Bårds LC120 VX

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Andreas30
Innlegg: 1062
Registrert: søn sep 23, 2007 12:23 pm
Sted: Bærum

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av Andreas30 » tor jun 23, 2016 7:55 pm

baa skrev:Skal ut å teste 0-100 mot JanP når den er ferdig!! Haha. Nei, gleder meg til de blir ferdige med den. Skal på langtur til lofoten i Juli, så da skal jeg få testa den skikkelig! Har ordna så jeg skal få komme å ta bilder når de har demontert, så tar de service i samme slengen. Da får jeg ett år med Toyota Eurocare :P
Spørs om ikke jan p blir lang i maska da når han ser bilen din reiser ifra :P :P
05 mod lc 120 vx
400 500 km Stil going strong
Motorolje castrol Edge 5-30
Jobber i Pukkverk

A.O.M

Brukeravatar
ksi100
Innlegg: 344
Registrert: søn jan 29, 2012 3:56 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av ksi100 » lør jun 25, 2016 9:24 am

Har du fått renset innsuget? Regner med det kommer bilder etterhvert...
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » man jun 27, 2016 6:36 pm

Haha, kommer bilder ila kvelden. Delene ligger i bløtt over natta hos Toyota... Så helt jævli ut.

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » man jun 27, 2016 8:03 pm

Ja, her kommer bilder av den berømte EGR ventilen, 90 graders innsuget videre bak EGR Ventilen, og innsugsmanifoilden. kan ikke si annet enn at jeg syns det ser jævli ut. Tykkelsen på guffa rett bak EGR ventilen målte vi til ca 7 mm på det tykkeste, så i snitt snakker vi iallefall om 10 mm mindre diameter. Ellers så var 1 av 4 spjel i innsugsmanifoilden helt bøyd, slik at det på full åpning kun var ca 50% gjennomstrømning. Disse spjelene selges ikke separat så om hele manifoilden måtte kjøpes koster denne over 10 000 med NLCK rabatt.. Heldigvis har vi en dyktig verksmester som selv heiv seg på drittjobben, fikk løsnet og renset spjelet samt rettet det ut. :D hvordan det kunne ha skjedd var en gåte for de på verkstedet. Eneste logiske forklaring var at det hadde på et eller annet tidspunkt blitt et trykk i forbrenningskammeret som har "bretta" spjelplata bakover. Veldig vanskelig å få et bilde av det da alt var dekket av guffe.
Vedlegg
lo_WP_20160627_13_52_46_Pro_.jpg
EGR ventil helt kokset.
lo_WP_20160627_13_52_46_Pro_.jpg (747.19 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_53_01_Pro.jpg
90 grader bak EGR ventil med tykk guffe på veggene
lo_WP_20160627_13_53_01_Pro.jpg (880.7 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_53_07_Pro.jpg
lo_WP_20160627_13_53_07_Pro.jpg (881.05 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_53_17_Pro.jpg
Her er innløpet inn i innsugsmanifoilden.
lo_WP_20160627_13_53_17_Pro.jpg (1 MiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_53_47_Pro.jpg
lo_WP_20160627_13_53_47_Pro.jpg (522.88 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_56_16_Pro.jpg
90 graders bend igjen
lo_WP_20160627_13_56_16_Pro.jpg (790.35 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_56_22_Pro.jpg
nærbilde av guffa
lo_WP_20160627_13_56_22_Pro.jpg (915.22 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_56_28_Pro.jpg
nærbilde av guffe i EGR ventil
lo_WP_20160627_13_56_28_Pro.jpg (959.64 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_56_39_Pro.jpg
bøyd spjel, men vanskelig å se
lo_WP_20160627_13_56_39_Pro.jpg (661.45 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_13_56_53_Pro.jpg
7 mm guffe på umbrakonøkkel.
lo_WP_20160627_13_56_53_Pro.jpg (773.75 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_14_00_41_Pro.jpg
her er innsugsmanifoilden som er festet på blokka....
lo_WP_20160627_14_00_41_Pro.jpg (839.39 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_14_00_46_Pro.jpg
lo_WP_20160627_14_00_46_Pro.jpg (773.59 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_14_01_42_Pro.jpg
mer EGR ventil.
lo_WP_20160627_14_01_42_Pro.jpg (780.51 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_14_33_53_Pro.jpg
guffa som graves ut av ventilen
lo_WP_20160627_14_33_53_Pro.jpg (653.24 kiB) Vist 7502 ganger
lo_WP_20160627_14_33_57_Pro.jpg
er et par bokser snus dette....
lo_WP_20160627_14_33_57_Pro.jpg (735.79 kiB) Vist 7502 ganger

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » man jun 27, 2016 8:07 pm

her er spjelet som var bøyd i en 45 graders vinkel, ferdig utretta av verksmestern. Tusen takk til Bilia for en så langt meget god jobb og oppfølging!
husk at bilen min kun har gått 135 000 km, og jeg har vært nøye med å forsøke å kjøre den på best mulig måte siden jeg kjøpte den da den runda 45 000.

