Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Bilen er endelig på vegen igjen. Selv om bremsene enda ikke er helt perfekte. Fikk laget meg en innretning som setter trykk på bremsevesketanken så jeg enkelt kunne lufte hvert enkelt hjul og på¨lasteventilen. Skrudde også opp flere rørskjøter og koblinger under bilen og på ABS enheten. Bremsene ble bedre men ikke bra.
Pedalen er høy og fin og tar godt i starten. Men når man virkelig tråkker på, trykker man pedalen helt i bunn. Pumper jeg en gang eller to før jeg trykker hardt så blir den mye bedre og ABSn slår inn.
Fikk en kammerat som er bilmekaniker til å se på den. Han mente bremsepumpa var gåen da den svetta litt der den går gjennom torpedoveggen under dashbordet. Skal prøve å bytte denne så får vi krysse fingra for at det blir bra
Pedalen er høy og fin og tar godt i starten. Men når man virkelig tråkker på, trykker man pedalen helt i bunn. Pumper jeg en gang eller to før jeg trykker hardt så blir den mye bedre og ABSn slår inn.
Fikk en kammerat som er bilmekaniker til å se på den. Han mente bremsepumpa var gåen da den svetta litt der den går gjennom torpedoveggen under dashbordet. Skal prøve å bytte denne så får vi krysse fingra for at det blir bra
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
På tide med en liten oppdatering igjen.
Nå virker det faktisk som bremsene har kommet seg veldig etter litt bruk. Ved hard bremsing låser den hjula så ABSn slår inn. og pedalen er høy og hard ellers
Har også spandert en skikkelig runde med polering på bilen. Er første gang jeg polerer en bil. Men etter å ha tittet på en par youtube videoer dro jeg til byen å handla inn litt utstyr og satte i gang. Etter å ha vasket den grundig gikk jeg over med leire (clay bar), for å få bort alle urenheter som satt fast i lakken. Dette gjorde virkelig susen, og lakken ble veldig glatt og pen. Gikk deretter på med nyinnkjøpt poleringsmaskin fra biltema og en tilfeldig innkjøpt poleringsvoks tok dessverre dårlig med før og etter bilder. Men du verden for en forskjell det gjorde. Ble knallfornøyd
Eksosanlegget er endelig på veg fra Milner offroad også. Frakten ble dyrere enn først antatt så måtte sende etter noen penger. Tror det hanver på rett over 3k med frakt og toll. Synes det da fortsatt ikke er halvgælig
Fantaserer også om å bytte ut hjula som sitter på bilen med noen større dekk. Tenker da på 285/75r16 /33" da bilen er godkjent med dette som alternativ dekk dim. Har også veldig lyst til å ha de på stålfelg med mye kant Men usikker på hvilket innpress jeg bør gå for. Ser det er anbefalt alt på et0 til et-15. Noen formeninger om dette? Tenker att jo større negativt innpress jo større er sjansen for at de tar i skjermene v sving? Har sett en del på stålfelgene nomax.no selger men da er det enten et0 eller -25 som de har. Og -25 blir vel kanskje litt drøyt? Hva med 0 foran og -25 bak? Eller -25 med rundt om med smalere dekk? (som 255/85r16). Alle meninger om dette tas imot med takk
Noen som har mer harry reservehjulstrekke?
Nå virker det faktisk som bremsene har kommet seg veldig etter litt bruk. Ved hard bremsing låser den hjula så ABSn slår inn. og pedalen er høy og hard ellers
Har også spandert en skikkelig runde med polering på bilen. Er første gang jeg polerer en bil. Men etter å ha tittet på en par youtube videoer dro jeg til byen å handla inn litt utstyr og satte i gang. Etter å ha vasket den grundig gikk jeg over med leire (clay bar), for å få bort alle urenheter som satt fast i lakken. Dette gjorde virkelig susen, og lakken ble veldig glatt og pen. Gikk deretter på med nyinnkjøpt poleringsmaskin fra biltema og en tilfeldig innkjøpt poleringsvoks tok dessverre dårlig med før og etter bilder. Men du verden for en forskjell det gjorde. Ble knallfornøyd
Eksosanlegget er endelig på veg fra Milner offroad også. Frakten ble dyrere enn først antatt så måtte sende etter noen penger. Tror det hanver på rett over 3k med frakt og toll. Synes det da fortsatt ikke er halvgælig
Fantaserer også om å bytte ut hjula som sitter på bilen med noen større dekk. Tenker da på 285/75r16 /33" da bilen er godkjent med dette som alternativ dekk dim. Har også veldig lyst til å ha de på stålfelg med mye kant Men usikker på hvilket innpress jeg bør gå for. Ser det er anbefalt alt på et0 til et-15. Noen formeninger om dette? Tenker att jo større negativt innpress jo større er sjansen for at de tar i skjermene v sving? Har sett en del på stålfelgene nomax.no selger men da er det enten et0 eller -25 som de har. Og -25 blir vel kanskje litt drøyt? Hva med 0 foran og -25 bak? Eller -25 med rundt om med smalere dekk? (som 255/85r16). Alle meninger om dette tas imot med takk
Noen som har mer harry reservehjulstrekke?
