Rammenummer på Bj

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Roall
Innlegg: 956
Ble med: tir mar 23, 2004 6:16 pm
Lokasjon: Vikhammer

Rammenummer på Bj

Innlegg av Roall »

Ketil
Norway
34 Posts
Posted - 10 Feb 2004 : 12:39:27
Etter eu kontroll har jeg fått beskjed om at de ikke fant rammenummeret på bilen min, og det er visst en 2 er forseelse!
Etter
Hvor er dette nummeret?! Har mercasol behandlet bilen min og derfor finner vi ikke nummeret.
Hjelp mottas med takk.
Ketil
--------------------------------------------------------------------------------------
Jarle
19 Posts
Posted - 10 Feb 2004 : 14:11:25
Rammenummeret skal du finne på høyre rammevange rett innenfor der hvor støtdemperen sitter, eller litt foran. Nummeret sitter på utsiden av rammen mot hjulet. Bokstavene er ca 10 mm høye.
Lykke til.
--------------------------------------------------------------------------------------


Ketil
Norway
34 Posts
Posted - 11 Feb 2004 : 09:30:59
Takk, takk
Skal lete det frem.
Ketil
--------------------------------------------------------------------------------------
Ketil
Norway
34 Posts
Posted - 23 Feb 2004 : 09:52:12
Har lett på høyre og bakre rammevang men ikke funnet no ennå. Er det en av dere lc folk som kunne ta en titt på bilen deres og eventuelt ta et bilde også. Litt pænikk nå, bare en uke igjen av februar!

Bilen ble eu godkjent for to år siden uten anmerkning på dette punktet så rammenummeret må jo være et sted!!

All hjelp tas imot med takk. (Hadde jo vært forbanna kjipt om bilen skulle ryke på en sånn bagatell, alt annet er jo nå tipp topp.)

Ketil
--------------------------------------------------------------------------------------

olavme
16 Posts
Posted - 23 Feb 2004 : 23:15:54
Let på høyre rammevang,ca 20-30 centimeter bak støtfangeren,der er det på min hvertfall.
Olav
--------------------------------------------------------------------------------------
oveask
Norway
2 Posts
Posted - 25 Feb 2004 : 21:44:21
[quote]Originally posted by Ketil

Har lett på høyre og bakre rammevang men ikke funnet no ennå. Er det en av dere lc folk som kunne ta en titt på bilen deres og eventuelt ta et bilde også. Litt pænikk nå, bare en uke igjen av februar!

Bilen ble eu godkjent for to år siden uten anmerkning på dette punktet så rammenummeret må jo være et sted!!

All hjelp tas imot med takk. (Hadde jo vært forbanna kjipt om bilen skulle ryke på en sånn bagatell, alt annet er jo nå tipp topp.)

Ketil

Hei jeg hadde og problem å finne ramme nr på min fj40, måtte skrape av lag med lakk, som helt hadde dekket det til. Rett bak støtfanger på høyre rammevang. ( det kan på noen mod. stå på rammen til forsetene)

Hilsen Ove
--------------------------------------------------------------------------------------
Ketil
Norway
34 Posts
Posted - 28 Feb 2004 : 18:08:00
Alt ok!! Fant ut hvor det har stått, og det var ikke stort lesbart igjen men toyota godtok det og nå er bj godkjent for to nye år uten anmerkninger!!

Takk for tips, Ketil
Kristian73
Innlegg: 4
Ble med: lør sep 17, 2016 4:58 pm

Re: Rammenummer på Bj

Innlegg av Kristian73 »

Hei, finnes det bilder av dette som viser hvor dette finnes. Har samme problem selv.
Brukeravatar
Johnny Fredriksen
Innlegg: 615
Ble med: tor jan 20, 2011 9:45 pm

Re: Rammenummer på Bj

Innlegg av Johnny Fredriksen »

her er et bilde av min 42. den grå stripa på ramma rett foran høyre framhjul. Bilen min skal registreres nå og biltilsynet forlanger at nr skal være så god lesbart at de kan lese det på foto i ettertid. derfor er mitt bart metall enn så lenge.
20170428_140451 (Kopia).JPG
20170428_140451 (Kopia).JPG (360.72 KiB) Vist 10770 ganger
Kristian73
Innlegg: 4
Ble med: lør sep 17, 2016 4:58 pm

Re: Rammenummer på Bj

Innlegg av Kristian73 »

Takk for dette Johnny!
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 4x»