EGR ventilen vil forbli blokkert etter denne storjobben! Jan Petters Landcruiser hadde gått over 220 000 km når han gjorde storjobben med å bytte og rense innsug i vinter. Det er de samme guttene hos Hell Bil som gjør jobben på min bil, og de fortalte at Jan Petters bil var nesten dobbelt så mye kokset igjen.......
Vedlegg
lo_WP_20160627_14_27_29_Pro.jpg
lo_WP_20160627_14_27_29_Pro.jpg (671.32 kiB) Vist 7502 ganger

Brukeravatar
ksi100
Innlegg: 344
Registrert: søn jan 29, 2012 3:56 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av ksi100 » man jun 27, 2016 8:17 pm

Se der ja! Min 100 hadde passert vel 230000 km og var kanskje litt mindre grisete enn din. Har 120 kjøling på EGR? Vet ikke om det gjør noe fra eller til dog.
Skal du kjøre med EGR og unngå dette må du kjøre med klampen i bånn, for da lukker ventilen:) Uansett, blokker dritten. Skjønner ikke at folk kan kjøre med EGR...
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » man jun 27, 2016 8:19 pm

ksi100 skrev:Se der ja! Min 100 hadde passert vel 230000 km og var kanskje litt mindre grisete enn din. Har 120 kjøling på EGR? Vet ikke om det gjør noe fra eller til dog.
Skal du kjøre med EGR og unngå dette må du kjøre med klampen i bånn, for da lukker ventilen:) Uansett, blokker dritten. Skjønner ikke at folk kan kjøre med EGR...
120'n har kjøling på EGR ja... Gjør nok sikkert en liten forskjell i tillegg til litt mer "økonomisk" programmert girkasse, slik at den skal kjøre på lavest mulig turtall til en hver tid......

JanP
Innlegg: 1639
Registrert: tor des 11, 2008 8:25 pm
Sted: Trondheimregionen

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av JanP » man jun 27, 2016 9:35 pm

Se der ja, Bård. Velkommen i klubben 8) . Den dritten har vi betalt dobbelt opp for. Først når vi kjøper miljødrivstofet og nå når alt må renses.
Husker ikke at innsuget var så mye værre enn ditt, men mekaniker husker sikkert rett. Arealet var halvert, og mer enn 7 mm ihvertfall.
Men nå har du EGR blokkert, og få inn Catchtank snarest. Blankingplata var jo Egit tvilende til, om du blokkerer EGR og monterer Catchtank.

Og etter at vi renset luftmengdemåler er forbruker også blitt lavere, og nå med blandet kjøring er det godt under litern. Og det med en henger og litt last.

Og vi får teste ut bilen din når den er tilbake på tunet. Forbruket ditt vil også gå ned nå, det er jeg sikker på.

8-10000 på dette samt 5000 til flushing av kassa er den beste investeringen på denne bilen (+ understellsbehandling da).
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » tir jun 28, 2016 11:41 am

Hovedsaken til at jeg gjør dette er ikke for å få mer "effekt" og raskere aks. Jeg gjør det heller ikke for å få ned forbruket, på bilen. Motor og akselerasjon har jeg vært veldig fornøyd med i forhold til andre LC'er jeg har testet i mot. Motor har også gått fint på tomgang både sommer og vinter, så det har ikke vært noe ved motorgangen som har gitt indikasjoner på at innsuget var såpass tettet med guffe. Med både TTE chip, KN filter og 3" eksos kan jeg ikke si annet enn at bilen går greit til å være LC med utgangspunktet 166 hester. Ble mildt sagt overrasket at det såg så jævli ut inni der :shock: Men etter at flere i klubben har opplevd motorhavari, samt rådføring med vår lokale verksmester, bestemte jeg for å ta denne opprenskingen for å slippe å stå på ferietur med bilen full av samboer og unger klokken 01:00 på natten med motorhavari. Ja, motoren hadde helt sikkert gått fint 80 000 km til, men etter å ha hatt følelsen av at EGR-ventilen møkker til systemet bestemte jeg meg for at ved 135 000 km service skal også motoren skrues opp. Dette for min egen del, men også for å dele med dere andre hvordan motorene blir seende ut med aktiv EGR ventil.

Totalt sett så er de fleste kilometerne kjørt på ved langkjøring, men de to siste årene er det blitt mer bykjøring også. Men denne guffa løsner dessverre ikke ved en god langtur med tung henger, når den først har festet seg må den fysisk skrapes ut av innsuget.

Jeg vil legge ut rapport på hvordan bilen har blitt etter denne operasjonen, men som sagt så har det overhodet ikke vært noen tegn på "dårlig" motor i forkant. Eneste jeg har merket er at forbruket er høyere nå, enn når jeg tok over bilen på 45 000 km. Men så er den også litt høyere i fronten nå, samt grovere dekk. Kan forøvrig melde om at etter rensing av luftmengdemåler og montert KN-filter, har forbruket gått ned fra 11,8 L / 100km til 10,1 L /100km ifg. computeren. så får vi se hva vi greier på langkjøring etter dette.

Brukeravatar
ksi100
Innlegg: 344
Registrert: søn jan 29, 2012 3:56 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av ksi100 » tir jun 28, 2016 12:52 pm

Får du Bilia til å skrape ut av innsugskanalene også samtidig? Ligger endel dritt der også, men det er verre å legge den delen i delevaskeren...

Har forøvrig tipset naboen din med 120 om at hun bør rense sin bil også (kollega av meg)...
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » tir jun 28, 2016 11:59 pm

Fikk de til å skrape ut den også. Bilen ble ferdig til avtalt tid idag! Lur som jeg var fikk jeg samboeren til å kjøre bilen hjem mens jeg leverte lånebilen. Etter et enkelt spørsmål på om hun merket noen forskjell på bilen , var alt som før men det virket mjukere å kjøre og giret litt mjukere i følge henne. Har ikke fått testen den selv så mye annet enn en kort runde. Virker som den jobber bedre på jevt drag i oppoverbakker i 80 km/t. Blir mer testing i dagene som kommer, men er veldig fornøyd med oppfølgingen og gjennomføringen av Bilia(Hell Bil). Blir en tur innom for resetting av girkassen i slutten av uka.

folbjo
Innlegg: 664
Registrert: man apr 05, 2010 11:15 am
Sted: Tønsberg

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av folbjo » ons jun 29, 2016 12:48 am

Forferdelige bilder Bård :shock:
Det er jo til ettertanke for alle og enhver

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » ons jun 29, 2016 9:55 pm

folbjo skrev:Forferdelige bilder Bård :shock:
Det er jo til ettertanke for alle og enhver
Ja det var virkelig ikke bra! og som skrevet tidligere, så har motoren hørtes og kjentes helt normal ut. Jeg betegner meg som over gjennomsnittet interessert i bil, og har holdt på med dette siden jeg klarte å gå. Eneste grunnen til at jeg gjorde det, var at jeg visste det kunne være en mulighet for at det var dritt inni den. Jeg tok en sjans, i og med at bilen min "kun" har gått 135k km og vært godt vedlikeholdt. Motoren har helt sikkert kunne ha gått både 50 og 100 000 km til, men som sagt hadde det bare blitt værre på et eller annet tidspunkt. Jeg har registert at det er flere med montert TTE chip, hvor denne har sluttet å fungere og motoren har gått i nødmodus. De tar den ut og bilen oppfører seg normalt. Mener at de fleste jeg har lest om hadde passert 150 000 km. Det kan godt hende at det har vært såppas strupt med guffe i innsuget at det er ikke chippen i seg selv som er problemet, men at igjenkoksa innsug slik at ikke nok luft har sluppet igjennom som trengs til høyere ytelser enn standard? bare noen tanker jeg har gjort meg de siste dagene. Blir en langtur på meg på fredag, så da får jeg testet litt mer ang, motor :-) )

folbjo
Innlegg: 664
Registrert: man apr 05, 2010 11:15 am
Sted: Tønsberg

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av folbjo » tor jun 30, 2016 11:03 pm

Tror faktisk du kan ha veldig rett i det du nevner her vedrørende TTE og problemer ?.
Kunne jo vært interessant å fått testet hypotesen ?. Rens av EGR + innsug, og så prøvd boksen igjen ?

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » fre jul 01, 2016 1:18 pm

folbjo skrev:Tror faktisk du kan ha veldig rett i det du nevner her vedrørende TTE og problemer ?.
Kunne jo vært interessant å fått testet hypotesen ?. Rens av EGR + innsug, og så prøvd boksen igjen ?
Er det noen vi kjenner som er villige til å ta på seg en slik rens etter at TTE chip ikke fungerer ? Håper noen melder seg! Jeg iallefall synes det er rart om elektronisk motorstyringsboks bare slutter å fungerer plutselig hvis den ikke har blitt utsatt for noe spesielt. Denne ligger stort sett tørt og trygt bak hanskerommet, og er ikke stort annerledes enn bilens standard ECU som også er elektronisk. De fleste TTE bokser er vel ca rundt 10-13 år nå og bør kunne holde en stund til.

Forøvrig kan jeg melde om følgende resultat: Bilen har nå kjørt over 20 mil. Halvparten i ren bykjøring, turer på under 15 minutter. Og halvparten langkjøring, to turer på 1 time og over 10 mil tilsammen. Forbruket er redusert med 17 % !! dette i følge bilens computer og ikke målt på tank, men det gir klare indikasjoner. :D Forøvrig merker jeg at motoren går mye mjukere i cruisetempo på lavt turtall, noe spesielt forskjell i drag på full gass har jeg ikke merket. Men som sagt så syns jeg at bilen gikk bra før jeg renset innsuget! Det er ikke mange strekkene vi får til å teste ut bilen ordentlig i Norge uten å bryte fartsgrensene ganske fort, men som JanP merket så var forskjellen størst på motorvei med 2 tonn campingvogn bakpå.
Virker som eksosgasstemperaturen er lavere. Det er en ting til som jeg må diskutere med verksmesteren på Hell Bil før jeg skriver om det her, det er fordi jeg rett og slett ikke kan nok om D4D-motoren. Kommer tilbake til det.

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » tir jul 05, 2016 11:49 am

Da er det rullet på noen mil til, og kan ikke si noe annet enn at jeg er storfornøyd med å ha tatt en skikkelig rens av innsuget. EGR er blokkert, og man hører og kjenner at motoren går lettere. Jeg har forøvrig ikke lagt merke til noe økt turbotrykk, som enkelte har hevdet. Snarere det motsatte, noen psi lavere, men det kan ha med av at innsnevringen fra EGR og bakover nå er borte og lufta går nå rett inn i forbrenningskammeret. Nå varierer turbotrykk en del med været også, så vanskelig å måle noe nøyaktig.

Uansett, neste på programmet er bytte av dempere foran og evt. bak i løpet sommeren.

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » ons mai 24, 2017 12:55 pm

Da er det endelig en liten oppdatering fra meg!

Toyota Bilia Trondheim har ENDELIG investert i Flushemaskin! De kjører introduksjonspris for NLCK medlemmer mot fremvisning av gyldig medlemskort til 3700,- . Jeg fikk min bil flushet i går, og jeg hadde aldri trodd forskjellen skulle være så stor. Mye mykere på gearingen, ingen treghet mellom manuell styring avgearkassen. Spesielt fra Drive til 4dje har jeg merket det siste året at den har blitt treg å jeg må bruke litt makt. Nå var dette helt borte. Anbefales på det sterkeste!! Håper medlemmene her inne benytter seg av den kjempedealen vi har fått til, har lovt Bilia på tro og ære at den maskina vil få kjørt seg :)
Vedlegg
DSC_0858.JPG
DSC_0858.JPG (2.3 MiB) Vist 6249 ganger
DSC_0860.JPG
DSC_0860.JPG (2.12 MiB) Vist 6249 ganger
DSC_0857 (2).JPG
DSC_0857 (2).JPG (1.07 MiB) Vist 6249 ganger
DSC_0862 (2).JPG
DSC_0862 (2).JPG (1.42 MiB) Vist 6249 ganger

asgeir75
Innlegg: 84
Registrert: søn apr 03, 2011 10:41 pm
Sted: Sandnes

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av asgeir75 » søn okt 08, 2017 9:19 pm

Hei, ville bare dele noen bilder fra min egr som jeg renset igår, så helt jæ..... ut! Tar gjerne imot tips til hvilken type Catch-tank jeg skal kjøpe.

