NLCK Trøndergarasjen!

Info om alle møter uten offroad kjøring

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

hennissen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Legg inn av hennissen » fre aug 02, 2019 12:18 pm

Hei!

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen i nærheten av Rørvik området for litt kompetansedeling. Er i besittelse av en lc 90 2000 modell med en 125hk automat. Det jeg ønsker er om noen kunne hjulpet meg med og vist enkel service på bilen. Og litt preventativ stell. Forrige eier har latt bilen forfalle og synes det er synd og la bilen ende opp på skroten så alt for tidlig...

Mvh.

Martin Hennissen

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Brukeravatar
n t
Sted: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge
Kontakt:

Legg inn av n t » fre aug 02, 2019 12:55 pm

hennissen skrev:
fre aug 02, 2019 12:18 pm
Hei!

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen i nærheten av Rørvik området for litt kompetansedeling. Er i besittelse av en lc 90 2000 modell med en 125hk automat. Det jeg ønsker er om noen kunne hjulpet meg med og vist enkel service på bilen. Og litt preventativ stell. Forrige eier har latt bilen forfalle og synes det er synd og la bilen ende opp på skroten så alt for tidlig...

Mvh.

Martin Hennissen

Hvis du ønsker, kan jeg gjerne bistå deg litt med tips og råd. Har ikke hatt 90 noen gang, men noe generell Toyota-kompetanse kan jeg nok bistå med. Holder til på Skaga, litt sør for Kolvereid.

hennissen

Legg inn av hennissen » fre aug 02, 2019 1:07 pm

Hei! Takk for tilbudet og tar gjerne imot det du har og komme med

Martin.

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » tor des 26, 2019 8:27 pm

Lenge siden siste post her.
Var innom formannen i klubben og hentet kalendre til Toyota Bilia på Lade. Som vanlig de siste årene blir det kalender til ettermarkedsjef Kristian. Samt en til alle gutta (og damene?) på verkstedet. Og den siste blir til de på kundemottaket.

Årets kalender (2020) har fått en litt friskere layout, og det ble meget bra. Og det ligger mange timers arbeid bak forarbeid med bilder, og henting av 600 kalendre. Så skal dette pakkes og leveres posten. Honnør til de som pakker dette på fredag. Og til Kjell spesiellt, som tar mye av forarbeid og etterarbeid.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------

JanP

Legg inn av JanP » man des 30, 2019 2:23 pm

Årets kalender er overlevert Toyota Bilia på Lade. Den ene henger på verkstedet. Den erstattet forøvrig kalender fra 2018 og 2019.
IMG_20191230_125110.jpg
IMG_20191230_125110.jpg (137.15 kiB) Vist 1272 ganger

JanP

Legg inn av JanP » ons jan 29, 2020 6:48 pm

Info til alle lokale bruker av Toyota Bilia på Lade.
Snakket med Bård i dag, han skal ha gå igjennom avtalen NLCK har med Toyota lokalt. Det er snakk om en justering/konkretisering av hva avtalen skal inneholde. Bakgrunnen er blant annet at det på en del større ting som f.eks motor, girkasse og lignende, samt muligens montasje av tilleggsvarmer som Ebersprächer (det siste er en antagelse fra min side). På en del ting så er marginene så små at rabatten stjeler det mye av deres påslag. Og det er helt forståelig for at dette blir tatt opp og dikutert mellom forhandler og NLCK.

For noen år siden så var det en lokalt som "krevde" denne medlemsrabatten på en montasje av varmer. Det var ingen stor forståelse av at dette produktet ikke er levert av Toyota, og at fortjenesten (Påslag av varekost) er langt lavere enn standard Toyota-deler.
Min mening er a det er urimelig av oss som medlemmer å gå og kreve rabatter i hht avtalen. Det er viktig å ha en ting klart for seg: dette er ene og alene en goodwill fra forhandler, og ikke noe som vi har krav på. Blir det mye støy rundt en slik avtale, der det er medlemmer som ikke har forståelse for det, termineres denne avtalen ganske sikkert fra Toyota Bilia. Det er tilnærmet (heldigvis) slutt på at ikkebetalende medlemmer (som ikke kan vise frem gyldig medlemsskap i NLCK) kommer og krever rabatter. Nedlastbart medlemsbevis har vært en suksess, og forenkler hverdagen for de som sitter i kundemottak på verksted og delelager.

Bård vil komme tilbake med mere info etter møte neste uke. Og kanskje kan dette være en mal for avtaler med Toyota andre steder i landet. Av forskjellige grunner har det ikke vært mulig å gjøre dette for vår kontaktperson.

JanP

Legg inn av JanP » ons feb 05, 2020 9:40 pm

Jeg og Bård (baa) var i dag hos Bilia Hell Bil for å forlenge avtalen melleom de og NLCK. En viktig del av avtalen er en endring i rabatter på deler som ikke er den del av det vanlige deletilbehøret, såsom byttedeler ala calippere, girkasser, overhalte motorer, tilleggsvarmere etc. Dagens flate rabatt har ved enkelte tilfeller ført til at deler selges med tap, og det har aldri vært intensjonen med avtalen.
Rabatt på ordinære deler er justert til det bedre for oss medlemmer, tror den er endret med 3 % om jeg husker rett. Avtalen gjelder bådeToyota og Lexus, og biler tilhørende familiemedlemmer av NLCK-medlemmet.

Tar litt forbehold om dette, til Bård legger inn avtalen på medlemsdelen på forumet. Ny avtale gjelder fra dags dato, 5 februar 2020

Brukeravatar
baa
Sted: Trondheim

Legg inn av baa » tor feb 06, 2020 11:12 am

Blir lagt ut oppdatert avtale i løpet av dagen :)

[EDIT]

link her:

viewtopic.php?f=89&t=26709

Svar

Gå tilbake til «Møter»