KSI HDJ100 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
ksi100
Sted: Trondheim

Re: KSI LC100 garasje

Legg inn av ksi100 » man jul 08, 2013 11:06 pm

Dieselbrennerentusiastene liker nok ikke dette, men jeg syns det er greit å ha defapakke på bilen:) Med strøm i garasjen, på jobben og på hytta er det en billig og enkel forsikring om toppladet batteri, litt oppvarmet motor og god varme i kupeen de stedene jeg parkerer mest 8)
IMG-20130708-00329.jpg
IMG-20130708-00329.jpg (328.52 kiB) Vist 6050 ganger
"Ny" grønn Avensis Verso konebil sees i bakgrunnen. Den har 150 hk bensinmotor, og får nok ikke Defapakke...

Har forøvrig hatt en feil på 100n nylig. Merket da jeg hentet campingvogna at den ikke hadde kjørelys. Så da at baklysene mine var borte (og parklysene så jeg etterhvert). Heldigvis var det bare en sikring, som antagelig hadde knekt da jeg lånte en henger på Obs Bygg (kan vel knekke sikringer på bilen om det er noe galt på hengeren). Akkurat passe stor reparasjonsjobb for meg :lol:

Følgende er nå gjort med bilen:

-Komplett Defapakke/smartstart
-Anskaffet nye 17" alufelger
-Lakkere dørlister etter skade hos tectylverksted
-AC-rens (Dekkmann)
-Tectylbehandling (tectylsenteret)
-Nye gulvmatter (http://www.bilmatter.no)
-Polert/lakkbeskyttet og grundig rengjort i alle døråpninger++
-Fjernet ukurant lader,dvdspiller og annet unødig ræl
-Fikset steisprut i frontruta
-Tilpasset bagasjeromsmatte
-Skiftet dempere til panseret
-Filt opp erstatningsnøkkel til den som var ødelagt (låsgruppen på Lade)
-Skiftet regreim, kjedestrammer og vannpumpe
-Storservice med alle oljer og reimer
-Skiftet alle bremseskiver og klosser, samt den ene klaven
-EU kontrollert uten feil
-Skiftet clutch inkl. simmering veivaksel

Gjenstående:

-Fikse eller bytte høyre tåkelys (bør kanskje bytte begge om bytte blir aktuelt...)
-Fikse parksensor bak som piper konstant (plugget ut...)
-Shine skinnsetene
-Nye vinterdekk til 17"
-Sandblåse/lakkere 18" og nye sommerdekk
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Legg inn av jonwib » man jul 08, 2013 11:45 pm

DEFA är fina grejor det men jag kommer aldrig byta bort min Eberspächer, trots att jag inte har GSM till den. Men om man har mycket statisk parkering hade jag nog haft bägge. Ebern är guld när man fartar mycket runt och vid ett evt break down vintertid ( om man inte har gasköket/ grillen med sig ) så sitter Ebern väldigt gött ;). Men nu har jag iofs hört att Toyotor är felfria, stämmer inte det?!...

Huvudsaken är nog att förare och bil slipper starta färden kalla, det tjänar bägge på.

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » søn sep 01, 2013 10:33 pm

Lite nytt for tiden, har ikke kunnet kjøre bil på 4 uker, og må vente enda to uker grunnet skulderoperasjon...

Bilen gikk uansett feilfritt i sommer, med campingvogn i Norge samt en tur i Danmark uten vogn (totalt ca 300 mil).

Litt forbrukstall så langt i mitt eie:

Beste på langkjøring: 0.84 (Dombås-Oslo, gunstig høydeforskjell...)
Oslo - Trondheim: 0.89
Blandet kjøring: 0.98
Oslo - Trondheim med campingvogn (1.5 tonn vogn, totalt 4.5 tonn vogntogvekt, 54 mil med vogn langs Østerdalen, 11 mil uten vogn): 1.16
Motorveikjøring i Danmark: 1.13 (bilens aerodynamikk passert best for norske forhold).

