Ennå en tråd om diffsperre

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
caasberg
Sted: Dagali
Kontakt:

Ennå en tråd om diffsperre

Legg inn av caasberg » søn mai 28, 2017 7:42 pm

Bakre diffsperre virker ikke, tiltross for at ny aktuator er satt inn.
Når jeg setter på bryteren til sperra tenner abs lampen samtidig som lampe for diffsperre blinker rolig. (lange pauser)
Når sentersperren aktiveres begynner lampe for diffsperren å blinke hurtig. (korte pauser).
Har gjort dette i fri, drive, 2gir og i lavserie, ingen forskjell.

Jeg hører at aktuatoren slår inn når bryteren betjenes, men jeg får altså ikke fast lys i lampen. Har også testet at sperren fysisk ikke fungerer i en grushaug. Siden jeg hører at aktuatoren går når bryter betjenes regner jeg med at den er ok, og at posisjons-sensoren også er ok.

Har jeg gjort noe feil når ny aktuator ble satt inn? Kan noe ha satt seg fast inne i diff'en? Er det noen som har vært ute for det samme?
- VX90, fmic, 2" OME, mye led, folie, 10x16 felger, 32" Procomp, ekstra breddere, vinsj.
- VX90, 2" OME, div led, 32" sommer og vinter, vinsj.

Brukeravatar
espensen
Sted: Skien

Re: Ennå en tråd om diffsperre

Legg inn av espensen » søn mai 28, 2017 10:19 pm

Hei!
Kan være litt treghet i mekanismen inne i diffen, du kan jo prøve å ta av aktuatoren. Inne i hullet der drevet til aktuatoren stod skal du kunne se en tannstang, den kan man prøve å bende på med en skrutrekker. Hvis du har jekket opp bakakslingen så kan du dreie på hjulene slik at sperren går i inngrep. Mener at tannstangen skal til høyre for å låse og til venstre for fri (sett forfra).
HDJ 100 - 01 mod
KZJ 95 - 98 mod
FJ 40 - 70 mod

Brukeravatar
caasberg
Kontakt:

Legg inn av caasberg » man mai 29, 2017 11:52 am

Ok, må bare ta den opp igjen da...
- VX90, fmic, 2" OME, mye led, folie, 10x16 felger, 32" Procomp, ekstra breddere, vinsj.

Brukeravatar
caasberg
Kontakt:

Legg inn av caasberg » man aug 14, 2017 1:18 pm

Tok det opp igjen, og flyttet "sperretappen" inn ut noen ganger og satte sammen igjen. Alt ok. :D

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 9x»