Per Martins LJ70, LJ73, BJ75 (x:HJ45 Troopie, KZJ95 AT 38)

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Arne
Sted: Tromsø

Legg inn av Arne » lør feb 02, 2008 2:35 pm

Gratulere så masse med tøff bil! :D

Den må man få sett nærmere på en dag...

Skal du holde den mest mulig original, eller blir det heving, store hjul vinsj++?

wazzza

Legg inn av wazzza » lør feb 02, 2008 3:39 pm

Hehe.. Du og Glenn får kjøre med rattet på feil side.. Har du noen planer om å bygge den om til venstreratt?? Interiørmessig er det vel ikke så vanskeli..

Brukeravatar
per_martin
Sted: Harstad

Legg inn av per_martin » lør feb 02, 2008 3:59 pm

Halloen, takk! Tror ikke det blir noe særlig modding og ombygging ut over det helt diskrete. Kommer til å holde den ganske original inkludert deler av den originale patinaen.
Den er forresten høyere enn Stian sin som har standardfjærer. Har ikke fått sett på det i detalj enda (jobber hele helga), men jeg vet at gruveselskapet som eide den fikk de heavyeste heavy duty spesifikasjonene med i bestillinga fra Toyota. Muligens både kraftigere fjærer, større bremsetromler, utendørs hovedstrømsbryter på forskjermen, null lydisolasjon.. etc...
Sist redigert av per_martin den ons feb 06, 2008 11:07 am, redigert 1 gang totalt.
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » lør feb 02, 2008 4:59 pm

Interiørmessig er det vel ikke så vanskeli..
Prøver du å antyde er at bilen er litt spartansk innredet..? Litt minimalistisk stil liksom? Joda.. :D
mvh Per Martin

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Kontakt:

Legg inn av knixen » lør feb 02, 2008 5:25 pm

Per Martin skrev:Takker og bukker Øystein. Gjett hvilken bil jeg satt og så på på nettet da du ringte her forleden, he he.. Joda, samme farge.
PS! Rattet er på høyre side! Morsomt å skifte gir med vestrehånda, og blinklysarmen er på høyre side av rattet! Litt tungvindt med parkeringsbillettautomaten i fjellet da, -må ake over på passasjersetet hver gang jeg skal inn og ut.... :D
Håper du har årskort sånn som jeg;)

Kan dra bortom å ta noen skikkelige bilder :lol:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » lør feb 02, 2008 5:54 pm

Har ikke årskort :( men jeg får "halvårskort" hos Christian og Jørn når du er ferdig med girkasseskiftet Knut! :D Bare trivelig om du tar noen bilder. Har jo ikke noe ordentlig kamera sjøl, synd og skam selvfølgelig.. så fin bil og så dårlig kamera....
mvh Per Martin

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Kontakt:

Legg inn av knixen » lør feb 02, 2008 6:51 pm

Men du kan bare starte hos Christian og jørn, jeg finner bare en annen plass å stå... Har ennå ikke fått dual-transfer adapteret og har strengt tatt ikke noe hastverk med å få bytta... Har tilgang på noen andre garasjer i tilfelle det står om :wink:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Brukeravatar
RogerFo

Legg inn av RogerFo » lør feb 02, 2008 8:36 pm

Nok en gang til Per Martin: Gratulerer med en flott bil! - og ikke minst riktig bil til riktig eier! Jeg regner med at den blir tatt vare på i ekte Kaizen-ånd - stadig bedre :-)
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special

Brukeravatar
knut4x4
Sted: Elverum

Legg inn av knut4x4 » lør feb 02, 2008 8:43 pm

Gratulerer med flott bil. Også rustfri. Det hadde hvert fint med slik på gården.
Bilder :D
ØNSKER BJ 42 deler

Helge67
Sted: lindås

hj 45

Legg inn av Helge67 » lør feb 02, 2008 10:32 pm

Hei!

Grattis med flott bil!!!

Der har du fått deg litt av et eksemplar!

Eg kjøpte den kvite av samme selger i mars 2007. Skikkelig artige biler i uvanlig god stand.

