Heve LC BJ 40 80 Mod

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
terje geilo

Heve LC BJ 40 80 Mod

Legg inn av terje geilo » tir sep 04, 2012 12:08 pm

Hei!

Har en LC BJ 40 80 Mod, den er litt sigen bak. Vurderer å heve den litt. ER det mulig å snu fjærene for å få bilen/karosseriet litt høyere? Må bytte dempere tenker jeg da?

Er det noe som har/ kan skaffe dempere som passer om fjærene snues?

På forhånd takk for hjelp.

Terje
Vedlegg
LC BJ 40 .jpg
Her ser dere bilen
LC BJ 40 .jpg (425.23 kiB) Vist 5796 ganger

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Re: Heve LC BJ 40 80 Mod

Legg inn av håvard » tir sep 04, 2012 10:03 pm

SOA (Spring Over Axle) som du spør om. Det er ikke å anbefale, men mindre det gjøres skikkelig. Dessuten vil du få en veldig høy bil. Det er masse som må gjøres, endre styrearmen på knokkelhuset, sveise om alle braketter for bladfjørene på begge akslene, flytte festene for dempere bak, i verste fall forlenge mellomakslene, så skal du aller helst "cutn turn". Kappe opp pokalene og rotere så framdiffen får riktig vinkel mot transferkassa, samtidig som du gjør det så fikser du caster.

Så, jeg kan ikke anbefale det med mindre du skal bruke den til seriøs offroading, og ikke har noe i mot en meeeget høy bil.. Jeg bruker 40en min hardt og kjører mye offroad, og har vurdert SOA mange ganger. Det er ikke verdt bryet, da jeg synes de blir alt for høye og får et mye høyere tyngdepunkt.

Kjøp heller Old Man EMU hevesett til bilen din. Da blir den bedre å kjøre og litt høyere. Hvis du fortsatt synes den er litt sigen bak (de eldre 40ene kan se slik ut) så kan du justere det med lengre sjakler bak.

terje geilo

Legg inn av terje geilo » ons sep 05, 2012 2:40 pm

Takk for godt svar. Vet du hvor man kan kjøpe Old Man EMU hevesett til bilen?

Er det noen i Norge som selger deler og div til LC BJ 40?

Mvh

Terje

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Legg inn av håvard » ons sep 05, 2012 3:39 pm

Bgnor.no har hevesett. Deler kjøper du fra Toyota. Andre ting, utstyr osv kjøper du i USA. Eller spør f.eks meg eller erling:)

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 4x»