Skal deaktivere EGR og få på litt større hjul etterhvert, så får vi se om det har noen positiv effekt på forbruket.
HDJ100-03 manuell 7s

BrageGundersen
Sted: Midt-Telemark

Legg inn av BrageGundersen » ons sep 18, 2013 12:44 am

Tek form dette :wink:
EGR-ventilen er berre å blende med stålplate på eksos- og innsugssida. HD-FTE du har?
KZN110 37"
LN110 SAS 37"
HJ60
x HZJ60 AT44

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » ons sep 18, 2013 1:47 pm

KapteinGundersen skrev:Tek form dette :wink:
EGR-ventilen er berre å blende med stålplate på eksos- og innsugssida. HD-FTE du har?
1HDFTE står det når jeg skriver inn understellsnummeret på toyodiy, mens mekonomen sier 1HD-FE. Om det er det samme og hva som eventuelt er forskjellen vet ikke jeg...

Jeg bare fjernet slangen som går til EGR-ventilen, så skal den visstnok ikke åpne lengre (lærte det her http://www.youtube.com/watch?v=NLOi2xQEo4E). Har ikke kjørt mye etter at jeg gjorde det, og merker vel ikke noe forskjell. Ingen lamper som lyser etter at jeg gjorde det heller...
HDJ100-03 manuell 7s

BrageGundersen
Sted: Midt-Telemark

Legg inn av BrageGundersen » ons sep 18, 2013 5:38 pm

ksi100 skrev:
KapteinGundersen skrev:Tek form dette :wink:
1HDFTE står det når jeg skriver inn understellsnummeret på toyodiy, mens mekonomen sier 1HD-FE. Om det er det samme og hva som eventuelt er forskjellen vet ikke jeg...

Jeg bare fjernet slangen som går til EGR-ventilen, så skal den visstnok ikke åpne lengre (lærte det her http://www.youtube.com/watch?v=NLOi2xQEo4E). Har ikke kjørt mye etter at jeg gjorde det, og merker vel ikke noe forskjell. Ingen lamper som lyser etter at jeg gjorde det heller...
:wink:
T'en i FTE er turbo, F dobbelt sett ventiler (16,20,24), E elektronisk pumpe :wink: HD utan turbo heiter HZ.

EGR-ventilen er berre ein del av meire. Du vil ikkje merke stort til det, men det er rette vegen. Den har lett for å tette seg over tid, koster generelt kling og soter ned innsugsportene og innsugsmanifolden.

Edit: autocorrect :evil:
KZN110 37"
LN110 SAS 37"
HJ60
x HZJ60 AT44

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » ons okt 02, 2013 11:56 pm

Da har bilen vært hos Hell Bil for første gang. Bremsene tok litt seint, og det viste seg at klossene på den ene siden var utslitte. Skiftet disse før sommeren sammen med klaven på den siden, og ett sett nye klosser lå inne i bilen etter verkstedsbesøket, så her har det skjedd noe rart (skal vel ikke klare å slite ut klosser på en side på 500 mil, når klaven er ny?). Uansett, de nye klossene jeg hadde ble montert og bremsene ble helt perfekte. Itillegg oppdaget de slakke i hjullagre foran, som da ble justert og smurt.
Har kjøpt nytt tåkelys høyre foran, men oppdaget at det var kontakten som var årsaken til at det var mørklagt (det nye virket jo heller ikke...). Hell Bil sa at lampa måtte skiftes (forsåvidt enig, men gjør det ikke før den gamle konker helt), og gav meg et tilbud hvor utskifting koster 1375 (pluss selve lyset, totalt 2918)! Jeg brukte et par minutter på å skifte frem og tilbake mellom gammelt og nytt komplett tåkelys. Nå må jeg bare få skiftet selve pluggen. Ransforsøk, men heldigivs skjønte jeg såpass:) De konkluderte også med at motor til korsryggstøtte må skiftes, men kanskje det også her bare er en kontakt e.l. som er dårlig... Innstillingen er uansett grei, så forhaster meg ikke med å fikse dette nå.
Tilslutt har jeg koplet ut EGR. Fulgte oppskriften jeg fant her http://www.youtube.com/watch?v=NLOi2xQEo4E. Har ikke fått noen varsellamper, men kan ikke påstå at jeg merker noen forskjell heller. Uansett godt å vite at eksos ikke sendes tilbake til motoren, som heller får mer kald, ren luft:)