Mvh Helge N

Brukeravatar
Ranger
Kontakt:

Legg inn av Ranger » søn feb 03, 2008 1:36 am

Jeg har sett den på veien - Grand krysset i kveld. Var litt brisen, så den så veeeelfig lang ut. Kan det stemme??
Vi ordner med nøkkel i morgen så får du bilen inn sammen med engelsk -75 og -56 modeller. 8)
mvh
Christian

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » søn feb 03, 2008 2:03 am

du kan bare starte hos Christian og jørn,
Glimmers! Da ordner jo alt seg. Jeg skal ikke til med noen alvårlige inngrep med det første, så jeg kan også ta biln ut noen dager mens du skrur også...
regner med at den blir tatt vare på i ekte Kaizen-ånd - stadig bedre
Takk for det Roger! Kaizen!
Gratulerer med flott bil. Også rustfri. Det hadde hvert fint med slik på gården.
Bilder
Takker! Flere bilder kommer etterhvert håper jeg. Må ha bedre lys bare til kameraet(les: mobilen). Har sett nærmere på bilen i kveld. Litt smårust er det jo, den er ikke like strøken som de gamle brannbilene, men rusta er for ingenting å regne i forhold til hvilken bil vi snakker om.
Eg kjøpte den kvite av samme selger i mars 2007. Skikkelig artige biler i uvanlig god stand.
Hallo Helge! Det var du som kjøpte den ja! Tøffe biler ikke sant? Ikke mange sånne her i landet heller. Du er fornøyd med din? Hadde vært arti å sett den på nært hold. Du holder til i Bergenstraktene?

He he, Joda Christian, var en liten tur ute. Stemmer at den ser litt lang ut, så det var ikke bare det at du var brisen.. Frode skritta opp i går og fant ut at den er ca like lang som 60 'en hans.. Glimmers med garasjeplass. Er på jobb til i 19-tida i mårra tror jeg. Plinger på etter det. Bilen har jo bodd i Australia, så litt engelsk selskap må gå bra? :D
mvh Per Martin

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » ons feb 06, 2008 10:39 am

Noen flere bilder som lovet (fremdeles i gammel-mobil-kamera-kvalitet, --den gamle nokia-telefonen vil ikke gi seg...)

Stor takk til Stian, Roger og Frode som stillte mannsterke og arbeidslystne i garasjen i går (med kjeledresser og medbrakt kaffe og div konditor-varer!!).

Etter at 4 mann har vært over og under og inni i flere timer har vi nå ganske bra oversikt: Ett endeledd i forstillinga havner på bestillingslista til SOR, sammen med div emblemer, matter etc + nye baklykter (noen hadde montert et høyre-glass oppned på venstre-sida slik at dreneringshullene vendte opp... Like greit å få begge nye!)

Ellers ser det bra ut. Bla.a ramma fikk mye positive kommentarer fra gjenget. Teknisk er også alt på stell ser det ut som (unntatt hornet) etter at vi skifta en slange til varmeapparatet og fikk montert et e-clip som mangla i trommelen til håndbrekket. MEN det er sef. MASSE å ta tak i siden bilen bærer preg av anleggs-bruk: taktrekket er fillete, mye sår i lakk, slitent interiør litt rust i ene fotbrønnen etc, etc, etc, etc.....
Vedlegg
dørk hsf1.jpg
The bad news! Fotbrønn foran. Litt mer på venstre sida. Frode og Roger slet lenge og hardt med bakelitt-asfaltbelegget som lå nedi her. takk for hjelpen!
dørk hsf1.jpg (33.39 kiB) Vist 3020 ganger
front m org hjul.jpg
The good news!
front m org hjul.jpg (29.86 kiB) Vist 3020 ganger
ramme hsb2.jpg
the good news!
ramme hsb2.jpg (31.8 kiB) Vist 3020 ganger
ramme hsb1.jpg
The good news!
ramme hsb1.jpg (33.13 kiB) Vist 3020 ganger
Sist redigert av per_martin den ons feb 06, 2008 11:02 am, redigert 1 gang totalt.
mvh Per Martin

