Aukan's 80 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
aukanmeister
Innlegg: 146
Registrert: fre nov 06, 2009 4:48 pm
Sted: Aukra

Re: Aukan's 80 garasje

Legg inn av aukanmeister » man mar 02, 2015 3:13 pm

:D Takk
KTM 975 Adventure 05' (950 med 990 motor)
Yamaha TT 350
LC HDJ 80 GX 1990' 35"
Nissan strømbil
Skoda ett eller annet

Brukeravatar
toyotakp61
Innlegg: 98
Registrert: fre feb 22, 2013 10:47 pm
Sted: Averøy

Re: Aukan's 80 garasje

Legg inn av toyotakp61 » man mar 02, 2015 11:35 pm

Fin 80 du har Aukan! Får jeg stikke innom å se engang jeg er på Aukra kanskje? er titt og ofte i Molde;)
1993 Toyota Landcruiser HDJ80
1993 Lexus SC400 UZZ30
1981 Suzuki GSX750

Brukeravatar
aukanmeister
Innlegg: 146
Registrert: fre nov 06, 2009 4:48 pm
Sted: Aukra

Re: Aukan's 80 garasje

Legg inn av aukanmeister » ons mar 04, 2015 12:01 pm

Det var veldig godt å få alt inn i vognkortet! Nå kan jeg møte teknisk kontroll med rak rygg og trygg sak.
Toyotakp61:
Selvsagt! Alle med kronisk landcruisersyndrom er hjertelig velkommen!! :D
KTM 975 Adventure 05' (950 med 990 motor)
Yamaha TT 350
LC HDJ 80 GX 1990' 35"
Nissan strømbil
Skoda ett eller annet

Brukeravatar
johi
Innlegg: 513
Registrert: man feb 11, 2013 10:46 pm
Sted: skedsmokorset
Kontakt:

Re: Aukan's 80 garasje

Legg inn av johi » tor mar 05, 2015 6:00 pm

Rå 80 du har! :)
Deep shit off-roaders
Beskøk garagen min:) http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=21315
Landcruiser lj70 Power
video- https://www.youtube.com/watch?v=-ybs8S-Isp4

Brukeravatar
aukanmeister
Innlegg: 146
Registrert: fre nov 06, 2009 4:48 pm
Sted: Aukra

Re: Aukan's 80 garasje

Legg inn av aukanmeister » man okt 05, 2015 12:31 am

Lenge sia sist!
Har hatt fokus på to hjul på sensommeren. Byttet motor på 950'n til 990 med gassere (990 kom bare med EFI) Pulverlakkert og fin, er den endelig på veien igjen 8) I tillegg har jeg begynt litt tidlig på 40 års krisa og skaffet stisykler til hele familien. Min ble en Mondraker foxy XR, i tilfelle noen kjennere leser :?:

Så til saken:

Har lenge vært plaget av ganske kraftig sporing. På slitt asfalt har det vært direkte farlig! Slitsomt ved lange turer. Jeg har vel utviklet en ryggmarksrefleks for å kompansere, men fant ut at nå måtte jeg komme videre!

To områder ble fokusert på: Caster og spissing.
Jeg har som kjent senket de bakre festene på bærearmene til forakselen tilsvarende hevingen+ 15mm. Denne gangen installerte jeg 2 graders foringer fra OME i tillegg. Dette var den eneste casterkorreksjonen jeg hadde før jeg lagde droppede fester. Hadde ett sett nye foringer liggende.
Spissingen ble justert til 0 grader.
Dette er imot det jeg har lært tidligere. Likevel står det i spesifikasjonen fra Toyota at spissing kan være 0.
Såvidt jeg har forstått, gir mer spissing en raskere styrerespons og lettere "turn in". Det er jo ikke ønskelig i mitt tilfelle.

Sålangt virker det som om modifikasjonen har en veldig god effekt på sporingen. Mye roligere i dype asfaltspor, og det trengs mer rattutslag ved sving. Jeg merker fortsatt tendensene, men i svakere grad.

Jeg vil kalle dette en suksess :)
KTM 975 Adventure 05' (950 med 990 motor)
Yamaha TT 350
LC HDJ 80 GX 1990' 35"
Nissan strømbil
Skoda ett eller annet

Svar

Gå tilbake til «Garasje»