-Justert/smurt hjullagrene foran og skiftet bremseklosser på den ene siden.
-Koplet ut EGR (fjernet vakuumslangen til EGR-ventilen).
-Plugget ut ettermontert parksensor. Den hadde ikke avbryter heller, så greit å bare kople den ut.
-Komplett Defapakke/smartstart.
-Anskaffet nye 17" alufelger.
-Lakkere dørlister etter skade hos tectylverksted.
-AC-rens (Dekkmann).
-Tectylbehandling (tectylsenteret).
-Nye gulvmatter (http://www.bilmatter.no).
-Fjernet ukurant lader,dvdspiller og annet unødig ræl.
-Fikset steisprut i frontruta.
-Tilpasset bagasjeromsmatte.
-Skiftet dempere til panseret.
-Filt opp erstatningsnøkkel til den som var ødelagt (låsgruppen på Lade).
-Skiftet regreim, kjedestrammer og vannpumpe.
-Storservice med alle oljer og reimer.
-Skiftet alle bremseskiver og klosser, samt den ene klaven.
-EU kontrollert uten feil.
-Skiftet clutch inkl. simmering veivaksel.

Gjenstående:

-Ny kontakt til og nytt høyre tåkelys.
-Vurdere å reparere korsryggstøtte.
-Shine skinnsetene.
-Nye vinterdekk til 17".
-Sandblåse/lakkere 18" og nye sommerdekk.
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
beaas
Sted: Hamar

Legg inn av beaas » tor okt 03, 2013 3:20 am

Jeg hadde også problemer med korsrygg støtten på min Lexus 100. Har sett flere på mud som også har det. Hos meg så røk sikringen når jeg prøvde korsryggbryteren og ingen av seteinnstillingene virket lenger. Men det var ihvertfall bare å klipse av plata bakpå og skru til ledningene så var det iorden. Men kan jo være motoren din er gåen fordet.

Greit å få blokkert egr. Merker vel ikke så mye til effekt om egr ventilen eller fungerte. Men motoren blir jo renere og oljen holder seg lengere!
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
ksi100

Re: KSI HDJ100 garasje

Legg inn av ksi100 » søn nov 03, 2013 11:52 pm

Da begynte det høyre tåkelyset å svikte (det er helt ubeskyttet i hjulhuset), og det viste seg å være dårlig kontakt. Ikke bare bare å skifte dette, måtte ha ny plugg og 2 rep.terminaler som klikket inni kontakten. Fikk også med krympestrømper med loddetinn så det var bare å ta en lighter for å lodde det:)
IMG-20131026-00355.jpg
IMG-20131026-00355.jpg (288.76 kiB) Vist 5642 ganger
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » tor nov 21, 2013 10:00 pm

Endelig ble det piggdekk: Nokian Hakka 7 SUV 265/70R17 (+1.7%) på nye orginale felger fra en 200 (med riktig innpress på 60). Felger inklusive navkopper og dekk kom seg på ca 18000 tilsammen... Koster å sko en slik bil skikkelig! Ble nok gummi i forhold til felg, men det går:)
foran.jpg
foran.jpg (126.37 kiB) Vist 5550 ganger
bak.jpg
bak.jpg (108.45 kiB) Vist 5550 ganger
Har såvidt kjørt i byen med de enda, og det er lite bråk fra piggene. Høres mest når man kjører gjennom underganger o.l. Vianor pumpet de opp til 2.5 bar, hvilket er høyere enn hva vognkortet sier (2.0 foran, 2.2 bak). De mente jeg heller ville øke trykket enda mer enn å senke det :?: Foreløpig syns jeg de virker litt harde. Kom gjerne med tips dere som leser dette og har gjort dere opp erfaringer rundt dette:)
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Legg inn av jonwib » tor nov 21, 2013 10:19 pm

Grattis med riktigt bra vinterdekk!

