Tok opp dysene på min VX-90 i dag og oppdaget at dysene var veldig sotete. 2 av dem hadde også noe som
lignet på brent koks på injektorene.
Grunnen til at jeg tok opp dysene var at den gikk veldig ujevnt, nesten som den bare gikk på 2 sylindre.
Andre som har vært borti lignende og har en ide om årsaken?
Dysene fulle av sot/koks, årsak???
Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol
Re: Dysene fulle av sot/koks, årsak???
Regner med at du ikke har blokkert EGR? Kan du ha satt sammen vakuum slangene feil når du skifta topp slik at den er mer eller mindre åpen hele tiden?
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: Dysene fulle av sot/koks, årsak???
Nei, EGR ble ikke blokkert. Det kan være at jeg har byttet om på en vakumslange. Skal sjekke det.
Kan noe slik skje om turboen begynner å lekke olje?
Kan noe slik skje om turboen begynner å lekke olje?