Norsk Land Cruiser Klubb

Norsk Land Cruiser Klubb
Dato/klokkeslett: Tir Sep 07, 2010 8:01 pm

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 726 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 04, 2008 9:11 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Hmm... du mener ha spjeldet mellom luft-filter og turbo?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 05, 2008 7:54 pm 
Avlogget
Vara
Brukerens avatar

Grattis Martin :) Den turbo'n og popoff'n har jeg sett før, blei handling i Lillestrøm :lol: han har nok prøvd det meste ja :lol: :lol:

Ta deg en tur til Fetsund, og sjekk på Eivind sin, både med hensyn til plass og hvordan. For den funker :twisted: :lol:

HJ 60. 82 mod. "35x12.5x15"
LJ 73. 87 mod "32x11.5x15" (SOLGT)

// Garasjen vår // & //Garasje H4K//

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 05, 2008 9:08 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Blei Lillestrøm ja! Takk for hjelpa.

Men vi får styre begeistringene til alt er på plass og alt funker som det skal. :shock: :lol: (er litt gira her om dagen) :P

Har allerede vært minst to turer oppi panseret hos Eivind..Driver også og tyner folk for info på IH8mud.com Tror ikke det blir noen blåkopi av opplegget til Eivind da det i følge han var endel småtrøbbel..
Spesiellt greiene som har med gasspjeld å gjøre har jeg gravd litt i.

Tar meg en ferie nå så skal alt på plass i månedskiftet ..om 2-3 uker.

Tror nok jeg prøver å samle til et lite "minitreff" for de spesielt interesserte når spetakkelet skal fyres opp igjen :D

Ellers blir det stadig flere deler i stua her! :D :D :D
Har mer rør av alle slag enn de på bildet..Måtte bare leke litt på stuegulvet.
Mangler oljeslanger og litt småtteri til wastegate og sånn.. Har laget maler til de flensene og brakettene jeg mangler. Måtte snu på alt på turboen så må ha ny brakett til WG.
Manif. til tur. adapter ligger halvferdig hos en sveiser.

Er det forresten noen som har tilgang til og peiling på TIG og annet sveisesnacks.. Og som syns det er så gøy at de ikke kan si nei til litt sveising? :roll: :wink:

Vedlegg:
IMG_1232.jpg
IMG_1232.jpg [ 1.15 MiB | Vist 1201 ganger ]
IMG_1235.jpg
IMG_1235.jpg [ 1.1 MiB | Vist 1201 ganger ]

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 12:26 am 
Avlogget
Styremedlem

Hei Martin. Ser at du er litt bekymret på om dieselpumpa di kanskje ikke leverer stort nok trykk til at de oppjusterte dysene dine åpner... Tror nok at du ikke behøver tenke på det. Hadde pumpa mi til justering hos Minge i Trøkstad. Spurte der om det samme. Fikk til svar at disse pumpene leverte MYE mer trykk enn dysene trengte for å åpne, så det var ikke noe problem.

www.expeditioncompagniet.no

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 8:50 am 
Avlogget
Brukerens avatar

Kjell Olsen skrev:
Hei Martin. Ser at du er litt bekymret på om dieselpumpa di kanskje ikke leverer stort nok trykk til at de oppjusterte dysene dine åpner... Tror nok at du ikke behøver tenke på det. Hadde pumpa mi til justering hos Minge i Trøkstad. Spurte der om det samme. Fikk til svar at disse pumpene leverte MYE mer trykk enn dysene trengte for å åpne, så det var ikke noe problem.

Hei Kjell. Nei da det funker helt fint det!

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 7:20 pm 
Avlogget
Nestleder/Sekretær
Brukerens avatar

Se her ja...hehe...ja nå blir det fart i 60`n din snart! Tror den turboen er spreke saker hvis den kommer fra en Nissan 300ZX...den går fælt! Blir morsomt å følge med på fortsettelsen.....