Jag menar å huske att jag hade helt upp till 3 kg i mina men sänkte trycket när det var riktigt mycket snö till ca 2,5? Min 120 väger väl en del mindre än din oxå tror jag?

Jag har haft den absolut bästa km/ liter någonsin med de däcken du har samtidigt som jag upplevde de som fantastiska vinterdekk. Upplevde aldrig mina som hårda.

Brukeravatar
beaas
Sted: Hamar

Legg inn av beaas » fre nov 22, 2013 12:17 am

Jeg syns det er noe rart at 100'n skal ha 2,0 foran og 2,2 bak når 80'n på eksakt samme dimensjon skal ha 2,2 foran og bak.

Min erfaring er at hvert enkelt dekk og da også dimensjon krever forskjellig dekktrykk. Feks når jeg kjøpte meg 80 første gangen så ble de orginale dunlop dekkene feilslitt pga lite trykk selv om jeg kjørt med anbefalt trykk. Endte opp med å kjøre på 2,4-2,5 på de. Samtidig så var de Pirelli dekkene, også i st dimm, ikke gode med for mye trykk. Kjørte på 2,3 med de og det var fortsatt ikke veldig bra. De Michelin dekkene jeg kjører på nå fungerer veldig bra med både 2,2 og 2,5. De 315 mud dekkene jeg kjører med innimellom må ha 2,6+ for å være noenlunde stabile, blir veldig bløte og svampete med noe særlig lavere. De 295/70-17 AT dekkene jeg har fungerer greit på 2,0 men jeg kjenner de ruller lettere på 2,3-2,4. Kjører derfor på 2,4 selv om betongskjøtene kjennes bedre. De 325/70-17 AT dekkene jeg hadde for lenge siden fungerte best på 1,7-1,9, fungerte ikke i det hele tatt på 2,5 som de 285/75-16 AT dekkene jeg hadde før det igjen.

På 100 serien har jeg også stort sett kjørt med 2,4-2,6 i trykk og det har fungert greit. De 285/60-18 Nitto AT dekkene var faktisk 2,8-2,9 bedre.

Anbefaler å kjøre litt på det trykker du har nå og så senke ned til anbefalt. Så kjenner du antagelig veldig stor forskjell. En generell anbefaling er vel å ha i litt mer, kanskje 10%, mer en anbefalt. Ihvertfall på piggfrie vinterdekk. På piggdekk har jeg ikke fått med meg noe. Sjekker du lufta i 10 plussgrader så blir trykket noe ganske annet ved 20 minus. Og man merker mer til 10% for lite trykk en 10% for mye. Mer rullemotstand, mer upresis styring osv. Nå kjører jeg stort sett på asfalt. Hadde jeg bodd et sted hvor jeg mest kjørte på grusveier så hadde jeg nok ikke hatt det samme!

En digresjon, Ram'n skal ha 4,2 foran og 2,8 bak når jeg kjører uten last. Må si jeg utrolig nok merker stor forskjell på å kjøre med 3,8 og 4,5 på framhjulene med den også. Trives bedre med 4,5!

Lufttrykk har veldig stor betydning!
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » tor des 12, 2013 11:35 pm

Hmm, har fått tilbake 18" orginale Toyotafelger fra sandblåsing og pulverlakkering, men fargen ble ikke helt "alufelgfarge"... Teknolakk hadde ikke noe som var nærmere. Får håpe det blir seende bedre ut med endel gummi rundt, og kanskje det blir greit ettersom fargen ikke er så ulik fargen på støtfangerene og dørlistene :? Navkoppene har orginal farge, så det kan bli litt spes...
sommerfelger.jpg
sommerfelger.jpg (167.31 kiB) Vist 5410 ganger
Planen er å få på Nokian Rotiiva 275/65/18 på disse til våren.

