Turbo til V8 4.7 bensin

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
Byggmester Johan
Innlegg: 165
Registrert: fre mai 14, 2004 5:27 pm
Sted: Oslo
Kontakt:

Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Byggmester Johan » man apr 01, 2019 10:43 pm

Vurderer å sette turbo på min Lc fj100 4.7 V8 (bensin)
Det er ca 245HK i den originalt
Den er bygd om til Arick trick med 35» hjul
Den har nå gått 320 000 km 1999 mod.
Bensinforbruk by 2 liter langkjøring 1,5 liter på mila.


Målet er ikke nødvendig vis å få en «sportsbil» men å kanskje klare å redusere forbruket.

Jeg har sett på kompressorer TRD brukt, ligger på ca 40 000,- og gir mellom 50 og 100 HK mer.

Så kom je over denne turbosatsen på Ebay:
NEW 4.7 Toyota Single T4 Turbo Kit 2UZ-FE 2UZFE 2UZ 4Runner Land Cruiser Tundra https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 3164773949
Kommer på ca 20 000,- + montering ( som jeg klarer selv) de mener den kar justeres opp til ca 450HK som max.

Noen som har noen meninger om dette?
Eller erfaringer?
Med Hilsen

Byggmester Johan
Tlf: 90 02 88 89
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1066

Brukeravatar
Byggmester Johan
Innlegg: 165
Registrert: fre mai 14, 2004 5:27 pm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Byggmester Johan » ons apr 03, 2019 12:48 am

EBE648D1-1026-4787-9477-B47AE30D7F07.jpeg
Her er bilde av 100’en min
EBE648D1-1026-4787-9477-B47AE30D7F07.jpeg (161.6 kiB) Vist 1683 ganger
Med Hilsen

Byggmester Johan
Tlf: 90 02 88 89
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1066

Brukeravatar
Byggmester Johan
Innlegg: 165
Registrert: fre mai 14, 2004 5:27 pm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Byggmester Johan » ons apr 03, 2019 12:50 am

DC696C01-2035-42FE-A172-EB71D5AE701B.jpeg
Turbo intercooler sett fra Ebay.com
DC696C01-2035-42FE-A172-EB71D5AE701B.jpeg (84.35 kiB) Vist 1682 ganger
Med Hilsen

Byggmester Johan
Tlf: 90 02 88 89
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1066

Brukeravatar
Byggmester Johan
Innlegg: 165
Registrert: fre mai 14, 2004 5:27 pm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Byggmester Johan » man apr 08, 2019 4:14 pm

Ingen kommentarer????
Med Hilsen

Byggmester Johan
Tlf: 90 02 88 89
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1066

Brukeravatar
Byggmester Johan
Innlegg: 165
Registrert: fre mai 14, 2004 5:27 pm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Byggmester Johan » tir apr 09, 2019 10:41 am

Jeg har sjekket opp litt.
Snakket med en motor mann som mente at ombygging til turbo ikke ville svare seg økonomisk mot redusert bensinforbruk.

Han mente billigste måten å redusere forbruket på var å frigjøre veien for luft inn i motor og eksos ut.

Dvs. sette inn et stort KN filter på innsuget og fjerne katalysatorene på eksosen. Alternativt fjerne innmaten inni katalysatorene.

Er det noen som har noen råd på dette før jeg setter i gang?
Med Hilsen

Byggmester Johan
Tlf: 90 02 88 89
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1066

superhansen
Innlegg: 610
Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
Sted: Drøbak

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av superhansen » tir apr 09, 2019 12:48 pm

Blir vel aldri feil å montere turboGo for it!

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.

Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 4429
Registrert: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av Dag Einar » tor apr 11, 2019 7:45 am

Dette området er langt utenfor mitt område, men på Høvik utenfor Oslo så finnes: Turbo-Service AS
Disse gutta har etter det jeg vet ganske godt rykte.
Kanskje et sted å begynne.
Mvh. Dag Einar
2006 HDJ 100 VX
2001 KDJ 95 VX (solgt)
1980 HJ45-PU
2003 Yaris Verso Artic Trucks
1964 Fordson Super Dexta
1960 Fordson Dexta
1953 Farmall Cub
1955 Farmall Cub

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Toyota Land Cruiser.

Brukeravatar
frode
Innlegg: 1619
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: Turbo til V8 4.7 bensin

Legg inn av frode » tor apr 11, 2019 8:18 pm

KN-filter er vel aldri å anbefale hvis man vil ha motoren lenge. Grunnen til bedre flow er grovere filter. Jeg ser at noen med UZJ monterer syklonfilter fra HDJ for bedre flow og flitrering. Og så er det "wash-n-go" istedenfor kjøp-nytt-årlig.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Svar

Gå tilbake til «Motor 10x»