TIG sveising, videoer og tips

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

TIG sveising, videoer og tips

Legg inn av håvard » lør des 25, 2010 5:04 pm

Nå skal jeg være forsiktig med å komme med tips (enda) da jeg er nybegynner, men her er noen knallbra videoer.

Generellt om smeltebad og mating :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VEEpikDY058[/youtube]

Puls sveising / instillinger :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y5di20Mtlpk[/youtube]

Mate tilsats :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_rVqWeS4rbA[/youtube]

Teknikker for å holde pistolen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P4YKShsV-Iw[/youtube]

Mate tilsats 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MOSopEgTh0A[/youtube]

Brukeravatar
willys overland
Sted: Jessheim

Re: TIG sveising, videoer og tips

Legg inn av willys overland » lør des 25, 2010 5:55 pm

Mange bra tips der ja, lettfattelig og bra.
Sist redigert av willys overland den lør des 25, 2010 7:58 pm, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Jon Henning

VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no

Eivind U
Sted: Nord-Trøndelag

Legg inn av Eivind U » lør des 25, 2010 7:56 pm

Fine filmer det der ja !

Når man vet hvordan det funker er kun mengde trening som gir fine og gode sveiser :wink:
2000 LC90 D4D

"If it jams, force it. If it breaks, it needed replacement anyway".

Brukeravatar
håvard

Legg inn av håvard » ons jan 19, 2011 8:05 pm

Da har jeg testet aluminium for første gang. Det første bilde er den aller aller første sveisen jeg gjorde med tilsats på aluminium. Det andre bildet er sammensveising av to plater.

Det er vel ikke perfekt, men dette er jeg helt nybegynner på. Jeg synes det ble ok, men må trene mer.

Jeg vil nok også påstå at alusveising er vel det mest opphausa materialet, etter hva man hører så er det nermest umulig, det er det IKKE.