-Sandblåst/pulverlakkert 18"
-Nye Nokian Hakka 7 SUV piggdekk 265/70R17.
-Ny kontakt til høyre tåkelys.
-Justert/smurt hjullagrene foran og skiftet bremseklosser på den ene siden.
-Koplet ut EGR (fjernet vakuumslangen til EGR-ventilen).
-Plugget ut ettermontert parksensor. Den hadde ikke avbryter heller, så greit å bare kople den ut.
-Komplett Defapakke/smartstart.
-Anskaffet nye 17" alufelger.
-Lakkere dørlister etter skade hos tectylverksted.
-AC-rens (Dekkmann).
-Tectylbehandling (tectylsenteret).
-Nye gulvmatter (http://www.bilmatter.no).
-Fjernet ukurant lader,dvdspiller og annet unødig ræl.
-Fikset steisprut i frontruta.
-Tilpasset bagasjeromsmatte.
-Skiftet dempere til panseret.
-Filt opp erstatningsnøkkel til den som var ødelagt (låsgruppen på Lade).
-Skiftet regreim, kjedestrammer og vannpumpe.
-Storservice med alle oljer og reimer.
-Skiftet alle bremseskiver og klosser, samt den ene klaven.
-EU kontrollert uten feil.
-Skiftet clutch inkl. simmering veivaksel.

Gjenstående:

-Vurdere å reparere korsryggstøtte.
-Shine skinnsetene.
-Nye 18" sommerdekk.
HDJ100-03 manuell 7s

osed4d
Sted: Ørsta

Legg inn av osed4d » fre des 13, 2013 8:41 am

Hei

Angående pulverlakkeringen så er det ingen problemer å få tak i "rett" farge til aluminiumsfelger , er vel den lakkereren du har valgt som ikke har giddet å bestille inn pulver vil eg tro, litt dyrere enn "normal" pulverlakk er det også men det kan de jo ta igjen på prisen , istedenfor å levere tilbake felger som ikke har den finishen de fortjener...... Angående navkoppene dine så har pulverlakken du har fått på felgene er RAL kode , som du får visst du spør de som har lakkert de for deg. Koden tar du med deg til en god fargehandel som kan blande korrekt farge lakk til deg. Er det i en skikkelig forretning kan de også blande denne til deg og ha den på trykkboks , så er det bare å matte grunne og lakke , voila samme farge.

Ser også at du er ute etter 18" dekk til gliset. Eg har et sett BF Allterrain i 285-65-18 som hadde passet bilen din perfekt. Meget godt mønster og i meget god stand. Kjøpt nye fra forhandler for et par år siden. Eg selger disse utelukkende pga. At de såvidt overstiger 5% rulleomkretsregelen.... Biltilsynet er fullstendig nazi på dette her eg holder til og de har en merkelig trang til å vinke inn min bil hver gang de er ute :cry:
Sist redigert av osed4d den fre des 13, 2013 3:07 pm, redigert 1 gang totalt.
03 LC 120 GX

Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Legg inn av Dag Einar » fre des 13, 2013 12:09 pm

I et tidligere innlegg skrev du at du skiftet clutch og samtidig skiftet simringen på veivakselen.
Skiftet du simringe pga lekkasje eller fordi du vet at dette kan bli et promlem?
Jeg hadde en Carina II for noen år siden med 596 000km på telleren og den var helt suveren, men hadde problemer med denne simringen, det lakk litt olje.
Og skifte den er jo fort gjort når kassen er ute :wink:
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » fre des 13, 2013 11:08 pm

osed4d, jeg har RAL-koden, men navkoppene har blank Toyotalogo på, så blir litt jobb å få det fint. Vi får se hvor ille det blir til våren. Jeg var nok litt raskt med å ta den enkle valget, men håper fargelikhet med støtfanger gjør at det ikke blir helt ille...
Angående dekk, har jeg ikke helt sansen for BFG. Klarer meg med 275 bredde også.