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » ons feb 06, 2008 10:51 am

Flere bilder!
Vedlegg
forfra m org hjul.jpg
Glemte å ta nærbilde av forskjermens underside, men det er altså INGEN rust under blink/park-lys-braketten eller noe annet sted under for skjermene.
forfra m org hjul.jpg (38.78 kiB) Vist 3015 ganger
baksete1.jpg
Mer patina!
baksete1.jpg (22.67 kiB) Vist 3015 ganger
hovedstrømsbryter.jpg
Artig detalj! Nyttig også. Kutter jord på batteriet.
hovedstrømsbryter.jpg (19.67 kiB) Vist 3015 ganger
dør hf.jpg
Patina! Mye av bilen har dette preget, -litt sliten i finishen..
dør hf.jpg (34.87 kiB) Vist 3015 ganger
mvh Per Martin

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Kontakt:

Legg inn av knixen » ons feb 06, 2008 11:25 am

Jeg tar ansvar og stikker bortom med skikkelig kamera!!! Utrolig tøff bil!!! :D

Brukeravatar
per_martin

Legg inn av per_martin » tir feb 12, 2008 4:43 pm

Det starta med at jeg skulle teste rubbing og polering på en liten flekk for å se hvordan det stod til med lakken. Åsså klarte jeg ikke stoppe... :D
Måtte låne sommerhjulene fra 73en også.. litt store, blir vel noe litt smalere etterhvert. Har vært nokså hektisk aktivitet i garasjen siste uka. Har fått gjort endel, bilder kommer etterhvert. Takk til Christien som sveiste i et stykke i fotbønnen v.s.
Vedlegg
Rustsveis fotbrønn v.f..jpg
Litt rust her og der, men ikke noe mer som må sveises så langt. En nokså grov "Aussie style" sveisejobb er allerede gjort over bakhjulene. Funker, men må gjøres på nytt for å bli pent.
Rustsveis fotbrønn v.f..jpg (32.74 kiB) Vist 2882 ganger
lakk dørk bak.jpg
Første strøk. (Owatrol allerførst da..)
lakk dørk bak.jpg (25.36 kiB) Vist 2882 ganger
Pussing av dørk bak.jpg
Her var det mye jobb.
Pussing av dørk bak.jpg (39.74 kiB) Vist 2882 ganger
Nypolert.jpg
Vakkert!
Nypolert.jpg (16.44 kiB) Vist 2882 ganger
Nypolert 1.jpg
Etter: Like morsomt hver gang å se hvor godt litt stell hjelper.
Nypolert 1.jpg (26.02 kiB) Vist 2882 ganger
Front før polering.jpg
Før:
Front før polering.jpg (27.42 kiB) Vist 2882 ganger
Sist redigert av per_martin den ons feb 13, 2008 10:10 am, redigert 1 gang totalt.
mvh Per Martin

wazzza

Legg inn av wazzza » tir feb 12, 2008 6:46 pm

WOW!! Nå ble den flott :shock: Keep it up...

ofrovold
Sted: Eggedal
Kontakt:

Legg inn av ofrovold » tir feb 12, 2008 7:18 pm

Dette ser bra ut PM!
Stas!!
Øystein

TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*

Brukeravatar
knixen
Nettleter av første rang
Kontakt:

Legg inn av knixen » tir feb 12, 2008 7:49 pm

Godt jobbet, si ifra når du holder på så kommer jeg å hilser på!

Brukeravatar
Steinar
Sted: Alta

Legg inn av Steinar » tir feb 12, 2008 8:11 pm

Per Martin skrev:Det starta med at jeg skulle teste rubbing og polering på en liten flekk for å se hvordan det stod til med lakken. Åsså klarte jeg ikke stoppe... :D
Det er godt det ikke bare er jeg som er sånn :oops:
Til lykke med ny doning, blir artig å følge dette prosjektet fremover. Synd at Knut solgte sin. Vi kunne jo ha hatt ett "old timer" møte i Tromsø til sommeren. Kanskje Stian blir ferdig med sin engang :roll:
Besøk min garasje...

~~Kjærlighet til kvalitet~~

Svar

Gå tilbake til «Garasje»