disel justering 2H motor

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Frankasle
Sted: Grimstad

disel justering 2H motor

Legg inn av Frankasle » fre des 31, 2010 11:18 am

Noen som kan Hjelpe meg litt vi har etter montert tubo på en 2H motor
som går noe syklig nå er jo IC og alt med 3" anlegg fra turbo og bak og sånnt
nå har vi 0.8Kg på den og har vert oppi 1.7kg på den funker fint men problemet er at vi justerte opp dislen litt og tomgang på kald og varm motor og sånnt og litt på vakumen.. men noen som kan sende noen forklaringer gjerne noen bilder av hvordan dere har justert antall omreninger på diverse ting og sånnt? :)

Hadde vert kjempe bare får å se om vi har truffet sånn ca rektig har ikke fått lest av eksos tempraturen enda heller men forstod som den skule ligge rundt en 600-700grader?
joa her er jeg

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Re: disel justering 2H motor

Legg inn av 4Springar » man jan 03, 2011 3:03 pm

tror ikke det er noe sånn ca å treffe på, du må bare rulle med det som funker. alt kommer an på hvilket turbo oppsett du har, eksos, ic, hvor mye du vil hente ut osv. Er mye info her om den berømte røykskruen. ;)

Frankasle

Legg inn av Frankasle » man jan 03, 2011 4:55 pm

4Springar skrev:tror ikke det er noe sånn ca å treffe på, du må bare rulle med det som funker. alt kommer an på hvilket turbo oppsett du har, eksos, ic, hvor mye du vil hente ut osv. Er mye info her om den berømte røykskruen. ;)

hehe men er en som anbefalte meg å skru opp diselen om motoren gikk varm men er det en fordel med mer disel da eller mer luft?
joa her er jeg

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » tir jan 04, 2011 10:33 am

Den anbefalingen var ikke noe særlig! Mye diesel og lite luft genererer varme. Ved å tilføre mer diesel til allerede varm motor vil gjøre vondt værre.
På en bensinmotor er det motsatt...mager blanding gir varm motor, mens fet blanding gir kald motor.
Treffes som regel på 930 82 756

85 Toyota LandCruiser HJ60
87 Toyota LandCruiser HJ60
81 Toyota LandCruiser BJ42
82 Toyota Hilux MK1

Frankasle

Legg inn av Frankasle » tir jan 04, 2011 4:00 pm

Eivind37 skrev:Den anbefalingen var ikke noe særlig! Mye diesel og lite luft genererer varme. Ved å tilføre mer diesel til allerede varm motor vil gjøre vondt værre.
På en bensinmotor er det motsatt...mager blanding gir varm motor, mens fet blanding gir kald motor.

Stemmer stemmer så prøve å justere opp turbo trykket fra 0.8 til 1bar kansje..
joa her er jeg

Brukeravatar
toddi
Sted: Rogaland Sandnes
Kontakt:

Legg inn av toddi » tir jan 04, 2011 5:03 pm

Ja det går ann, men jeg hadde heller holdt meg på 0,8 bar, og heller gitt midre diesel. Tror det vil være mer optimalt vist du også liker å cruse i terrenget. Men bare en tanke.
Fortsatt mye å lære, men føler jeg får til mer og mer!
Ta en kikk på min Garasje. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=12349

Frankasle

Legg inn av Frankasle » tir jan 04, 2011 7:07 pm

toddi skrev:Ja det går ann, men jeg hadde heller holdt meg på 0,8 bar, og heller gitt midre diesel. Tror det vil være mer optimalt vist du også liker å cruse i terrenget. Men bare en tanke.
tanken var vell egetnli å få maskinen til å holde med samtidig gå best mulig også går denna bare langs vei ;)
joa her er jeg

Brukeravatar
toddi
Sted: Rogaland Sandnes
Kontakt:

Legg inn av toddi » tir jan 04, 2011 8:51 pm

Mye bra terreng nede i Grimstad vel? :mrgreen: :mrgreen: . Ja da er jo det greit med litt mer power.
Fortsatt mye å lære, men føler jeg får til mer og mer!
Ta en kikk på min Garasje. http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=12349

Frankasle

Legg inn av Frankasle » tir jan 04, 2011 10:02 pm

toddi skrev:Mye bra terreng nede i Grimstad vel? :mrgreen: :mrgreen: . Ja da er jo det greit med litt mer power.

hehe tja er noe her men lite.. selger jo den 60'n som e har brukt i heia nå så.. får se hva e ender opp med neste gang blei skruzuki fårløpig vertfall hadde ikke rå til noe annet med alle de prosjecta e har nå :P
joa her er jeg

Svar

Gå tilbake til «Motor 6x»