Kinke sin HJ 100
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Kinke sin HJ 100
årets første vask.
Rimelig original Cruiser, lite modifiseringer.
Jeg merker at converter står for tur, jeg har lyst til å prøve denne http://www.automatictransmission.com.au ... wsId=41077
Skal være forsterket.
Har litt planer om å friske opp litt under huven etterhvert, så tenkte det kan jo være greit med noe som er forsterket. Virker som de karene vet hva de driver med. tilsynelatende.
Innsuget er blokkert for gjenbruk av eksos, og katalysator-innmat er fjernet.
(jeg hadde tett katalysator, det ble en enorm forskjell)
Det er satt på whispbar takstativ.. http://www.yakima.com/shop/baserack/whispbar-s47-rail/ anonymt og greit.
Har lyst på 3 toms eksos, med større downpipe, og større intercooler. Og chip. vi får se når det skjer..
Rimelig original Cruiser, lite modifiseringer.
Jeg merker at converter står for tur, jeg har lyst til å prøve denne http://www.automatictransmission.com.au ... wsId=41077
Skal være forsterket.
Har litt planer om å friske opp litt under huven etterhvert, så tenkte det kan jo være greit med noe som er forsterket. Virker som de karene vet hva de driver med. tilsynelatende.
Innsuget er blokkert for gjenbruk av eksos, og katalysator-innmat er fjernet.
(jeg hadde tett katalysator, det ble en enorm forskjell)
Det er satt på whispbar takstativ.. http://www.yakima.com/shop/baserack/whispbar-s47-rail/ anonymt og greit.
Har lyst på 3 toms eksos, med større downpipe, og større intercooler. Og chip. vi får se når det skjer..
- Vedlagte filer
-
- front 100.jpg (154.21 KiB) Vist 19904 ganger
-
- bak 100.jpg (196.59 KiB) Vist 19904 ganger
Senest rettet af kinke fre mai 10, 2013 10:36 pm, rettet i alt 4 gange.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Man kan drømme..
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Ang mods - Du burde ta en tur innom Ulv. Han har allerede gjort det du vil gjøre.
Joa, fin den 200en, men synes vel din ser penere ut. (Inhabil? Hvem jeg?)
Hvilken fargekode er det på din? Min er også sølv, men med noe champagne i.
Joa, fin den 200en, men synes vel din ser penere ut. (Inhabil? Hvem jeg?)
Hvilken fargekode er det på din? Min er også sølv, men med noe champagne i.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Kinke sin HJ 100
ser Ulven har moddet mye. på mange fronter
jeg blir nok litt roligere i min fremdrift der..men får bli litt etterhvert.
jeg, ilage mange fler, har noe å strekke oss etter mye tips å hente. artig at noen er foregangs-moddere
fargekoden er 1B1 amethist silber på Cruisern min.
jeg blir nok litt roligere i min fremdrift der..men får bli litt etterhvert.
jeg, ilage mange fler, har noe å strekke oss etter mye tips å hente. artig at noen er foregangs-moddere
fargekoden er 1B1 amethist silber på Cruisern min.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Man fant jo en nedstøvet gammel motorsykkel bakerst i garasjen også. Men det var lett å få vaskehjelp.
- Vedlagte filer
-
- 2013-05-04 15.28.57 red.jpg (276.42 KiB) Vist 19747 ganger
-
- 2013-05-04 15.20.43 red.jpg (272.68 KiB) Vist 19747 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Har du lyst på originale TLC V8 20 tommere så er det snart mulig å kjøpe mine. Jeg skal ha tak i et sett 18 tom i stedet.
weather tec dørkmatter are arrived and installed
bestilte meg weather tech fra US and A.
http://www.weathertech.com/product-educ ... igitalfit/
kostet 2500 kr. tot. litt dyrt, men er fornøyd.
http://www.weathertech.com/product-educ ... igitalfit/
kostet 2500 kr. tot. litt dyrt, men er fornøyd.
- Vedlagte filer
-
- førerplass
- 2013-05-10 13.28.17red.jpg (175.17 KiB) Vist 19746 ganger
-
- bakseter, småsjefenes plasser
- 2013-05-10 13.27.26red.jpg (130.12 KiB) Vist 19746 ganger
-
- cargoliner. passet rimelig bra. eneste som var littegrann å prike på måtte være på høyre side, under lykt, luke, hvor det manglet litt på å være 100 % utfyllende
- 2013-05-10 13.27.51red.jpg (184.38 KiB) Vist 19746 ganger
Senest rettet af kinke fre mai 10, 2013 10:33 pm, rettet i alt 1 gang.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
ålrait. det hørtes jo litt interessant ut.. pris , tilstand?fredden skrev:Har du lyst på originale TLC V8 20 tommere så er det snart mulig å kjøpe mine. Jeg skal ha tak i et sett 18 tom i stedet.
og, hvorfor skal du gå ned på 18 ?
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Felgene er i veldig god stand, kanskje en liten stripe i lakk eller slikt, ingen kantskader.
Dekkene er Conti, en sesong igjen på dem.
Pris, tja, vet jo at de er styggdyre, men egentlig mest ute etter å finansiere 18 tommerne, så 15 lapper burde være en ok pris.
Med originale muttere, og om du vil det reservehjulet også.
Vil bytte fordi veldig sporete veier ikke er en god kombinasjon med 20", og skitveier er det mye av der jeg kjører daglig. Tar seg veldig fint ut, men litt for sporty for mitt bruk.
Fred-G
Dekkene er Conti, en sesong igjen på dem.
Pris, tja, vet jo at de er styggdyre, men egentlig mest ute etter å finansiere 18 tommerne, så 15 lapper burde være en ok pris.
