NLCK Trøndergarasjen!

Info om alle møter uten offroad kjøring

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
ksi100
Sted: Trondheim

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Legg inn av ksi100 » søn okt 16, 2016 8:58 am

Nå er tiden inne for å vise at også trøndere kan reagere raskt...:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... type=agent
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » søn okt 16, 2016 1:45 pm

Om jeg skal reagere så må det være på en 2005 +. 1 ekstra gir, og forhåpentligvis lavere km.
Betaler gjerne mere for en bil med lavere km. Men det ble ikke solgt mange av de, og slett ikke med manuell kasse. Men om den ikke dukker opp så får man vel kjøpe noe "grønt" da! :mrgreen:
----------------------------------------------

Brukeravatar
ksi100

Legg inn av ksi100 » søn okt 16, 2016 8:55 pm

JanP skrev:Om jeg skal reagere så må det være på en 2005 +. 1 ekstra gir
Du får vel ikke flere gir enn denne har? Var jo endelig en manuell dette!
HDJ100-03 manuell 7s
Toyota Verso 7s (konebil)
(X LJ70, Corolla, Avensis, 2*Previa, SpaceWagon, XL7, Avensis Verso)

Garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20175

JanP

Legg inn av JanP » søn okt 16, 2016 10:18 pm

EH ... jo det stemmer det. Men det ble vel en del eksteriørendringer fra 2005. Og skal det bli en 100 så får det bli en som har lav km. Kikker etter av og til, men det er ikke mange som selges. Tiden kommer vel. En gang.
Din var jo en ulv i fårepels. Kan jo låne den neste sommer, da er det 5 uker i Tyskland med Mosel bl. annet. Og kanske Østerrike og Grossglockner. Kan jo være greitt å ha noe å skuffe på med på Autobahn da. 120'n blir slapp med automatgir, det er bare å erkjenne etter å ha prøvd din forrige uke.

JanP

Legg inn av JanP » man okt 31, 2016 6:07 pm

Så er det tid for nytt medlemsmøte. Førstkommende torsdag kl 1800 som vanlig.
Jørgen fra Tectylsenteret kan ikke komme denne måneden. Men han kommer, så vi avklarer ny dato senere.

Ting som vi gjerne kan gjøre for å få til flere temakvelder fremover er f.eks en orientering om DAB-løsninger, fra f.eks Toyota eller andre som f.eks Bilradiospesialisten. Og så har vi fått en egen VHF-frekvens. Vi har medlemmer lokalt som kan orientere mere om dette, og planlegge en medlemskveld på nyåret.

Og så skal vi kanskje gjøre som i fjor: arrangere vårt eget lille julebord i desmber. I fjor var vi samlet på ristorantino på Nordre. Kanskje kan vi møtes der i år også? Kom på torsdag så får vi diskutere om det er stemning for dette i år også.

Postet av Frank Aune på forumet:

"Hei alle NLCK medlemmer! Jeg vil med dette informere alle medlemmer av NLCK om at vi endelig har fått vår egen VHF frekvens som vi kan benytte. :D Vi må i denne forbindelse ha noen enkle retningslinjer som MÅ følges. VHF regler 1. Sambandet skal KUN benyttes av NLCK´s medlemmer ..."

//Jan P.

JanP

Legg inn av JanP » søn nov 06, 2016 7:14 pm

Neste måned er det ikke vanlig møtekveld i Sluppenveien 12. Vi tar et julebord i stedet, og det blir fredag samme uke, fredag den 2 desember.
Sted er ikke helt bestemt, men mulig at vi ender opp på samme sted i Nordre som i fjor. Men vi ser etter andre lokaler som har plass til oss.
Men klokkeslett er bestemt, det blir kl 1900.

Mere info sendes ut senere på epost og her i Trøndergarasjen. Hva vi gjør utpå nyåret er ikke avklart, vi har flere ting/tema som vi ønsker å få til.
Men det er mulig vi må se oss om etter nytt lokale. Det håper vi å få det avklart i løpet av ikke alt for lang tid.

JanP

Legg inn av JanP » man nov 07, 2016 9:16 pm

Siden det er Allehelgensdag nå så var jeg innom grava til Sverre, og satte ned en fakkel fra oss som i NLCK kjente ham. 4 år er gått siden den fatale ulykken. Turen opp til Grete denne onsdagskvelden i 2012 var min tyngste tur noen gang. Innerst inne visste jeg at det måtte være Sverre som hadde forulykket i Væretunnelene. Men langt inne var det et lite håp om at det kanskje var noen andre som var involvert. Men når jeg møtte Grete hjemme hos de så var det ingen tvil. Det var dessverre det værst tenkelige som hadde skjedd. Turen hjemover senere på kvelden gikk sakte, svært sakte.

Kjørte Væretunnelene i dag, og på vei inn i tunnelene saknet jeg farten, for å reflektere litt. Men sporene etter ulykken er nok forlengst visket bort.

