Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
bergen77
Sted: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Legg inn av bergen77 » tir aug 27, 2019 2:26 am

Hos meg er det stadig Lexus som oppstartsbilde uten at jeg er sikker på hvorfor. Spilleren virker men er treg. En gang i blandt kommer ikke lyden på, bluetooth fungerer hver fjerde gang.
LC120GX 2007

malnes
Sted: Senja

Legg inn av malnes » ons aug 28, 2019 10:33 pm

Har nettopp montert denne, 4g ram/64g rom til 2003mod 120, kjøpt på Aliexpress(PengGPS). Er tilsvarende enheten som Phoenix selger. Alt av lyd og varme fungerer fra første oppstart. Pin koder for menyer og monteringsanvisning(for Phoenix) +bruksanvisning kom på epost før spilleren. I monteringsanvisning lå linker til hvordan endre til ønsket oppstartsbilde. Eneste endring jeg har gjort er å laste ned ny app launcher, da jeg ikke likte den som var forhåndsinstallert. Godt fornøyd, selv om det tar noen sekunder før den er oppe å går(20 ish) ryggekamera kommer på etter 2-3sek, selv om enheten jobber med oppstart. Support pr epost/chat besvares i løpet av noen timer(Malaysia),og ingen spørsmål virker å være for dum til at man ikke får et skikkelig svar.
NOK 3,730.24 27%OFF | 6 Core Android 8.1 Car GPS Navigation DVD Player for Lexus GX470/Toyota Land Cruiser Prado 120 2002-2009 Tesla Style 10.4" Unit
https://s.click.aliexpress.com/e/2iGJyK ... 643421.jpg[/IMG]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

bergen77
Sted: Bergen

Legg inn av bergen77 » ons aug 28, 2019 11:17 pm

Kunne du lagt ut disse linkene?
Er dette siste versjonen med android 7 eller samme som vi som har handlet tidligere har kjøpt, med oppstarttid på 20 sekunder høres det ut som forrige modell. Den nye skal i følge videoen til Phoenix starte etter få sekund. Kanskje du kunne hørt med de du har kjøpt den av om det lar seg gjøre å oppgradere hardware og software til ny type? Kanskje er det hovedkortet som må byttes eller noe?

Edit: fant den her: https://www.aliexpress.com/i/32831863300.html
Er vel den siste v8 du har valgt?

Fungerer splitscreen hos deg? Det skal være mulig å bruke knappen med de to firkantene oppe i hjørne for så å dra appen til enten toppen eller bunnen av skjermen, dette fungerer ikke hos meg.

Vet du om det er mulig å bruke hdmi porten til en skjerm til baksetet og eksempelvis spille av filmer til barna?
LC120GX 2007

malnes

Legg inn av malnes » ons aug 28, 2019 11:30 pm

bergen77 skrev:Kunne du lagt ut disse linkene?
Er dette siste versjonen med android 7 eller samme som vi som har handlet tidligere har kjøpt, med oppstarttid på 20 sekunder høres det ut som forrige modell. Den nye skal i følge videoen til Phoenix starte etter få sekund. Kanskje du kunne hørt med de du har kjøpt den av om det lar seg gjøre å oppgradere hardware og software til ny type? Kanskje er det hovedkortet som må byttes eller noe?
Er android 8.1, som skal være klar for Android 9... Har ikke funnet noen 'fast boot' - men har ikke lett i menyene etter det heller(ikke hørt om det før) Skal lete litt og ev høre med PengGPS.

Noen linker nederst på siden her;
https://becomethesolution.com/news/inst ... xus-gx-470

Og her(foreløpig mest android 7 og lavere): https://forum.xda-developers.com/androi ... head-units

Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

malnes

Legg inn av malnes » tor aug 29, 2019 12:19 am

bergen77 skrev:Kunne du lagt ut disse linkene?

Edit: fant den her: https://www.aliexpress.com/i/32831863300.html
Er vel den siste v8 du har valgt?

Fungerer splitscreen hos deg? Det skal være mulig å bruke knappen med de to firkantene oppe i hjørne for så å dra appen til enten toppen eller bunnen av skjermen, dette fungerer ikke hos meg.

Vet du om det er mulig å bruke hdmi porten til en skjerm til baksetet og eksempelvis spille av filmer til barna?
Er ikke den nei. 6 kjerner, full HD og annen produsent. Split screen fungerer ja (ikke alle apper som støtter det, feks Waze navigasjon) Er HDMI utgang til ekstra skjem - men det har jeg ikke testet om fungerer(kan velge i innstillingen hva som kan sendes til den ekstra skjermen).

Om linken under ikke virker, søk på; 'pengGPS prado'

To view 【NOK 3,730.24 27%OFF | 6 Core Android 8.1 Car GPS Navigation DVD Player for Lexus GX470/Toyota Land Cruiser Prado 120 2002-2009 Tesla Style 10.4" Unit】 on AliExpress with code #ChZch3sy#, copy the whole sentence and open the app.BildeBildeBildeBildeBilde

Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»