Dag Einar, jobben ble utført på Toyotaverksted, og vi var enige om at de skulle skifte simringen hvis de mente det var behov for det, noe de sa det var. Var uansett ikke der kostnaden lå...
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » lør apr 26, 2014 11:42 pm

Da har jeg endelig fått de dekkene jeg vil ha på nylakkerte orginale Toyotafelger med riktig innpress (fargen på felgene ble ikke så ikke når dekkene kom på og hjulene ble montert på bilen):
IMG-20140423-00467.jpg
IMG-20140423-00467.jpg (325.84 kiB) Vist 5009 ganger
Det ble Nokian Rotiiva 275/65R18 (+3.2 % fra dimensjon i vognkortet). Valgte offroad-look ut selvsagt:)

http://www.nokiantyres.no/sommerdekk/nokian-rotiiva-at/

Erfaringen sålangt er at disse føles myke/behagelige, stillegående og ingen sporing. Blir Oslotur snart så får sjekket forbruk med disse. Klarte ikke å sette rekord med Hakka 7 SUV i vinter, kom bare ned på 0.92 l/mil på nyttårstur Trondheim/Oslo (riktignok med takstativ og slalomski på taket).
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » ons mai 14, 2014 10:20 pm

Har fått testet forbruk med de nye sommerdekkene nå. Målte fra Trondheim til Oslo (via Østerdalen) og tilbake til ca Lillestrøm, og brukte 0.89 l/mil. Gjennomsnittsfart drøyt 80 km/t (lite trafikk sent på kvelden). Er godt fornøyd med de nye dekkene.
På senvinteren/våren har det vært piping i noen reimer, som Hell Bil fant ut skyldtes at de var litt for slakke (reimene ble skiftet for ett år siden). Etter stramming har det blitt helt stille.
Forøvrig var bakfjæring helt stiv en gang i vinter, og samme symptom kom tilbake på tur tilbake til Trondheim i mai. Bakenden holdt seg ikke opp i normal høyde, og bilen ble ikke god å kjøre. Synderen var naturlig nok høydesensoren bak, som "satt fast". Ny høydesensor inkl. jobb ble 5300 (med rabatt)...
Har også vært på etterkontroll hos tectylsentrert, og det ble konstatert noen flekker under. Disse skulle de fikse opp med lokal behandling.

Og opp i det hele står Versoen med demontert motor (2 liter bensin). Den begynte å lekke kjølevann, og grunnen var at 3 av boltene ikke hadde hold i gjengene i shortblokka. Nå skal gjengene borres opp og få nye gjengehylser i den kurante dimensjonen M11 (lang leveringstid).
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » tor jul 03, 2014 8:54 pm

Har da omsider fått tilbake konebilen/Avensisen, som nå har fått 3 nye gjengeinnsatser av stål der gjengene i alublokka var dratt ut. Har da endelig 100'n for meg selv igjen og slipper å vente på elektrisk setejustering hver gang jeg skal bruke bilen:)

Etter avtale med Batteribilen.no på trøndergarasjetreffet i dag er 100'n ferieklar med 2 nye 95 Ah batterier. De gamle var heller dårlige (17 % på det svakeste), noe som var merkbart ved oppstart når bilen hadde stått 2+ dager.
HDJ100-03 manuell 7s

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » tor aug 14, 2014 3:00 pm

Da var ferien over, og det hele endte med en ekstratur sørover for henting av større vogn da vi fant ut den vi hadde ble for liten når som vi er 6 stk i familien.
HDJ100_700MK.jpg
HDJ100_700MK.jpg (975.12 kiB) Vist 4537 ganger
Forbruk med denne vogna til Trondeim ble 1.21 l/mil (4.7 tonn på vekta). Uten vogn på tur sørover (inkl litt småkjøring) endte forbruket på 0.84 l/mil.
HDJ100-03 manuell 7s

Svar

Gå tilbake til «Garasje»