Kinke sin HJ 100

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

årets første vask.

Rimelig original Cruiser, lite modifiseringer.
Jeg merker at converter står for tur, jeg har lyst til å prøve denne http://www.automatictransmission.com.au ... wsId=41077
Skal være forsterket.

Har litt planer om å friske opp litt under huven etterhvert, så tenkte det kan jo være greit med noe som er forsterket. Virker som de karene vet hva de driver med. tilsynelatende. :-)

Innsuget er blokkert for gjenbruk av eksos, og katalysator-innmat er fjernet.
(jeg hadde tett katalysator, det ble en enorm forskjell)

Det er satt på whispbar takstativ.. http://www.yakima.com/shop/baserack/whispbar-s47-rail/ anonymt og greit.

Har lyst på 3 toms eksos, med større downpipe, og større intercooler. Og chip. vi får se når det skjer..
Vedlegg
front 100.jpg
front 100.jpg (154.21 kiB) Vist 18571 ganger
bak 100.jpg
bak 100.jpg (196.59 kiB) Vist 18571 ganger
Sist redigert av kinke den fre mai 10, 2013 10:36 pm, redigert 4 ganger totalt.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

Man kan drømme..
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1770
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av frode »

Ang mods - Du burde ta en tur innom Ulv. Han har allerede gjort det du vil gjøre.

Joa, fin den 200en, men synes vel din ser penere ut. (Inhabil? Hvem jeg?)

Hvilken fargekode er det på din? Min er også sølv, men med noe champagne i.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

ser Ulven har moddet mye. på mange fronter :-)
jeg blir nok litt roligere i min fremdrift der..men får bli litt etterhvert.
jeg, ilage mange fler, har noe å strekke oss etter :-) mye tips å hente. artig at noen er foregangs-moddere :-)

fargekoden er 1B1 amethist silber på Cruisern min.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

Man fant jo en nedstøvet gammel motorsykkel bakerst i garasjen også. Men det var lett å få vaskehjelp.
Vedlegg
2013-05-04 15.28.57 red.jpg
2013-05-04 15.28.57 red.jpg (276.42 kiB) Vist 18414 ganger
2013-05-04 15.20.43 red.jpg
2013-05-04 15.20.43 red.jpg (272.68 kiB) Vist 18414 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
Brukeravatar
fredden
Innlegg: 76
Registrert: tor feb 16, 2012 6:11 pm
Sted: Sørreisa

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av fredden »

Har du lyst på originale TLC V8 20 tommere så er det snart mulig å kjøpe mine. Jeg skal ha tak i et sett 18 tom i stedet.
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

weather tec dørkmatter are arrived and installed

Legg inn av kinke »

bestilte meg weather tech fra US and A.

http://www.weathertech.com/product-educ ... igitalfit/


kostet 2500 kr. tot. litt dyrt, men er fornøyd.
Vedlegg
førerplass
førerplass
2013-05-10 13.28.17red.jpg (175.17 kiB) Vist 18413 ganger
bakseter, småsjefenes plasser
bakseter, småsjefenes plasser
2013-05-10 13.27.26red.jpg (130.12 kiB) Vist 18413 ganger
cargoliner. passet rimelig bra. eneste som var littegrann å prike på måtte være på høyre side, under lykt, luke, hvor det manglet litt på å være 100 % utfyllende
cargoliner. passet rimelig bra. eneste som var littegrann å prike på måtte være på høyre side, under lykt, luke, hvor det manglet litt på å være 100 % utfyllende
2013-05-10 13.27.51red.jpg (184.38 kiB) Vist 18413 ganger
Sist redigert av kinke den fre mai 10, 2013 10:33 pm, redigert 1 gang totalt.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

fredden skrev:Har du lyst på originale TLC V8 20 tommere så er det snart mulig å kjøpe mine. Jeg skal ha tak i et sett 18 tom i stedet.
ålrait. det hørtes jo litt interessant ut.. pris , tilstand?

og, hvorfor skal du gå ned på 18 ?
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
Brukeravatar
fredden
Innlegg: 76
Registrert: tor feb 16, 2012 6:11 pm
Sted: Sørreisa

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av fredden »

Felgene er i veldig god stand, kanskje en liten stripe i lakk eller slikt, ingen kantskader.
Dekkene er Conti, en sesong igjen på dem.
Pris, tja, vet jo at de er styggdyre, men egentlig mest ute etter å finansiere 18 tommerne, så 15 lapper burde være en ok pris.
Med originale muttere, og om du vil det reservehjulet også.

Vil bytte fordi veldig sporete veier ikke er en god kombinasjon med 20", og skitveier er det mye av der jeg kjører daglig. Tar seg veldig fint ut, men litt for sporty for mitt bruk.

Fred-G
Brukeravatar
fredden
Innlegg: 76
Registrert: tor feb 16, 2012 6:11 pm
Sted: Sørreisa

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av fredden »

Mista interessen eller er 15 lapper insane?
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1770
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av frode »

fredden skrev:Mista interessen eller er 15 lapper insane?
Det går kanskje mer i 15 og 16" her inne. Du får legge de ut på Finn, men det er jo ikke mange bilene de passer til da.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Brukeravatar
fredden
Innlegg: 76
Registrert: tor feb 16, 2012 6:11 pm
Sted: Sørreisa

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av fredden »

Nei, det er TLC 100 og 200, finito...
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

Så var det bare å brette opp ermene.

Automatdeler fra Wholesale automatics er ankommet
Vedlegg
TQ.jpg
TQ.jpg (258.56 kiB) Vist 18062 ganger
VB1.jpg
VB1.jpg (232.03 kiB) Vist 18062 ganger
VB2.jpg
VB2.jpg (260.36 kiB) Vist 18062 ganger
Litt solfilm på gjorde seg
Litt solfilm på gjorde seg
20130922_083655.jpg (375.23 kiB) Vist 18062 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
helge_g
Innlegg: 34
Registrert: man sep 05, 2011 9:49 am
Sted: Molde

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av helge_g »

Blir spennende å høre hvordan bilen blir med nye komponenter til converteren!!!!
Har også sett litt på disse..... Slurekassa er vel det eneste som er irriterende på disse årgangene :-|
I bruk:
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1918
Registrert: ons mai 12, 2004 11:09 am
Sted: Nittedal

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av Vegard »

Det blir interessant å høre hvordan kassa oppfører seg med ny innmat. Lykke til med jobben!
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

Der var converter og valve body skifta.

føltes ok :-)
Vedlegg
gearbox red.jpg
gearbox red.jpg (103.76 kiB) Vist 17517 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
Brukeravatar
frode
Innlegg: 1770
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av frode »

kinke skrev:Der var converter og valve body skifta.
føltes ok :-)
Mere bilder - Pliiiz.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

her er litt bilder
Vedlegg
automatbunnpanna.jpg
automatbunnpanna.jpg (103.03 kiB) Vist 17411 ganger
valvebody old.jpg
valvebody old.jpg (226.65 kiB) Vist 17411 ganger
inni automatkasse.jpg
inni automatkasse.jpg (246.62 kiB) Vist 17411 ganger
accumulatorfjærer.jpg
accumulatorfjærer.jpg (176.96 kiB) Vist 17411 ganger
midtkonsoll.jpg
midtkonsoll.jpg (158.75 kiB) Vist 17411 ganger
girkasse side.jpg
girkasse side.jpg (143.43 kiB) Vist 17411 ganger
svingkrans 2.jpg
svingkrans 2.jpg (169.09 kiB) Vist 17411 ganger
svingkrans.jpg
svingkrans.jpg (199.06 kiB) Vist 17411 ganger
converterbolt.jpg
converterbolt.jpg (241.82 kiB) Vist 17411 ganger
convertere.jpg
convertere.jpg (198.11 kiB) Vist 17411 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
kinke
Innlegg: 277
Registrert: man mar 30, 2009 2:04 pm
Sted: Sortland

Re: Kinke sin HJ 100

Legg inn av kinke »

tok av "tur" fra oljekjøler til girkasse, ledet den ned i beholder og helte på ca 5 liter på kassen via peilepinne. fyra opp motor, uten eksos :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: såå fiin lyd :-), dro igjennom gir. stoppa motor, fylte etter. starta opp igjen, etc. et par ganger..

til det kom ren fin olje ut. når en dro igjennom alle gir etc. gikk med ca 17 liter. tot,, litt igjen i 20-litersdunken..

neste prosjekt er å få luftet AHC-systemet. pappa skifta ei pumpe her , og den lille accumulator(??) saken på høyre vange foran. der ahc-rør er koblet sammen .. der var gjengene blitt litt herpa, så her hadde nok ikke konen blitt tett.
lakk olje.

her ble ikke luftet heller, skiftet ikke ahc olje

ahc funksjonen ble værre og verre nå med tiden.. lite dempeeffekt. som det kun er fjær. spretten.

nå har jeg fått denne koblinga tett, bank i bordet, så her er det å begynne med skifting av olje, justering av neutral pressure, muligens skifte spheres..
ble fri for ahc-fluid, å lokale toyota måtte bestille opp mer,


så har jeg litt kast i bremser....
:-P

er litt å gjøre....

men, er nais å cruise med Cruisern.. er verdt det :-)

vil ha større turbo.. men er litt dyrt.. kanskje julenissen kommer tidlig i århttp://gturbo.com.au/turbo-models/
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler


Cruise Knallkul :-)
Garasjen: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20327
Svar

Gå tilbake til «Garasje»