Hvil i fred Sverre.
Allehelgensdag.jpg
Allehelgensdag.jpg (359.49 kiB) Vist 7015 ganger

Brukeravatar
ketilt

Legg inn av ketilt » man nov 07, 2016 9:36 pm

Utrolig fint gjort av deg i dag Jan.
Sverre var en bra fyr som ikke sa nei til noe eller noen.

4år går jaggu fort.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. ( ketiltil@online.no )

Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 35
Land cruiser 120 33" familiebil
Hilux Dobbelcab 2005 Arctic trucks 35
Landcruiser LX70 1985 solgt

JanP

Legg inn av JanP » tir nov 15, 2016 4:50 pm

JanP skrev: Bilde
Postet denne for å gjøre det enklere for nye (og gamle) medlemmer å dokumentere medlemsskap i NLCK. Var innom Billia Hell Bil nå i ettermiddag, og spurte hvordan det gikk med de som tidligere har handlet og krevd rabatt uten å ha kunnet forevise noen form for medlemsskap.
Når de er blitt vist hvor enkelt det er å logge seg inn på medlemsdelen av Forumet er det en del som bare snur og går tomhendt uten å kunne logge seg på å dokumentere betalt medlemsskap.
Og til de som har gjort det uten å ha betalt for inneværende periode er det bare en ting og si: Det grenser til kjeltringstrek, og dessuten ødelegger dere for de av oss som er betalende medlemmer. Og så er det kanskje ikke så moro å gå ut av lokalet og bli tatt med bukse nede heller :( .

Kun 400 kr er kostnaden med å være medlem pr år. En overkommelig sum for de fleste, den gir fort en del gevinst tilbake. :!:

JanP

Legg inn av JanP » søn nov 27, 2016 5:16 pm

Da har jeg endeleig fått reservert bord til oss førstkommende fredag, etter litt telefonering og "Njet". Jeg har fått satt av plass til 16 personer,
tidspunkt kl 1900 fredag 2 desember.

Jeg sender i kveld ut info på E-post til de medlemmene jeg har oversikt over, for å ha litt kontroll med antallet.

NB: Ordinær medlemskveld på torsdag utgår. Neste medlemskveld blir onsdag den 4 januar, da lokalet ikke er tilgjengelig på torsdag. Og da får vi prøve å få Jørgen fra Tectylsenteret til å komme. Han skal vel være frisk inntil da. :mrgreen:

//Jan Petter

Oppdatert kl 2100: 9-10 stk har sagt de kommer, inkl meg og Bård. Hvis du vil komme så skynd deg. Blir vi flere enn 16 så må jeg ringe og sjekke om det er plass til flere.

JanP

Legg inn av JanP » søn nov 27, 2016 8:57 pm

Oppdatert med mere info om medlemsmøter, se post over.

Til første møte i januar 2017sendes det ut info på epost. Dessverre var det mange som kom da Jørgen ble syk. Prøver på nytt onsdag den 4.
Forhåpentligvis kalarer vi å samle 20 eller flere på nyåret.

koteng
Sted: Trøndelag

Legg inn av koteng » lør des 24, 2016 3:17 pm

Hei
Jeg har nettop handlet min første lc.
Og lurer på om jeg kan komme på et møte og se hva som skjer og få treffe folk med mye erfaring på bilmerket :D
Går det greit?

Hilsen ny og gla lc eier

JanP

Legg inn av JanP » lør des 24, 2016 10:59 pm

Hei.

Joda, det er hjertelig velkommen!

Neste møte er forresten på onsdag den 4. januar, og ikke torsdag som er den ordinære dagen. Jeg snakket med Jørgen på Tectylsenteret, og nå ser det ut til at han er frisk og ledig og kommer på møtet. Jeg sender ut epost til alle (mulig at det mangler epost til noen), slik at vi når de som ikke er så ofte på forumet.

JanP

Legg inn av JanP » søn jan 01, 2017 9:39 pm

Da er det snart årets første møte i Trøndergarsjen.
Og endelig er Jørgen fra Tectylsenteret frisk og rask, og har lovt at det skal vare inn i det nye året.

Ny møtedag er kl 18 på onsdag den 4. januar. Dette pga at møtelokalet ikke er disponibelt på torsdag.
Jørgen har testet også ut Lanolin, for å sammenligne det med Tectyls produkter, og hans erfaringer med det får vi nok høre mere om på onsdag.

Er det noen som ikke vet veien så er det bare å ta kontakt på 401 null null 315. Det er lett å se hvor det er i Sluppenveien, det blir nok en del LC som er lett å få øye på.

//Jan Petter

JanP

Legg inn av JanP » tir jan 03, 2017 10:07 pm

Og Jørgen er fortsatt frisk. Kl 18 er det bare å komme. :D

JanP

Legg inn av JanP » ons jan 04, 2017 10:27 pm

Godt besøkt medlemsmøte i kveld.
Jørgen som driver Tectylsenteret Trondheim var invitert, og han hadde mye interessant å fortelle om understellsbehandling og produkter. Han presiserte at Toyota ruster mye, og at det er viktig å ta dette med en gang bilen er ny. Han viste bilder av en 100 som hadde vært i dårlig forfatning før nåværende eier kjøpte den for noen år siden, og hvordan bilen så ut i dag, noen år siden siste besøk på Tectylsenteret. Med ordentlig arbeid og bruk av riktige produkter så går det an å stoppe mye av nedrustingen, selv om bilen er noen år gammel. Men den vil aldri bli slik en nybehandlet bil direkte fra fabrikk.