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 9:34 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

:D
Ja vi får se.. vil jo at den skal vare noen år også helst :roll:

300zx kom vistnok med både dobbel og enkel turbo.. Regner med denne er fra en med kun en turbo.. Tror ikke den hadde no særlig mer enn 210-220 gamp... så ja.. det blir spennende. Det spørs hvor i registeret ladetrykket kommer...
Det begynner å tegne seg en meget "clean" installasjon inni hodet mitt nå.

:twisted:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 9:47 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Ved litt søking her så ser det ut som turboen er fra en 200sx... eller sunny gtr.....

Han sa 300zx han kammeraten i lillestrøm... mulig han blander litt..

Uansett. Det blir fett! Så får vi håpe ikke toppen ryker så fort.

Har bestemmt meg for å ha eksostempmåler..helst før turboen
Virker som det er den beste måten å følge med på turboens "liv"...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 06, 2008 10:35 pm 
Avlogget

Hei Martin

Mye fine deler du har fått samla :D

Jeg har en ide/tanke med hensyn til reguleringen av dieselpumpa. Er det noen som har prøvd å sette gasspjeldhuset før turboen?

Hvis det funker er alle problemene med løpsk motor ol. borte.

Bare en tanke altså :oops:

Lykke til med monteringen av IC og turbo! :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Jul 07, 2008 8:17 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Halla Gaute :D Takk for sist.. Tøff HD du solgte til PA.. så den forrige helg. 8)

Flytte spjeld, Ja kunne vært en ide det kanskje... hvis du ser nederst på forrige side ser du at Aman hadde planlagt noe av det samme på sin 60

Skal jammen sjekke litt... Det blir jo veldig langt fra gasspjeldet til innsuget da i såfall... sikkert to meter rør for å få med IC og denslags..Hadde kanskje vært mer sannsynlig å få til uten IC

Også får man vel mye kuk med gassvaier og sånt... men jeg skal forske litt..

Planen er nå å la slangene være som de er.. med unntak av å koble til et T-stykke på den bakre, altså den som skal gi vakuum når man slipper gassen. Den skal kobles sammen med pop-ventilen og skal gi litt undertrykk til denne når gassen lukkes fort..Ptsjiii! :lol:

Tok av røret fra luftfilteret for å kikke litt her om dagen og glemte og koble luftfilteret igjen--- fikk meg en liten kjøretur uten luftfilter... Da hørte jeg godt hvordan det plystra i det lille hullet ved siden av spjeldet (oppi hullet altså)... det suste og peip skikkelig..
Tror ikke det lille trykket som blir igjen ved oppslipp har noe og si for dette. det vil nok bli undertrykk under spjeldet ved oppslipp uansett..

Så forøvrig en post på ih8mud om en som hadde tatt av lokket bak på pumpa der som denne membranen sitter... da rant det ut masse olje! Ingen skjønner så mye av det.
Det må jo være 25 år med veivhusdamp som har rent ned i innsuget !
Jeg skal åpne min å sjekke... Bilen hans gikk vist mye jevnere etterpå.. og bedre..
Legger min veivventilasjon i en lengre slange og stikker den i ramma på bilen. Så kan jeg bytte side litt innimellom... Bra tiltak mot rust inni ramma også dette 8)

Fy søren, jeg lærer mye om dagen... :!: .

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 10:33 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Jajamen... er på ferie på sørlandet jeg..
Det vil si arbeidsleir. :lol: snekring og styring...
Også har jeg lappa taket på bilen, og shina opp rundt bakluka og slikt... Bilder kommer .. tomt batteri på kameraet..
det var ganske mange hull bortover taket..mange var sparkla igjen--- Nå vet jeg hvorfor taket har blitt malt svart.. :roll: rett og slett litt jallamekk der.. FY til tidligere eier! :evil: Tror jammen bilen min har rullet en gang.. dukker opp sparkel på rare plasser.. ikkeno alvorlig.. ikke kakebaking altså..

Noen dager til her så skal jeg og frøkna ta oss en tur rundt kysten opp til Bergen og Sogndal.. Tips om fine plasser i Rogaland tas i mot med glede..

Noen som har støtfangerhjørner til overs?

