Heavy Duty converter LC 100
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Heavy Duty converter LC 100
Heisann
Har en landcruiser 90 nå, men har lenge drømt om en 100. Men vært litt skeptisk pga converter problemene.
Har søkt, masse på forum og nett. Så kom jeg over en side i Australia hvor det er et firma som har laget en ny heavy duty converter. Ser ut til å være noen som er spesialister på forstekning av automatkasser/converter. Lurte derfor på om det er noen som har erfaring med disse eller andre forstekede/oppgraderte convertere? Og hvor lagt de er kjørt uten noe antydning til feil etter bytte.
Her er link til siden jeg har funnet
http://www.automatictransmission.com.au ... wsId=41077
Håper noen som vil dele erfaringer/meninger
Ruben
Har en landcruiser 90 nå, men har lenge drømt om en 100. Men vært litt skeptisk pga converter problemene.
Har søkt, masse på forum og nett. Så kom jeg over en side i Australia hvor det er et firma som har laget en ny heavy duty converter. Ser ut til å være noen som er spesialister på forstekning av automatkasser/converter. Lurte derfor på om det er noen som har erfaring med disse eller andre forstekede/oppgraderte convertere? Og hvor lagt de er kjørt uten noe antydning til feil etter bytte.
Her er link til siden jeg har funnet
http://www.automatictransmission.com.au ... wsId=41077
Håper noen som vil dele erfaringer/meninger
Ruben
Nett innkjørt
Landcruiser 90 97 mod 430 000km
Landcruiser 90 97 mod 430 000km
-
- Innlegg: 45
- Ble med: ons mar 14, 2012 11:51 am
- Lokasjon: Rogaland
Re: Heavy Duty converter LC 100
Har ikke peilig på akkurat disse converterne, men den nye typen Toyota har fungerer helt utmerket. Problemet fra første generasjon er fjernet. Synes imidlertid at Toyota sine convertere har for høy stallspeed for en såpass dravillig motor (ligger vel 16-1700 omdreininger). Kunne fint hatt en stallspeed rundt 1000 omdr.
Re: Heavy Duty converter LC 100
Jeg fikk et versted som bare driver med automatgir til å skifte converter på min. De brukte ikke original Toyota, men en med noe mer "motstand" i, som de fikk fatt i gjennom sine kanaler. Forstår det slik at convertere er ganske standardiserte greier, som man kan få fatt i flere steder.
Resultatet ble et par hundre rpm lavere turtall ved ellers samme fart/akselerasjon. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med dette de snart 2 årene siden jeg skiftet.
Den ble også mye billigere enn å kjøpe originalt, og man fikk samtidig flushet skikkelig gjennom girkassen, og tatt en sjekk på denne.
Tror ellers de aller fleste 100'ene i Norge har fått gjort noe med converteren sin, så dette kan ikke være store problemet lengre.
100 kan iallefall trygt anbefales, det er en fantastisk bil
Resultatet ble et par hundre rpm lavere turtall ved ellers samme fart/akselerasjon. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med dette de snart 2 årene siden jeg skiftet.
Den ble også mye billigere enn å kjøpe originalt, og man fikk samtidig flushet skikkelig gjennom girkassen, og tatt en sjekk på denne.
Tror ellers de aller fleste 100'ene i Norge har fått gjort noe med converteren sin, så dette kan ikke være store problemet lengre.
100 kan iallefall trygt anbefales, det er en fantastisk bil
Jarle
Re: Heavy Duty converter LC 100
I allefall de fleste hdj100 fra før juni 2001 (iirc). De nyere (og uzj) har vel aldri hatt problemer der.Jarle skrev:...Tror ellers de aller fleste 100'ene i Norge har fått gjort noe med converteren sin, så dette kan ikke være store problemet lengre.
100 kan iallefall trygt anbefales, det er en fantastisk bil
Og ja, bilen er grei den
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Heavy Duty converter LC 100
Hadde bilen min hos RATS i båstad. Rent automatverksted. De tok ut den gamle converteren og reparere og forsterket den. Pluss flushing av kassa. Ble en helt annen bil etterpå. Samme erfaring som Jarle forteller.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: Heavy Duty converter LC 100
Takker for tilbakemeldeinger og deling av erfaringer.
Forsetter jakten på LC 100
Forsetter jakten på LC 100
Nett innkjørt
Landcruiser 90 97 mod 430 000km
Landcruiser 90 97 mod 430 000km
Re: Heavy Duty converter LC 100
Min har jo nylig vært på finn.no, uten å bli solgt.
Ellers kommer det sikkert noen 100 på mandagstreffet på Teknisk Museum førstkommende mandag. Da kan du både få sett, tatt på og diskutert ang. 100.
Ellers kommer det sikkert noen 100 på mandagstreffet på Teknisk Museum førstkommende mandag. Da kan du både få sett, tatt på og diskutert ang. 100.
Jarle
Re: Heavy Duty converter LC 100
Hvorfor bytte når du har verdens beste Land Cruiser ???
90 er den beste bilen i verden,
i mine øyne
90 er den beste bilen i verden,
i mine øyne
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Heavy Duty converter LC 100
jeg tror jeg blir å satse på denne forsterkede fra australia.
Tips til hvordan en kjøper derifra på "lureste" måte?
Ser de har forhandler på Island, det vil vel kanskje være korteste veg, om de har på lager.
Fikk forøvrig en villedende pris på 18.000 for original converter på Toyota her i dag.
Tips til hvordan en kjøper derifra på "lureste" måte?
Ser de har forhandler på Island, det vil vel kanskje være korteste veg, om de har på lager.
Fikk forøvrig en villedende pris på 18.000 for original converter på Toyota her i dag.
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
Re: Heavy Duty converter LC 100
vil par hundre rpm lavere turtall.. dette vil være den såkalte stallspeeden? den ble gjort om på?Jarle skrev:Jeg fikk et versted som bare driver med automatgir til å skifte converter på min. De brukte ikke original Toyota, men en med noe mer "motstand" i, som de fikk fatt i gjennom sine kanaler. Forstår det slik at convertere er ganske standardiserte greier, som man kan få fatt i flere steder.
Resultatet ble et par hundre rpm lavere turtall ved ellers samme fart/akselerasjon. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med dette de snart 2 årene siden jeg skiftet.
Den ble også mye billigere enn å kjøpe originalt, og man fikk samtidig flushet skikkelig gjennom girkassen, og tatt en sjekk på denne.
Tror ellers de aller fleste 100'ene i Norge har fått gjort noe med converteren sin, så dette kan ikke være store problemet lengre.
100 kan iallefall trygt anbefales, det er en fantastisk bil
2001 LC 100 4,2 diesel aut
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327
2007 HiAce 4*4 lang.
1999 Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Turbo Intercooler
2018 KTM 1290 Super Adventure S
Cruise Knallkul
Garasjen: viewtopic.php?f=37&t=20327