Tr-racing s LC AThdj80 og LC AT37 120 og 150 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Tr-racing s LC AThdj80 og LC AT37 120 og 150 garasje
[quote][/quote]Tenkte jeg måtte begynne å lage meg en Garasje jeg også. Mine Toyotaer pr idag er
1999 hdj 100 automat på 20" sommer.
1990 hdj 80 automat på 33" Solgt
1990 4runner manuell på 36" nå overtatt av min svoger,men jeg har reserve nøkler
1994 hdj 80 Arctic Truck Twinturbo manuell på 38"
Skal skrive litt mere etter hvert.
1990 Hdj 80: 33 mtr 8x15 larzon, 10000gewvinsj, ome 2"hevesett, 7x xenon i front, ome styredemper, alu.intercooler, 3"eksos, jr-filter i boks, depo lykter hele veien i rundt.+noe småtull her og der.
1990 4runner: Uff, det blir mye for en dårlig skribent som meg. Plukket ned i småbiter og sandblåst å syre-grunnet gulv,aksler og ramme. Ramma ble lakkert med 7 liter akryl-lakk. Monterte deretter nye orginale bremse-rør og slanger, skiver,band og klosser. Så ble det montert arb-sperrer og 5.13 utv å komressor. Så kjøpte jeg hilux warn-fangere, og da måtte jeg bygge om bakskjermer og breddere, pga org fangern som går frem til bakhjulet. Ellers ville det sett rart ut. Så jeg fikk valset nye ned-deler. Og på fangeren der skilte på hiluxen skal være, der kommer det ut 2stk 3"eksosrør . T-max 11000 i fanger foran, og T-max 8500 i krybbe bak. 4 stk kc-lys foran, og klare hovedlys. Hvite baklys. Snorkel. Nedbyggings sats til panhardstag. Trailmaster bodylift og trailmaster hevesett. Begge i vognkort . Rockaton 15x12 felger med beadlock. 36x15,5 MT MTZ. Motor: Borret blokk, dekomp.stempel, ny veiv,vektbalangsert og normaliserte råder, ny topp som ble portet, større eksosventiler og strammere ventilfjerer. Nyoverhalte dyser som ble chimset til et åpningstrykk på 140. Benket dieselpumpe. Kamm med 2mm lengre åpningstid. Volvo 16t med 3"eksoshus, 3"eksos med veivhus-vent ejektor. Scania intercooler element med alubokser. Centerforce clutch. Interiøret er ifra en usabil. dvs noen små forskjeller. Bøttestoler og mye annen pynt. Islands breddere som ble limt og fuget, før bilen tilslutt ble lakkert.
1994 Hdj 80: Kjøpt ferdig bygd og godkjent BT, av Ørn Thompsen hos ARCTIC TRUCKS. Kjøpte den med noen tekniske mangler, som jeg har utbedret. Det er med et sett 38x15,5x15 arctic trucks at405 dekk på 10x15ATfelg, og et sett med 37x12,5x17 bf at på AT 10x17 felg. Men fordi om den er ferdig bygd så langt, så har jeg en god del planer og deler til den. Har 3stk maxtell 9" xenon som skal på. Har også ny turbo. En KKK24 som skal på. Også har jeg en alu-intercooler som er kjøpt for 80`er med ac. Skal Justere pumpe, montere powerfilter og sveise 3"eksos på samme tidspunkt som turbo bytte. Når jeg er ferdig med motor kirurgi, så skal jeg montere ARB fram og bak og bytte til samme utveksling som automat bilene har. Dvs fra 327.7 til 410. Skal også på med snorkel, ku-fanger, skiboks og navigasjon. Det er vel de foreløpige planene. Det forutsetter at jeg blir fornøyd med motoreffekten og oppsettet. Blir jeg ikke det, så må jeg begynne med maskinering og annen turbo. Må vel inn med centerforce clutch her også. Kan får jeg flere ideer og påfunn også, men jeg skal holde dere oppdatert Flere bilder kommer
1999 hdj 100 automat på 20" sommer.
1990 hdj 80 automat på 33" Solgt
1990 4runner manuell på 36" nå overtatt av min svoger,men jeg har reserve nøkler
1994 hdj 80 Arctic Truck Twinturbo manuell på 38"
Skal skrive litt mere etter hvert.