Åja... Har kjøpt eksostempmåler. 1100kr komplett!
Kobler både den og turbotrykken på en bryter så kan de brukes ved behov..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 12, 2008 7:25 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

marting skrev:
venter på telefon fra en som hørtes ut som han ville stå på hodet og sjonglere for å fikse ett godt tilbud til meg..Proffservice tror jeg han var fra, i Drammen. Han var rimelig trygg på at ingen kunne matche prisen hans! (garrett, ikke no kopi" Så.. hehe vi får se... :D

Bare for å nevne det.. Denne mannen ville jo gjerne ha litt gratis reklame på forumer jeg bruker..så han ville gi meg et godt tilbud...
Vet ikke hva som skjedde jeg.. kanskje han har omkommet eller no, men jeg har sendt mail, ringt og sendt sms (før jeg handla et annet sted) og fikk ikke mer svar på noe av det..
Mulig han ble sur fordi jeg skrev her at han sto på hodet osv..
Fikk i hvertfall aldri no tilbud, hverken godt eller dårlig..

Så da får han negativ omtale i stedet for..
Proffservice i Drammen: ikke så proft! :roll:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 12, 2008 7:32 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Erling; Nei det går nok bra, de fleste driter vel i pyrometer...Men siden jeg fikk den til innkjøpspris så slo jeg til.... greit å kunne følge med litt :D
Turboen jeg har kjøpt tåler nok betydelig mer juling enn min motor vil gi den... og det er jo bra. :lol:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 13, 2008 4:12 pm 
Avlogget

syns potteplantene dine ser litt pjuskete ut, men det er vel off topic... :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 13, 2008 6:05 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

isuki skrev:
syns potteplantene dine ser litt pjuskete ut, men det er vel off topic... :D

:lol: Hah! Ja er ikke så god med planter.. Frøkna har vært mye bortreist i det siste... :roll:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Jul 13, 2008 10:41 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

marting skrev:
jaja... lenge siden jeg har lagt inn noe her..

Har ikke skjedd mye med bilen...bortsett fra nye bremser foran, og no mer 12v strømopplegg

har vært på ferie med bilen i sommer... fra oslo til tromsø og tilbake... kystveien oppover..

4000 km nøyaktig... ikke ett lite problem med bilen...som ei klokke hele veien og 0,89L/m ! det er jeg veldig fornøyd med..

skal legge ut noen bilder fra turen

Satt og bladde litt,
Jeg må jo nesten ha glemt en fylling her? Rota bort en kvitt. kanskje :roll:

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Jul 14, 2008 7:24 am 
Avlogget

marting skrev:

JA :)

Aldri prøvd det sjøl, men da sku du i teorien få en stabil flow me ATM luft, å ikke pluttselig overlading.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man Jul 14, 2008 10:35 am 
Avlogget

Aman skrev:
marting skrev:

JA :)

Aldri prøvd det sjøl, men da sku du i teorien få en stabil flow me ATM luft, å ikke pluttselig overlading.

Jeg er enig med Aman, det burde kunne funke fint. :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 5:05 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

Er med på teorien... men så var det praksis da? for det første blir da gasspjeldet over to meter fra innsuget.?! kanskje ikke et problem.. Også må hele gassvaieropplegget (som er litt forseggjort) bygges om..
Også er vel gasspjeldet montert i en støpt del fast på innsugsmanifoilen?

Hmmm... :) Er ikke helt fremmed for ideen men tror det blir vanskelig.. Det er jo haugevis med folk som har 2H med turbo... Og INGEN jeg har hørt om har gjort dette..
Kunne vært kult å bli den første.. :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 5:20 pm 
Avlogget
Brukerens avatar

marting skrev:
Det er jo haugevis med folk som har 2H med turbo... Og INGEN jeg har hørt om har gjort dette..
Kunne vært kult å bli den første.. :D

Ikke sikkert at du er den første med tanken, da... men sikkert en grunn til at det ikke tidligere er blitt gjort. Personlig ville jeg ikke gjort det. Har også sjeldhus i innsuget på 75'en, og jeg kommer ihvertfall ikke til og gjøre det.. :wink:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 726 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 37  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: PM og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: