Start problemer

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
Piggen
Sted: Hordaland

Start problemer

Legg inn av Piggen » lør jan 16, 2010 6:03 pm

For ein stund siden byttet eg motor pga at den forige røk. De står no ein 2l med etter monter turbo i, de gjorde de fra før og.
Dagen eg byttet startet den fint, va litt lite strøm på den siden den hadde ståt ein stund.
Dagen etterpå fekk eg ikkje start på den tenkte de va glødingen som va dårlig så eg kjøpte nye og monter dei og då startet den med ein gang.
Dagen etter måte eg tjine den ein god stund før den startet og då gjekk den fint, De va den lørdagen de begynte å snø her.
Dagen etter fekk eg ikkje start og siden har eg ikkje fått start på den.
Har byttet disel filtere og dei rørene som går ner i tanken for ca ein uke siden, fekk pumpet diselen fram med ein ekstern pumpe diselen fram og prøvde å starte, men de vile den ikkje. Kom litt eksos ut.
I dag skulle eg prøve å starte den siden de va litt varmere. men då va diselen rendt tilbake til tanken.
tror de kan være pumpen som e gåen siden de e disel fram til pumpen men allikavel ikkje starta og diselen rener tilbake når den står.
Høres de logisk ut??

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Re: Start problemer

Legg inn av 4Springar » søn jan 17, 2010 12:25 pm

noe er lekk, siden dieselen renner tilbake...
Prøv å lufte noe på dysene under kjinninga, bare for å sjekke at det kommer diesel som det skal.
Topplad batteriene over natta og mål hvilken spenning du får fram til glødepluggene, og se på hvilke glødeplugger (volt) du har.
Er det noe forskjell da?

Brukeravatar
Piggen
Sted: Hordaland

Re: Start problemer

Legg inn av Piggen » tir feb 02, 2010 7:44 pm

Fant ut av problemet med starten, de va glødepluggene som va for svake og dermed blei brent.
Diselen renner fortsatt tilbake, men eg har montert ny slange i fra dei rørene eg byttet med tanken og så koblet til ein pumpe som man bruker på påhengsmotorer med ekstern tank då får eg pumpet fram diselen kjapt.
Så nå starter den på første omdreinig på starteren

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»