Branketter på bakaksling rusta av.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Inuk123

Branketter på bakaksling rusta av.

Legg inn av Inuk123 » man jul 11, 2016 4:20 pm

Heisan.
Har kjøpt meg en Land cruiser 90 d4d manuell 2002 mod.Kjæmpefornøyd med bilen men ett skår i gleden va øvre brankett til stabilisator stag på bakaksling va rusta tvert av,har sveist det i hop med forsterkning men akslingen e såpass rusta at eg vurdere å bytte den,ser det e ett vanlig problem så går utifra at det blir vanskelig å finne en god brukt en.Så lure på om det e noen som har bestilt ny hylse fra Milner som kan fortelle kor mye det vil koste med frakt?Og kor mye dela eg treng utenom akslingen eller om eg bare kan flytte over diff.lock abs sensora og hjullager pinion osv fra den gamle akslingen?

Brukeravatar
saw
Sted: Kongsberg

Re: Branketter på bakaksling rusta av.

Legg inn av saw » man jul 11, 2016 8:02 pm

Hei og velkommen til forumet! (Hvis ingen har sagt det før.)
Har ikke skifta hylsa selv men tank (stort gods) og du kan fort doble prisen (frakt og moms) innen den er hjemme.
Skal bare kunne flytte alt over som du skriver men f. Eks. Hjullager er jo greit å skifte når du først har mulighet.
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=23001

Inuk123

Legg inn av Inuk123 » tir jul 12, 2016 12:23 pm

saw skrev:Hei og velkommen til forumet! (Hvis ingen har sagt det før.)
Har ikke skifta hylsa selv men tank (stort gods) og du kan fort doble prisen (frakt og moms) innen den er hjemme.
Skal bare kunne flytte alt over som du skriver men f. Eks. Hjullager er jo greit å skifte når du først har mulighet.

Heisan takk for det.Netopp meldt meg inn her og her va mye kunnskap og finne.
Ok trur eg fant ut at Milner skulle ha ca 6400 nkr for hylsa også va 30-35 pund i frakt visst eg forsto dem rett. Men så va det den momsen den hadde eg glømt helt av så du har nok rett i at den vil komme på ca 12 000kr før eg har den.Sveisinga holdt ikke men skal prøve en gang til.

Brukeravatar
saw

Legg inn av saw » tir jul 12, 2016 1:20 pm

Det tilkommer ekstra frakt på stort gods, hvis du bestiller hylse får du mail om dette før de sender den.
Bør holde med sveising hvis du får det skikkelig reint. Saus den inn i lanolin så holder den litt til!
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

Inuk123

Legg inn av Inuk123 » tir jul 12, 2016 2:59 pm

saw skrev:Det tilkommer ekstra frakt på stort gods, hvis du bestiller hylse får du mail om dette før de sender den.
Bør holde med sveising hvis du får det skikkelig reint. Saus den inn i lanolin så holder den litt til!

Okei,mulig eg ikke har fått det reint nok før vi sveiste,skal prøve med MIG og se om det vil holde.
Hadde tenkt å behandle hele bilen med Lanolin når eg va ferdig med sveisinga.Har du nå erfaring med Lanolin? Skal kjøpe den gjør det selv pakken som Rettedal bil selge,men så vidt eg forstår så skal man ikke fjerne rust før man behandle bilen? Det eg har lært e at rust skal fjernes og behandles før man behandle bilen under så for meg høres det rart ut.

Tusen hjertelig takk for svar,godt man kan spør om hjelp,det e min første Land cruiser så eg har null peiling på de bilan,syns det va vel mye elektronikk på den men får bare håpe det hell :)

Brukeravatar
saw

Legg inn av saw » tor jul 14, 2016 9:37 pm

Lite erfaring men det jeg har er positivt. I tillegg til å beskytte mot rust så smører det opp foringer og annen gummi under bilen. Husk å spyle skikkelig gjennom ramma di før du sauser den inn, kommer enkelt til under baklampene i fangeren bak. Spyl og eller blås vekk møkk fra resten også, alt som er løst bør vekk slik at den kryper rett på stål/malig/gammel tectyl som sitter fast.
Det de mener er at du slipper å sandblåse o.l. ikke at det skal rett på opprusta ting eller møkk, der har det nok ingen nytte.
Noe el. er det jo på 90 også, var nok litt krav dengang også til utslipp og sikkerhet så helt steinalder er den ikke, men forholdsvis lite tull annet en med de komponentene som sitter utsatt til under, sperreaktuator/posisjonsbryter til denne, hengerkontakt og en og annen ABS-føler.
Bare hyggelig dersom jeg kan være til hjelp :D
Mvh.

Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612

2000 kzj95 OME 305/70-16
1987 lj73 OME 35/12,5-15

Min garasje:

Inuk123

Legg inn av Inuk123 » lør jul 16, 2016 2:37 pm

saw skrev:Lite erfaring men det jeg har er positivt. I tillegg til å beskytte mot rust så smører det opp foringer og annen gummi under bilen. Husk å spyle skikkelig gjennom ramma di før du sauser den inn, kommer enkelt til under baklampene i fangeren bak. Spyl og eller blås vekk møkk fra resten også, alt som er løst bør vekk slik at den kryper rett på stål/malig/gammel tectyl som sitter fast.
Det de mener er at du slipper å sandblåse o.l. ikke at det skal rett på opprusta ting eller møkk, der har det nok ingen nytte.
Noe el. er det jo på 90 også, var nok litt krav dengang også til utslipp og sikkerhet så helt steinalder er den ikke, men forholdsvis lite tull annet en med de komponentene som sitter utsatt til under, sperreaktuator/posisjonsbryter til denne, hengerkontakt og en og annen ABS-føler.
Bare hyggelig dersom jeg kan være til hjelp :D
Ok :) Da får eg kjøpe den gjør det selv pakken med lanolin så eg får testa det ut :)Hell på å sveise fast branketten no med extra forsterkning så da håpe eg at det hell :)

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Legg inn av KjellOlsen » søn jul 17, 2016 6:56 am

En bekjent kjøpte hylse fra Milner til 90. Et par år siden. Han betalte 7500,-. Bare å bytte over det du har til den.

Gjør det selv pakka fra Rettedal er veldig bra. Flott sprøyte som følger med. Lett å bruke. Fantastisk stoff. Bare å bestille.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

Inuk123

Legg inn av Inuk123 » man jul 18, 2016 10:29 am

KjellOlsen skrev:En bekjent kjøpte hylse fra Milner til 90. Et par år siden. Han betalte 7500,-. Bare å bytte over det du har til den.

Gjør det selv pakka fra Rettedal er veldig bra. Flott sprøyte som følger med. Lett å bruke. Fantastisk stoff. Bare å bestille.
Heisan.

Ok eg fant ut at den kom på 6400 nkr,men så kjæm frakt moms i tilegg og da begynne det vel å nærme seg 10 000kr tippe eg,eg har fått sveist på branketten men trur nok eg skal kjøpe ny hylse etterkvert.

Da skal eg bestille lanolin pakken fra Rettedal,lest mye skryt om lanolin så da må det være verdt å prøve

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 9x»