Sandblåsing

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
Vegard
Sted: Nittedal

Sandblåsing

Legg inn av Vegard » tir mar 15, 2005 7:41 am

Hei!

Er det noen som kan anbefale en plass for å få sandblåst et bj42 karosseri + ramme. Må være på Østlandsområdet.

Er det vanlig at firmaet da også grunner delene?

Ca pris?

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Legg inn av håvard » tir mar 15, 2005 8:15 am

Kan anbefale Peer's Sandblåsing (ligger halvveis til Gardemoen). Jeg har prøvd litt forskjellige sandblåsere. Denne karen tenker over hva han skal sandblåse før han velger sand osv. Har opplevd at andre sandblåsere kjører med psykotrykk og "pukk" så det nesten ikke er noe igjen av det som er blitt sandblåst.

Tror han tok 2 eller 3 lapper for en Jeep tub han hadde stående der. Han grunner også hvis du vil det. Jeg ga 1000,- for to aksler (nydelig utført) og han tar vel 2000,- for ramma når den er hul. Jævla mye jobb det.

Stedet ser litt shabby ut, men det gjør vel sandblåsere stort sett har jeg inntrykk av :shock:

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen » fre mai 13, 2005 12:58 am

Sandblåste ramma mi hos "sandblåser`n". Holder til på tomta til Oslo vei ved siden av biltilsynet på Østre Aker vei. Pris for sandblåsing og grunning: 1800,-. Sandblåsing, grunning og epoxy-lakkering: 3000,-. Valgte med epoxylakk, og det så veldig bra ut. Tips: La alle skruer og bolter sitte i ramma med litt olje i gjengene når den leveres til sandblåsing.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

Brukeravatar
Even
Sted: Follo

Legg inn av Even » fre mai 13, 2005 7:45 am

Roar's Sandblåseservice i Frogn tok 3000 for sandblåsing, zinkgrunning og lakking av ramma til 60'en. Roar gjør mye karosserier og sandblåser og pulverlakkerer felger også.

Både Peer's og Sandblåser'n er vel nærmere Hakadal...

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»