Jørgen viste bilder av en helt ny bil, som kun hadde gått 27 km!! Og ja, den hadde faktisk rust under. Ikke mye riktignok, men helt utrolig at en ny bil som har gått knapt 3 mil på veien har rust (ikke Toyota). Skal laste opp dette senere, så kan andre se dette.

Jeg har tidligere sagt at Tectyl har over 150 produkter. Men dette er slett ikke produkter beregnet på understellsbehandling. Men Tectyl har mange produkter innen understellsbehandling. Og Jørgen fortalte også om et tlite testforsøk med ei påskrudd plate med halvt om halvt med Lanolin og tilsvarende produkt fra Tectyl. Ikke noe vitenskapelig, men dog en indikator på hvor godt de to produktene holder stand etter noen måneder. Tectyl produkt er avhengig av andre produkter for å få bedre holdbarhet. Men i akkurat denne testen så rustet den delen av stålplata mere på den delen som var satt inn med Lanolin. Men som sagt, kun en liten test og ikke noe annet. Og det ble ikke utført av Tectylsenteret, men av andre.

Han viste også bilder fra nyere biler, som viste store sinkslipp. Grunnen er at produsenter ikke bruker ekstra penger på å lage bedre biler på det som selges her i landet, da det utgjør bare promiller av den totale produksjon. Og understellsbehandling fra fabrikk blir nok ikke bedre med årene. Ett merke ble nevnt, som et hederlig unntak, og det var Renault. Renault blir ekstra godt understellsbehandlet fra fabrikk.

Og Jørgen kom også inn på de rustgarantier som gjelder fra fabrikk. Ofte er disse så finurlig utformet at rustskader ikke dekkes, selv om det gies f.eks 12 år garanti på dette fra fabrikk. I praksis er dette en garanti uten noen verdi fra de fleste, eller kanskje så og si alle produsenter.

Jørgen og Tectylsenteret gir sine kunder 3 års garanti på utførte jobber, og for de av oss som har brukt Tectylsenteret så vet vi at Jørgen holder det han lover.
Møte_1.jpg
Møte_1.jpg (363.58 kiB) Vist 5724 ganger
Møte_2.jpg
Møte_2.jpg (346.45 kiB) Vist 5724 ganger

JanP

Legg inn av JanP » man jan 30, 2017 10:12 pm

Det blir ikke vanlig treff denne måned. Torsdagens møte utgår. Og Sætnanturen den 4. februar utsettes med en uke, dette fordi det kræsjer med offroadtreff i Haltdalen som flere skal delta på den 4-5 februar.
Istedet blir det tur til Sætnan i Lånke neste lørdag, for å kjøre litt offroad lørdag den 11 februar. Jeg vet ikke om hvordan det er der nå, det er sannsynligvis litt snø. Og isrenne og bratte heng osv å teste bil, samt deg selv. Og så blir det som vanlig kaffe og grilling. Grillmat og drikke kjøpes av hver enkelt, og felles stopp er som vanlig PRIX på Hell.

Vi starter fra IKEA på Leangen, med oppmøte kl 1100 på lørdag den 11 februar. Deretter blir det stopp på Prix Hell ca kl 1130 for å handle inn mat og drikke.
Bård gir beskjed til de ansvarlige om at vi kommer.

For å bli med for den som ikke har vært med før så kontakt meg på 401 null null 315, så avtales vi nærmere. Og de som har lyst til å bli med kan også poste her, og om det er noe så spør gjerne.

//Jan Petter
IMAG0001.jpg
IMAG0001.jpg (1.07 MiB) Vist 5503 ganger
IMG_2229.JPG
IMG_2229.JPG (1.39 MiB) Vist 5503 ganger

JanP

Legg inn av JanP » tor feb 02, 2017 8:33 pm

[/i]Sætnanturen utsettes en uke til den 11. februar. Dette fordi det kræsjer med offroadtreff i Haltdaølen som mange har booket inn. Se info i posten over.

//Jan Petter

JanP

Legg inn av JanP » ons feb 08, 2017 10:49 pm

Da blir det tur til Lånke på lørdag. Møtes på IKEA kl 1100. Mat/drikke kl 1130 på Prix Hell.
Ta med egen lænestol!!!

Brukeravatar
ketilt

Legg inn av ketilt » fre feb 10, 2017 4:47 pm

Står uten dyser på 100'n grunnet service

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ketil Tiller. ( ketiltil@online.no )

Land cruiser 100 2004 Arctic Truck 35
Land cruiser 120 33" familiebil