- Vedlagte filer
-
- 20180901_152813.jpg (104.56 KiB) Vist 8809 ganger
-
- 20180901_154406.jpg (100.55 KiB) Vist 8809 ganger
-
- 20180901_154550.jpg (83.66 KiB) Vist 8809 ganger
-
- 20180901_154601.jpg (89.91 KiB) Vist 8809 ganger
-
- 20180901_173935.jpg (77.65 KiB) Vist 8809 ganger
-
- 20180902_193516.jpg (100.04 KiB) Vist 8809 ganger
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Lenge siden oppdatering så nå er det vel på tide.
Har da fått gjort litt i det siste.
Når eksosanlegget omsider kom i posten gikk det ikke lang tid før det var montert. Alt av skruer, oppheng og pakninger fulgte med og gikk som en drøm å montere. Pasformen var også veldig god. ingen skrangling. Har også tectylert bilen i under, i hjulbuene og innvendig og utvendig i ramma og andre krikerog kroker. Nå er cruisern klar for jakt og vinter
Har da fått gjort litt i det siste.
Når eksosanlegget omsider kom i posten gikk det ikke lang tid før det var montert. Alt av skruer, oppheng og pakninger fulgte med og gikk som en drøm å montere. Pasformen var også veldig god. ingen skrangling. Har også tectylert bilen i under, i hjulbuene og innvendig og utvendig i ramma og andre krikerog kroker. Nå er cruisern klar for jakt og vinter
- Vedlagte filer
-
- 20180917_101653.jpg (68.98 KiB) Vist 8674 ganger
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Når man da setter trykk på tanken.. Da pumper man ikke pedalen atpåtil? Hvor mye trykk kan man sette på bremsevæskebeholderen?
Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk
Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
hei. nei pumper ikke pedalen. Bare trykksetter den og åpner luftenipplene rundt om på bilen. Renner ganske bra unna da.
Hvor mye trykk man kan sette på vet jeg ikke. Jeg brukte en 5L ugrssprøyte jeg laget en "kork" på som passet på bremseveskebeholderen på bilen. Fylte den med noen liter bremseveske og pumpet opp. På denne måten fyller man konstant etter med bremseveske slik at man unngår å dra luft inn i systemet når tanken blir tom. Trykket fra ugressprøyten var hvertfall mer enn nok
Hvor mye trykk man kan sette på vet jeg ikke. Jeg brukte en 5L ugrssprøyte jeg laget en "kork" på som passet på bremseveskebeholderen på bilen. Fylte den med noen liter bremseveske og pumpet opp. På denne måten fyller man konstant etter med bremseveske slik at man unngår å dra luft inn i systemet når tanken blir tom. Trykket fra ugressprøyten var hvertfall mer enn nok
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Frontrunner takgrind på plass. Meget fornøyd. Neste steg er å få på noe mer lys nå som det er lov
- Vedlagte filer
-
- 20181002_165409.jpg (103.62 KiB) Vist 8233 ganger
-
- 20181003_184834.jpg (40.53 KiB) Vist 8233 ganger
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Har sansen for takgrind altså ble kult!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Ok Takk for svarbwmek skrev:hei. nei pumper ikke pedalen. Bare trykksetter den og åpner luftenipplene rundt om på bilen. Renner ganske bra unna da.
Hvor mye trykk man kan sette på vet jeg ikke. Jeg brukte en 5L ugrssprøyte jeg laget en "kork" på som passet på bremseveskebeholderen på bilen. Fylte den med noen liter bremseveske og pumpet opp. På denne måten fyller man konstant etter med bremseveske slik at man unngår å dra luft inn i systemet når tanken blir tom. Trykket fra ugressprøyten var hvertfall mer enn nok
Sent fra min ANE-LX1 via Tapatalk
Re: Bjørnar's LC 90 "Katta i sekken"
Ja synes det ble kult selv. Sitter å ser på noe mere lys. Enkleste er 50" ledbar på takgrinda. Men har også sett litt på 5 stk 7" ledlykter der. Gir jo litt mer old school offroad preg med runde lys