Halla Gaute

Takk for sist.. Tøff HD du solgte til PA.. så den forrige helg.
Flytte spjeld, Ja kunne vært en ide det kanskje... hvis du ser nederst på forrige side ser du at Aman hadde planlagt noe av det samme på sin 60
Skal jammen sjekke litt... Det blir jo veldig langt fra gasspjeldet til innsuget da i såfall... sikkert to meter rør for å få med IC og denslags..Hadde kanskje vært mer sannsynlig å få til uten IC
Også får man vel mye kuk med gassvaier og sånt... men jeg skal forske litt..
Planen er nå å la slangene være som de er.. med unntak av å koble til et T-stykke på den bakre, altså den som skal gi vakuum når man slipper gassen. Den skal kobles sammen med pop-ventilen og skal gi litt undertrykk til denne når gassen lukkes fort..
Ptsjiii!
Tok av røret fra luftfilteret for å kikke litt her om dagen og glemte og koble luftfilteret igjen--- fikk meg en liten kjøretur uten luftfilter... Da hørte jeg godt hvordan det plystra i det lille hullet ved siden av spjeldet (oppi hullet altså)... det suste og peip skikkelig..
Tror ikke det lille trykket som blir igjen ved oppslipp har noe og si for dette. det vil nok bli undertrykk under spjeldet ved oppslipp uansett..
Så forøvrig en post på ih8mud om en som hadde tatt av lokket bak på pumpa der som denne membranen sitter... da rant det ut masse olje! Ingen skjønner så mye av det.
Det må jo være 25 år med veivhusdamp som har rent ned i innsuget !
Jeg skal åpne min å sjekke... Bilen hans gikk vist mye jevnere etterpå.. og bedre..
Legger min veivventilasjon i en lengre slange og stikker den i ramma på bilen. Så kan jeg bytte side litt innimellom... Bra tiltak mot rust inni ramma også dette
Fy søren, jeg lærer mye om dagen...

.