1990 Hdj 80: 33 mtr 8x15 larzon, 10000gewvinsj, ome 2"hevesett, 7x xenon i front, ome styredemper, alu.intercooler, 3"eksos, jr-filter i boks, depo lykter hele veien i rundt.+noe småtull her og der.
1990 4runner: Uff, det blir mye for en dårlig skribent som meg. Plukket ned i småbiter og sandblåst å syre-grunnet gulv,aksler og ramme. Ramma ble lakkert med 7 liter akryl-lakk. Monterte deretter nye orginale bremse-rør og slanger, skiver,band og klosser. Så ble det montert arb-sperrer og 5.13 utv å komressor. Så kjøpte jeg hilux warn-fangere, og da måtte jeg bygge om bakskjermer og breddere, pga org fangern som går frem til bakhjulet. Ellers ville det sett rart ut. Så jeg fikk valset nye ned-deler. Og på fangeren der skilte på hiluxen skal være, der kommer det ut 2stk 3"eksosrør . T-max 11000 i fanger foran, og T-max 8500 i krybbe bak. 4 stk kc-lys foran, og klare hovedlys. Hvite baklys. Snorkel. Nedbyggings sats til panhardstag. Trailmaster bodylift og trailmaster hevesett. Begge i vognkort . Rockaton 15x12 felger med beadlock. 36x15,5 MT MTZ. Motor: Borret blokk, dekomp.stempel, ny veiv,vektbalangsert og normaliserte råder, ny topp som ble portet, større eksosventiler og strammere ventilfjerer. Nyoverhalte dyser som ble chimset til et åpningstrykk på 140. Benket dieselpumpe. Kamm med 2mm lengre åpningstid. Volvo 16t med 3"eksoshus, 3"eksos med veivhus-vent ejektor. Scania intercooler element med alubokser. Centerforce clutch. Interiøret er ifra en usabil. dvs noen små forskjeller. Bøttestoler og mye annen pynt. Islands breddere som ble limt og fuget, før bilen tilslutt ble lakkert.
1994 Hdj 80: Kjøpt ferdig bygd og godkjent BT, av Ørn Thompsen hos ARCTIC TRUCKS. Kjøpte den med noen tekniske mangler, som jeg har utbedret. Det er med et sett 38x15,5x15 arctic trucks at405 dekk på 10x15ATfelg, og et sett med 37x12,5x17 bf at på AT 10x17 felg. Men fordi om den er ferdig bygd så langt, så har jeg en god del planer og deler til den. Har 3stk maxtell 9" xenon som skal på. Har også ny turbo. En KKK24 som skal på. Også har jeg en alu-intercooler som er kjøpt for 80`er med ac. Skal Justere pumpe, montere powerfilter og sveise 3"eksos på samme tidspunkt som turbo bytte. Når jeg er ferdig med motor kirurgi, så skal jeg montere ARB fram og bak og bytte til samme utveksling som automat bilene har. Dvs fra 327.7 til 410. Skal også på med snorkel, ku-fanger, skiboks og navigasjon. Det er vel de foreløpige planene. Det forutsetter at jeg blir fornøyd med motoreffekten og oppsettet. Blir jeg ikke det, så må jeg begynne med maskinering og annen turbo. Må vel inn med centerforce clutch her også. Kan får jeg flere ideer og påfunn også, men jeg skal holde dere oppdatert Flere bilder kommer
- Vedlagte filer
-
- HDJ80 1990
- tommy bilder 288.JPG (825.7 KiB) Vist 14389 ganger
-
- HDJ80 1994
- tommy bilder 293.JPG (897.34 KiB) Vist 14389 ganger
-
- 4RUNNER 1990
- tommy bilder 216.JPG (857.5 KiB) Vist 14389 ganger
-
- HDJ100 Som på bilder står med vinterhjul, men på sommern har 20"TSW
- hdj100.JPG (723.36 KiB) Vist 13628 ganger
-
- LC Riis 22des.JPG (651.13 KiB) Vist 13289 ganger
Senest rettet af trracing tir jan 20, 2015 9:32 pm, rettet i alt 13 gange.
Re: Tr-racing s garasje.
Nice bilpark,fin den 80 AT bilen Velkommen skal du vere
Toyota Land Cruiser hj61 35
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
Toyota land cruiser bj 42 1982 35
Toyota Land Cruiser 100 Arctic Trucks 35
Toyota Land Cruiser V8 2013 -320HK Arctic tucks 37
Toyota Hilux 6wd AT 44
Re: Tr-racing s garasje.
