2LT BLOKK VS 2L

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
Brukeravatar
Toy_Roller
Sted: Ålesund

2LT BLOKK VS 2L

Legg inn av Toy_Roller » tir sep 01, 2009 9:51 pm

Som sagt har jeg en 2l motor og en 2lt motor..

bikka av topp dekselet idag.. og fant ut at alle ventilane osv vandra fint...
Altså ingen fastbrente eller bøyde ventiler som vi trodde..

men kom da på en ide! er det mulig å bare hive over 2lt toppen til blokka på l2 motoren??

tenker da på om det er råden eller hull i eit stempel som lager lyden???

noen som veit om blokka er lik på disse motorane?

isåfall blir det bare å hive ut 2lt motoren hive over toppen og fyre opp igjen! :D
:)

Motorgarasjen
Sted: Åsenfjord

Forskjeller 2L / 2LT

Legg inn av Motorgarasjen » tir sep 01, 2009 10:40 pm

Det er bare å bruke blokka fra 2L hvis denne er grei og kan brukes komplett.
Blokkene er like, men kansje du må improvisere med oljeuttak til turbo og oljeretur, da dette mangler på 2L blokka.
Innvendig er det flere forskjeller.
2LT har større diameter på rådelager og kryssbolt, så skal man mikse blokk og innmat, må veiv, råder og stempel være fra samme utgave.
Det finnes også forskjellige diametre på Clutch, så sjekk dette med det samme, så du ikke setter inn mindre enn det du har fra før.
Men når du først tar ut 2LT motoren, så er det heller ikke noen stor jobb å åpne for å sjekke tilstand på denne.
Er det ikke havari på veiv eller sylindervegger, er det overkommelig å overhale.
Å bytte et stempel eller flere er ingen sak, og tar du med nye rådelager i samma slengen så er det bare å gi gass igjen.

Brukeravatar
Toy_Roller
Sted: Ålesund

Legg inn av Toy_Roller » ons sep 02, 2009 12:57 am

ja kansje like greit å gå for plan a da! men da må jeg ut og inn med motor en gang til..

hadde planer om å overhale heile 2lt motoren.. men såg noe som kansje ligna på en snarvei ved å bruke blokka fra 2l motoren..

og toppen fra 2lt motoren...

men er vel kansje like greit å overhale heile driten når den først e ute som du sir...

noen som veit hvor jeg får tak i ei bok på motoren??

ER KAROSSERI MANN SÅ DETTE ER NOE HEILT NYTT :shock:
:)

Svar

Gå tilbake til «Motor 7x»