brooklyn skrev:hmmm. kanskje jeg også skal vurdere BL på min. var det noen problemer med montering?? og kjøpte du et helt sett??
evt hvor og quanta costa??
Jeg kjøpte klosser brukt fra en hilux... Disse var alle sammen 2"bredde og 2" høyde. Det er 12 karosserifester der 4 av de er 3" brei, så her burde vel BL-klossene egentlig vært 3" også... Kjøpte bolter og skiver på sjappa.
Hadde vel ingen trøbbel med noe...bremserørene flexer i spiralen om de ikke er bortrusta.
Ingenting elektrisk trøbbel...
Flyttet litt på dieselrør til pumpa.
Løsne på splinene mot styresnekka så glir ratt-akslingen der.
Min transfer-spake er slakk i leddene, så den trenger litt ekstra vandring. måtte kutte ut ca en cm så den vandrer helt mot høyre.
Måtte løsne og bøye litt på staget til innkoblinga av pto-kassa, men den har du vel ikke...
Og er du nøye på å ikke få dritt i motorrommet er det greit å tette åpningen som blir mellom ramma og skjermene forran. jeg skal henge gummimatter der.
Bak ser det noe rart ut, så custom-bumper er nok tingen. Da får du samtidig heva rumpa litt opp!
Tror boltene var i to forskjellige lengder, syntes å huske de var flest på 110mm og noen på 180mm...M10 tror jeg.. husk å sjekke...
Fikk vel priser fra Janne på NOT, og husker det ikke var rare greiene for disse klossene. si du trenger 8stk 2"bredde og 4stk 3"bredde. Evt 4 og 2, så kapper du de og får 1" BL. Eller kapp 3"klosser, da får du 1,5" BL. Men sjekk med henne ang kapping av klosser, det tar jeg ikke på min kappe.
Og til slutt, jeg TROR ditt oppsett vil bli likt som på min. Er vel noen kaross-forskjeller her og der på årsmodellene...
En til fordel for meg var at den ikke-eksisterende klaringen fra turbo til panser ble 2" bedre!
Kan ikke huske noe mere i den sammenhengen, da må du bare spørre, ring evt på 97 57 45 44!
Her er et par bilder som viser forskjellen...litt små...ble gjort før Bardu Jeep-treffet.