Med originale muttere, og om du vil det reservehjulet også.
Vil bytte fordi veldig sporete veier ikke er en god kombinasjon med 20", og skitveier er det mye av der jeg kjører daglig. Tar seg veldig fint ut, men litt for sporty for mitt bruk.
Fred-G
Re: Kinke sin HJ 100
Mista interessen eller er 15 lapper insane?
Re: Kinke sin HJ 100
Det går kanskje mer i 15 og 16" her inne. Du får legge de ut på Finn, men det er jo ikke mange bilene de passer til da.fredden skrev:Mista interessen eller er 15 lapper insane?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Kinke sin HJ 100
Nei, det er TLC 100 og 200, finito...
Re: Kinke sin HJ 100
Så var det bare å brette opp ermene.
Automatdeler fra Wholesale automatics er ankommet
Automatdeler fra Wholesale automatics er ankommet
- Vedlagte filer
-
- TQ.jpg (258.56 KiB) Vist 19395 ganger
-
- VB1.jpg (232.03 KiB) Vist 19395 ganger
-
- VB2.jpg (260.36 KiB) Vist 19395 ganger
-
- Litt solfilm på gjorde seg
- 20130922_083655.jpg (375.23 KiB) Vist 19395 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Blir spennende å høre hvordan bilen blir med nye komponenter til converteren!!!!
Har også sett litt på disse..... Slurekassa er vel det eneste som er irriterende på disse årgangene
Har også sett litt på disse..... Slurekassa er vel det eneste som er irriterende på disse årgangene
I bruk:
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
Fra Mars 2019 LC200 4.5 - 2013
Solgt:
2011 til 2016, HDJ100, 4,2 2002,
Re: Kinke sin HJ 100
Det blir interessant å høre hvordan kassa oppfører seg med ny innmat. Lykke til med jobben!
Re: Kinke sin HJ 100
Der var converter og valve body skifta.
føltes ok
føltes ok
- Vedlagte filer
-
- gearbox red.jpg (103.76 KiB) Vist 18850 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
Mere bilder - Pliiiz.kinke skrev:Der var converter og valve body skifta.
føltes ok
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Re: Kinke sin HJ 100
her er litt bilder
- Vedlagte filer
-
- automatbunnpanna.jpg (103.03 KiB) Vist 18744 ganger
-
- valvebody old.jpg (226.65 KiB) Vist 18744 ganger
-
- inni automatkasse.jpg (246.62 KiB) Vist 18744 ganger
-
- accumulatorfjærer.jpg (176.96 KiB) Vist 18744 ganger
-
- midtkonsoll.jpg (158.75 KiB) Vist 18744 ganger
-
- girkasse side.jpg (143.43 KiB) Vist 18744 ganger
-
- svingkrans 2.jpg (169.09 KiB) Vist 18744 ganger
-
- svingkrans.jpg (199.06 KiB) Vist 18744 ganger
-
- converterbolt.jpg (241.82 KiB) Vist 18744 ganger
-
- convertere.jpg (198.11 KiB) Vist 18744 ganger
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Kinke sin HJ 100
tok av "tur" fra oljekjøler til girkasse, ledet den ned i beholder og helte på ca 5 liter på kassen via peilepinne. fyra opp motor, uten eksos såå fiin lyd , dro igjennom gir. stoppa motor, fylte etter. starta opp igjen, etc. et par ganger..
til det kom ren fin olje ut. når en dro igjennom alle gir etc. gikk med ca 17 liter. tot,, litt igjen i 20-litersdunken..
neste prosjekt er å få luftet AHC-systemet. pappa skifta ei pumpe her , og den lille accumulator(??) saken på høyre vange foran. der ahc-rør er koblet sammen .. der var gjengene blitt litt herpa, så her hadde nok ikke konen blitt tett.
lakk olje.
her ble ikke luftet heller, skiftet ikke ahc olje
ahc funksjonen ble værre og verre nå med tiden.. lite dempeeffekt. som det kun er fjær. spretten.
nå har jeg fått denne koblinga tett, bank i bordet, så her er det å begynne med skifting av olje, justering av neutral pressure, muligens skifte spheres..
ble fri for ahc-fluid, å lokale toyota måtte bestille opp mer,
så har jeg litt kast i bremser....
er litt å gjøre....
men, er nais å cruise med Cruisern.. er verdt det
vil ha større turbo.. men er litt dyrt.. kanskje julenissen kommer tidlig i århttp://gturbo.com.au/turbo-models/
til det kom ren fin olje ut. når en dro igjennom alle gir etc. gikk med ca 17 liter. tot,, litt igjen i 20-litersdunken..
neste prosjekt er å få luftet AHC-systemet. pappa skifta ei pumpe her , og den lille accumulator(??) saken på høyre vange foran. der ahc-rør er koblet sammen .. der var gjengene blitt litt herpa, så her hadde nok ikke konen blitt tett.
lakk olje.
her ble ikke luftet heller, skiftet ikke ahc olje
ahc funksjonen ble værre og verre nå med tiden.. lite dempeeffekt. som det kun er fjær. spretten.
nå har jeg fått denne koblinga tett, bank i bordet, så her er det å begynne med skifting av olje, justering av neutral pressure, muligens skifte spheres..
ble fri for ahc-fluid, å lokale toyota måtte bestille opp mer,
så har jeg litt kast i bremser....
er litt å gjøre....
men, er nais å cruise med Cruisern.. er verdt det
vil ha større turbo.. men er litt dyrt.. kanskje julenissen kommer tidlig i århttp://gturbo.com.au/turbo-models/
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327