Blanking plate tror jeg ikke jeg vil installere foreløpig, er litt skeptisk....samler det seg ikke mye dritt bak denne platen da, eller hvor blir dritten av og hva sier sensorene til et slikt inngrep??

Bildene må jeg nok vente med til imorgen, gikk visst ikke å laste opp fra iPhonen

LC 120 2005 166hk 145000km, småkjøring...

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » man mar 19, 2018 3:25 pm

Fortsatt ikke så mange oppgraderinger, men har skiftet ut støtdemperene. De var blitt såpass slitne nå, og spesielt de bak hadde fått det ordentlig med rust. Kappa på den ene var rustet i stykker og lagde ulyd, så da med det montert OME 884 dempere. var KONI justerbare fra før, og har egentlig vært fornøyd. Men så langt har OME innfridd.

Ellers så har jeg med god hjelp fra JanP fått skiftet tenningslåsstaget. Bilen nærmer seg 170' på telleren nå, og fryktet for at staget skulle ta kvelden har nærmet seg mer og mer. Det er nok ingen som kan slå JanP sin lykke, med å stå i egen garasje med staget i posten samme dag... Så nå ble det utbytting.
Prosessen medførte ikke så altfor mye banning, og tok en times tid i rolig tempo og varm garasje.
ble dessverre lite bilder fra prosessen, men den er som følger:
1. koble fra batteriene
2. ta av deksel og diverse under rattet, slik at man kommer til hele låsesylinderen. må ta av plastring rundt låsesylinderen for å få løsnet dekselet helt.
3. koble fra ALLE ledninger som går inn på låsesylinderen. en svart i front som er festet til en svart plastenhet som er klipset på i underkant av nøkkelhullet. Tipper det er noen form for radiomottaker for startsperra. Ta også av de to ledningene helt bakerst på låsesylinderen, som går inn i en hvit plastklump. (kommer tilbake til denne)
4. Sett nøkkelen i låsen og vri en gang til høyre.
5. på toppen av låsesylinderen, ca 5 cm inn, er det et lite hull. Her må man lage seg spesialverktøy, en syl/ med 90graders bøy (JanP sin bøyde spiker gjorde susen). Trykk så ned denne i hullet, mens man trekker skiva rundt nøkkelhullet ut.
6. trekk ut hele nøkkelinnsatsen ut forsiktig og legg denne til siden. Man vil nå se enden av låsestaget. Legg merke til hvilken vinkel det står i, da man det er viktig for å få det sammen igjen etterpå.
7. Så skal man helt bakerst på låsesylinderen, til den hvite plastklumpen. Denne er skrudd i låsesylinderen med to små stjerneskruer. Denne må av, da enden av låsestaget holdes fast av denne, slik at man ikke får vridd det 180 grader rundt for å trekke det ut. Her er det trangt, så det er bare å legge seg på rygg i gulvet og manøvrere seg frem med et lite skrujern og starte å skru.
8. Når hele den hvite plastklumpen er av, kan man få vridd låsestaget med en nebbtang, 180 grader med klokka. Det er en lite kobberskive som må trykkes inn mot midten, for å få dette til.
9. trekk låsestaget ut av sylinderen.
10. Finn frem det nye staget, og gjør prossedyren i motsatt rekkefølge!

Brukeravatar
baa
Innlegg: 461
Registrert: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Sted: Trondheim

Re: Bårds LC120 VX

Legg inn av baa » ons jul 10, 2019 1:34 pm

Har vært lite oppdateringer på bilen siden sist, av forskjellige grunner..

Nå avsluttes foreløpig et kapittel.

prosjektbilen som jeg har hatt sammen svogeren legges ut for salg! denne har vi hatt mye glede av i mange år, men tiden strekker ikke lengre til for å drive med en rendyrket prosjektbil.

Legges derfor ut til salg, da det er mest fornuftig å la den gå videre! den har nok mange KM igjen om man utbedrer 2'er feilene, men det har vi ikke kapasitet til selv i tiden fremover.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=23&t=26461


Når det gjelder 120'n så tusler den å går problemfritt! Den har fått seg ny understellsbehandling i det siste, og nye vinterdekk. Ellers så har det kun vært vanlig service og vedlikehold. Den er nå klargjort for ferietur, og vil få rullet seg på en god del KM rundt i Norge :)

Svar

Gå tilbake til «Garasje»