Tenkte og lage en lite innlegg av pumpa mi som jeg leverte inn. Pumpa til 2lt er en ve 4 som står for mekanisk styrt 4sylindra dieselpumpe. Dissa pumpene er orginalt levert til og levere ifra seg en del kubikk. Jeg fikk benka pumpa mi på 60kubikk på bånn gass som er litt ( spørs hvor bra du har justert pumpa!) men ligger på rundt 60 (org inmat)
Den har 9mm stempel orginalt, derimot 2lt2 har 10mm stempel som leverer litt mere suppe en 2lt pumpa. trur 2lt2 pumpa ble levert til 3l 1kzt også(usikker)
Uansett! Nå er mye av inmaten blitt byttet ut. den har nå 11mm stempel som nå leverer hele 118kubikk ifra 2400rpm på motoren

det er 54 mere kubikk og nesten 100% mere pumpa leverer nå. Mange merker at forbruket blir mindre faktisk imat pumpa nå vill bare putre og såvidt jobbe under normal kjøring, mens org pumpe vill jobbe mye mere og forbruke mere. Det morsome da er at dissa pumpene leverer mere en nissan patrol pumper (RD28) orginalt. De pumpene leverer 39kubikk orginalt og 109kubikk med 12!mm stempel som min bror har. med tilogmed større stempel en 2lt pumpa som ble byttet ifra 9-11 leverer mere

ganske tøft.
Har ikke fått prøvd og starte opp enda fordi er fortsatt under prosjekt i cruisern min,
Sjekk gjerne Garagen min og se 2lt prosjektet