Heyhey, her er det flere som har permanent toyota-infeksjon! Staselig bilpark!
Mer info, jess!
Mer info, jess!
Re: Tr-racing s garasje.
Ja, det er bilparken sin!!!
Rimelig feit runner, er jo en tilhenger av de! Skal vist gå ganske godt også
Rimelig feit runner, er jo en tilhenger av de! Skal vist gå ganske godt også
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord
- offroadguru Solli
- Innlegg: 2371
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Re: Tr-racing s garasje.
Runner'n var rå!!!
Tøft med dekk som stikker utenfor skjermene
Tøft med dekk som stikker utenfor skjermene
Re: Tr-racing s garasje.
Takk for alle hyggelige svar. Mer info kommer.
- StianHdj80
- Innlegg: 700
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Re: Tr-racing s garasje.
Dritråe biler! Litt misunnelig på den gamle til Ørn ja
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Re: Tr-racing s garasje.
Steike, det var litt av en smørbrødliste på Runneren! Håper på bilde av motorrommet, og detaljer på bakfangeren... Ta deg en dag med bilder av alle bilene og legg ut her!
Den er for min del veldig velkommen på dette forumet, mye interessant du har gjort med den!
Ikke vær blyg med detaljer på 80'n heller
Den er for min del veldig velkommen på dette forumet, mye interessant du har gjort med den!
Ikke vær blyg med detaljer på 80'n heller
Re: Tr-racing s garasje.
Takk for svarene Kommer med flere bilder, detaljer og planer etter hvert som jeg får tid.
Re: Tr-racing s garasje.
Her er et litt dålig bilde av karroserimonteringen
- Vedlagte filer
-
- tommy bilder 139.JPG (543.34 KiB) Vist 14164 ganger
Re: Tr-racing s garasje.
Breddere og innerskjermer ferdig.
- Vedlagte filer
-
- tommy bilder 147.JPG (378.79 KiB) Vist 14162 ganger
Re: Tr-racing s garasje.
Her har det blitt lakk på kjerra.
- Vedlagte filer
-
- tommy bilder 196.JPG (793.71 KiB) Vist 14160 ganger
Re: Tr-racing s garasje.
Tenkte jeg måtte slenge inn et bilde av Turbo 60n som jeg solgte for 1 og et halvt år siden. Den bygde jeg på 38"MTZ m.beadlock , volvo 16t turbo, 3"eksos og stooor dobbelspaltet alukjøler. Tuv godkjent 3" trailmaster var det også
- Vedlagte filer
-
- stoor 60.JPG (140.44 KiB) Vist 14131 ganger
Senest rettet af trracing søn nov 29, 2009 12:18 pm, rettet i alt 1 gang.
- specialops
- Innlegg: 560
- Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
- Lokasjon: Rogaland
- Kontakt:
Re: Tr-racing s garasje.
Du har nice biler ass ! bruke litt tid på de
Re: Tr-racing s garasje.
Har gått med noen timer ja. Her er et fra turbomont
- Vedlagte filer
-
- turbo konv60.JPG (178.55 KiB) Vist 14131 ganger
Re: Tr-racing s garasje.
Cool 60 også ja! Hvordan syntes du den var med den turboen? hvilket trykk kjørte du på?
Re: Tr-racing s garasje.
Ikke lenge siden den lå for salg for ca 90. Usikker på om den ble solgt. Flott bil!
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord
Re: Tr-racing s garasje.
Takk. Jeg tror jeg var heldig med oppsettet, for den gikk svert bra syns jeg. Fikk også høre det fra andre som hadde hatt turbo60. Det var også en som hadde marskinert topp og gjort litt mere rundt oppsettet, å han sa at denne iallefall ikke gikk dårligere enn hans. Den har gått som ei klokke iover 2 år nå. Den var også en go del kvikkere fra lavt turtall enn Manuell 80n er nå. Kjørte på ca 1bar.
Re: Tr-racing s garasje.
Jeg solgte den for 70 tror jeg, men da var det par rust hull som sto igjen.
Re: Tr-racing s garasje.
Den fremstod som relativt nylakkert da den lå på finn. Så noe var sikkert gjort.tr-racing skrev:Jeg solgte den for 70 tror jeg, men da var det par rust hull som sto igjen.
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord