jostein78's cruiser garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
blåmann
Innlegg: 651
Ble med: lør mar 08, 2008 9:03 pm
Lokasjon: Åmotsdal

Innlegg av blåmann »

Sorry Jostein, er ikke fan av plukkupp, men knallfin intercooler!! :D
Brukeravatar
knixen
Innlegg: 2219
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

Ole Kristian skrev:
Jostein78 skrev:...Kommer vel andre hjul,turbo og servo etterhvert kansje.
Når jeg nevnte servo på min MkI Lux - så sa Eivind37 at jeg heller burde ta noen timer på gym, for "Hilux MkI var og er en kompromissløs bil for mannfolk"
Med locker foran og bak er jeg villig til å dempe testosteronnivået mitt litt, og alikevel prøve å ettermontere servo etterhvert.
blåmann skrev: Men jeg står fast ved at jeg ikke forstår hva som er så "svært" med plukkupp!
Oi!! Hvis jeg prøvde å forklare - så tror jeg ikke du ville forstå.
Noen har tatt det litt langt - og klarte ikke å hoppe av i tide, så i dag sitter vi her å skjelver i abstinenser så fort vi er uten bil med plan noen dager. Vi er blitt "pickupjunkies".
Nå er jeg ingen fan av å måtte måke plan... og liker en hel bil, selv om jeg har lyst å lage p-u av runneren...

Ole-kr.... monter hydro-assist, hi-steer og servo i samme slengen, så får du behagelig styring!!! Kan stå i ro å svinge med store hjul på min med en finger... (men jeg har jo noen timer på gym da...) :wink:

Flott bil Jostein, digger mk1 lux jeg!!! Har lyst på en sånn, med original kort plan... Hadde vært morro å rigget en sånn!!! :wink:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
Brukeravatar
Eivind37
Innlegg: 3014
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Oii....dette var virkelig morsomt! Engasjement er interessant!
Her var det virkelig MYE å henge hatten på....
Så...her er mitt bidrag:

Pickup, plukkopp, eller kupikk (Kjært barn har mange navn!) Er en lidenskap...en lidenskap for bilentusiasme....ref: A man and his pickup-truck! (Amerikansk saying!)
En pickup er har definitivt noe med testosteron å gjøre. Det er den ultimate allround bilen som du kan bruke til alt....en frihetsfølelse ikke minst! Konseptet med å hente ting, kaste ting...eller generelt frakte ting er vel oe som hører den praktiske mann til....og når du ikke henter/kaster/frakter så kan du bare kjøre å nyte...og tenke på at du faktisk har muligheten til hente/frakte /bringe/kaste. Følelsen er utrolig...og for de uinvidde...så må dette bare oppleves....og når dette oppleves og følgelig nytes...så er du solgt! Da er du pickup -junkie...og det går ikke over.

Du kan kjøre ned til elvebredden...sette deg på pickup`n ...ta fram fiskestanga...og tenke over livets trivialiteter...i din egen personlige pickup...som har 2 seter...og ikke plass til haug med støyende is-sølende møkkete unger. Den har nemlig bare plass til deg og kompisen!

At man må måke planet for snø er ikke bilen sin feil....heller det faktum at vi bor nesten på Nordpolen i Nisseland. Måke snø må man likevel...så hvorfor ikke måke planet som man er så glad i??

Er Hilux`n krevende å kjøre...JA! så ubetinget ja...og vi vil ikke ha den noe annenrledes! Hvorfor?...Jo fordi vi elsker å følelsen av å kjøre bil...I en Hilux MK1 så er du ikke et øyeblikk i tvil om at du kjører bil. Den er røff og kompromissløs...og det er det vi liker! Det er nettopp det som får testosteronet til å flomme...samt hindrer østrogenet å overta balansen!

Dens offroad-egenskaper er det mer enn en som har blitt overrasket over (Ikke sant Knixen?) Vekt på 1375 kg, spring over axle, shackle reveral kit, bladfjærer fram og bak (Dette er bilen originalt utstyrt med!), samt stivaksel og perfekt akselavstand gjør at denne ikke står fast først i offroadløypa. Mange har blitt forbikjørt eller passert av en slik!...og faren for at du Blåmann blir frakjørt i ulendt terreng av en slik er overhengende stor :D

Så....Blåmann....Du erter ikke på deg noen her....det er bare du som ikke har skjønt det...og sett lyset!! :lol: :lol:
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3231
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

må bare si meg enig, eivind... liker også pickup, men nå føler jeg nesten at en 60 kan nesten brukes til det samme, er så j"@$vli mye plass, bare det at alt må gjennom døra. men er heldigvis tailgate bak, det er et must. hater sidehengslet dør.

Når det er sagt, liker jeg også å KJENNE at en kjører bil. Liker ikke tanken på nyere biler, der bilen kjører deg, i stedet for at jeg kjører bilen.
Ja til testosteron, nei til østrogen, med mindre det kommer fra det motsatte kjønn, og ja til bråk, skramling, eksos, frihet, kompiser og følelsen av å komme seg dit en vil!

Skål, Eivind! :D 8)
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Innlegg av marting »

:lol: hahahahaha... det er så bra! jeg ler og ler.. (kanskje litt fordi det er midt på natta og jeg er litt drita)



Men angående østrogen/testosoromonium.... jeg får litt sånn morsfølese for gamle luxer jeg.. :lol: :lol: litt sånn: "neimen usjameg da, har du skrubba planet ditt du da. Kom så skal jeg ta på plaster"

:P
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Jostein78
Innlegg: 218
Ble med: man des 05, 2005 8:58 pm
Lokasjon: Eggedal

Innlegg av Jostein78 »

He he... endelig litt fart i garasjen min :D

Og pickupjunkie.... den traff fint :!:

Kjørte min gamle 77mod mazda pickup til høggern før jul...laaang plan og kort hytte
Og dagene har vært vonde...men nå er alt vel igjen..
jk
Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2448
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

He,He Det er helt klart noe eget med PU, var ikke helt enig med Eivind før ang. dette, men så helt klart fordelen når man skulle hente og bringe ting( det ultimate lasset med torv :D ) men etter å ha fått min egen så forstår jeg bedre 8)

Grattis Jostein med kuul PU. skjønner at du hadde det vondt når du leverte Mazda'n.

Snasen cooler da, Hvor kjøpte du den hen og hva er kost i fohold til luft.

Eivind: Kanskje overkill ,men fordelen er at den kan plasseres nærsagt, nesten hvor du vil og så kjøler'n selv om du brøyter deg gjennom ei myr :D
Syns den gjorde seg veldig godt oppi motor rommet der jeg.
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Brukeravatar
Ole Kristian
Innlegg: 222
Ble med: tir nov 01, 2005 8:21 pm
Lokasjon: Nord Odal
Kontakt:

Innlegg av Ole Kristian »

Jostein78 skrev:He he... endelig litt fart i garasjen min :D

Og pickupjunkie.... den traff fint :!:

Kjørte min gamle 77mod mazda pickup til høggern før jul...laaang plan og kort hytte
Og dagene har vært vonde...men nå er alt vel igjen..
Den pickup generasjonen til Mazda mener jeg at er en av de fineste japsepickupene noensinne (LCxJ45PU er i en annen klasse). Synd den aldri kom som 4wd.

Ole Kr. hadde i gamle dager: Mazda B2600
Ole Kr. hadde for lenge siden: Jeep Cherokee
Ole Kr. hadde nylig: '98 Hilux
Ole Kr. har nå: '82 Hilux og '80 HJ45 pickup.

Menn uten pickup - er direkte stygt!
Jostein78
Innlegg: 218
Ble med: man des 05, 2005 8:58 pm
Lokasjon: Eggedal

Innlegg av Jostein78 »

Det ble dyrt Jan :?

Men i nettbutikk så er det vel ca 2000kr for coolern og 1500-2000kr for radiatoren+ ei lita pumpe og slanger og bend og slikt da.

Så vil tro du kan få igang noe slikt for i overkant av 6000-7000kr

Kan jo bruke en hvilken som helst radiator til dette feks en brukt en til 100kr

Så Maxam-tuning.com hadde mye rimelig,kvalitet vet jeg ingenting om
jk
Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2448
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

Hadde en mistanke om det ja. Går jo ann og samle på seg noe deler etter hvert. Har vært inne på tanken så får se hva det blir til. Er jo ikke første pri for meg,:oops: må jo se og få ferdig karosseri jeg kjøpte av deg før det vokser sammen med henger'n :lol:
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
ofrovold
Innlegg: 2014
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

Trur jaggu jeg må la hus være hus ein dag å dra å kikke litt.
Gratulerer med ei lita dame til forresten! :D :D :D
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Jostein78
Innlegg: 218
Ble med: man des 05, 2005 8:58 pm
Lokasjon: Eggedal

Innlegg av Jostein78 »

Står det på hengeren enda?Er det 3 år siden blitt ?:)
Ikke rart du måtte ha pickup :lol:





Takk øystein,har liksom å finne på nå ja...
jk
Brukeravatar
JanK 55
Innlegg: 2448
Ble med: lør aug 21, 2004 3:13 am
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av JanK 55 »

ofrovold skrev:Trur jaggu jeg må la hus være hus ein dag å dra å kikke litt.
Gratulerer med ei lita dame til forresten! :D :D :D
Tar noe hyggeligere. GRATULERER.
Jan K.

LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"


// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Brukeravatar
Rullegud
Innlegg: 76
Ble med: fre mar 14, 2008 11:56 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Rullegud »

Hei

Kan det stemme at jeg så denne langs veien når jeg var i Eggedal for et par uker sia? Mener jeg så en som lignet veldig, og tenkte: Denne er det sikkert mange i NLCK som kunne tenkt seg.
Trur kanskje jeg møtte deg også litt sør for Eggedal den fredagen. En fin Cruiser!

Jeg hadde en PU av japansk herkomst for noen år siden. Ikke den mest feilfrie bilen jeg har eid, men kanskje en av de mest praktiske:
Med enkle midler kan du overnatte bakpå uten å fryse i hjel, sjøl midt på vinteren. Du får med deg det du vil ha med, uansett.
Og som andre har nevnt i tråden her; PU har en egen maskulin sjarm.
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Jostein78
Innlegg: 218
Ble med: man des 05, 2005 8:58 pm
Lokasjon: Eggedal

Innlegg av Jostein78 »

Det var nok sikkert meg ja.Går en blå en til her ,men den har runde lykter og ikke takgrind.
Kjørte du 40, 60 eller 80 serie så la nok jeg merke til deg også :)

55 serie hadde du nok ikke,da hadde jeg endt i grøfta :)
jk
Brukeravatar
Rullegud
Innlegg: 76
Ble med: fre mar 14, 2008 11:56 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Rullegud »

Jeg kjører knallrød 80, gamle te beaas. Så forresten en sjelden sak på Haglebu, en LX450 (trur jeg den heter). Hvit med grått felt nederst.
LANDCRUISER, fordi du fortjener det!!
Arne
HDJ80
R80GS,XL600R,GL1100
Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1414
Ble med: ons mai 12, 2004 10:16 am
Lokasjon: Hamar

Innlegg av beaas »

Er det en LX450 i Norge? Vet du Jostein har snakket om det før, men har du fått tatt den nærmere i øyesyn? Har skilter?

Bjørn Erik
ofrovold
Innlegg: 2014
Ble med: tor des 02, 2004 6:49 am
Lokasjon: Eggedal
Kontakt:

Innlegg av ofrovold »

beaas skrev:Er det en LX450 i Norge? Vet du Jostein har snakket om det før, men har du fått tatt den nærmere i øyesyn? Har skilter?

Bjørn Erik
Har bilder av denne.
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Jostein78
Innlegg: 218
Ble med: man des 05, 2005 8:58 pm
Lokasjon: Eggedal

Innlegg av Jostein78 »

Ja da var endelig intercooleren i drift..etter måneders venting på fohåndsbetalte deler og sist ute var vannpumpa.
Og da den endelig kom var det i 12volt til hyttedusj eller no maritimt,hva vet jeg :evil:
Bestilte ei 24volt til formålet,og 2 dager etter var den på plass.
Vedlagte filer
IMGP2775.JPG
IMGP2775.JPG (25.45 KiB) Vist 8877 ganger
Den til høyre hører ikke hjemme i noe med hjul på!
Den til høyre hører ikke hjemme i noe med hjul på!
IMGP2768.JPG (25.8 KiB) Vist 8877 ganger
jk
Brukeravatar
Mads
Innlegg: 880
Ble med: man jan 16, 2006 9:21 pm
Lokasjon: Bergen

Et lite besøk

Innlegg av Mads »

Takk for at vi fikk komme innom .
Det var et flott sted med mye Lc dingser.
Ikke alle kommer på besøk med henger 8)
Vedlagte filer
_RBE5699.jpg
_RBE5699.jpg (43.46 KiB) Vist 8735 ganger
Mads
HZJ105GX
Alle familier burde ha minst en Landcruiser...
Min Garasje.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=49586#49586
Svar

Tilbake til «Garasje»