Auto locker - erfaringer?

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
haakonbs
Sted: Jessheim

Auto locker - erfaringer?

Legg inn av haakonbs » ons jan 21, 2015 5:55 pm

Noen som har erfaring med f.eks Detroit, Lock Right osv på LC 90?
LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt

Brukeravatar
per ulv
Sted: Nøtterøy

Re: Auto locker - erfaringer?

Legg inn av per ulv » søn jan 25, 2015 10:34 am

Ikke i LC90 men hadde Detroit Truetrack i en nokså opp jazzet Volvo940, som å kjøre orginal bil rundt i phus igen lyd eller hopping, mens låste fint begge hjula på svart asfalten rundt rudskogen..
Kjøpte billig fra summit racing i usa selv..
Men låser kun ved pådrag ikke ved motorbrems som 2way diff gjør..

Fikk min shimst og justert hos bekkens offroad med nye lager og olje etc 4000kr..
Per Anders Olsen
97' LC90 VX

terrier1000
Sted: Namsos, Nord-Trøndelag

Re: Auto locker - erfaringer?

Legg inn av terrier1000 » lør mar 19, 2016 11:03 pm

Jeg har nå kjørt noen uker på svært variert vinterføre (løsgrus, gjørme, sørpe, stålis, snø, flekkvis barfrost og asfalt, snø på is og bar vei), med en LOKKA (Lock-right, Aussi locker) auto locker i bakakslingen. Den fungerer helt suverent! Ingen lyd, ingen unoter og fantastisk fremkommelighet!
Var litt skeptisk til å montere en slik på bakgrunn av ulike YouTube-videoer som vitner om klikkelyder, unoter og dekkslitasje. Og ikke minst alle påstander fra folk som ikke selv hadde prøvd, men hadde hørt av "noen annen" at det ikke fungerte på biler med permanent firehjulstrekk.
Det skulle likevel vise seg å være helt ubegrunnet.
Den teorien jeg nå sitter igjen med, er at når en locker ikke fungerer som den skal, handler det rett og slett om feil montering. Hvis den shimses for trangt vil man få klikkelyder og binding i drivverket. Shimses den for løst vil den kunne glippe og gi ukontrollert rykk i bakakslingen.
Gjøres det riktig gir den en sømløs åpning og lukking av diffen.
Jeg var egentlig innstilt på å montere en truetrac thorsen-diff i framakslingen, men tror nå jeg prioriterer en vinsj i stedet. Bilen er nå mer enn nok kapabel til å sette seg skikkelig fast. :P
Land Cruiser 90VX 3.0td, 2000mod.

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 9x»