Olje i nav venstre bak

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
lakrisal
Sted: Verdal
Kontakt:

Olje i nav venstre bak

Legg inn av lakrisal » tor des 08, 2016 5:52 pm

Hei!

Etter et par år opphold uten Landcruiser har jeg nå skaffet en 1992 80 :D [img][img][/img][/img]
Så at det var noe som lakk ut rundt akslingen på venstre side bak og selger mente det var pakningen som var dårlig, og at det kom noe fett ut. Jeg tenkte at å skifte pakning der må jo være lett.
Skiftet nettopp skiver/klosser begge sider samt øvre venstre opphengskule (hele brua)+nedre opphengskule begge sider på en 2005 Hi-ace, det var endel mere jobb.
Men idet jeg endelig fikk alle koniske hylsene til å slippe og fikk 1mm åpning, så begynte det å renne olje! Jeg dunket akslingen på plass igjen i frykt for at jeg hadde misforstått og all oljen i hele bakakslingen skulle renne ut.
Sjekket på forum og youtube og har vel bestemt meg for at det må være en gåen simmring et sted.
Tok sjansen på det ikke kom så mye og fortsatte.
Omtrent null spor etter gammel pakning, og det rant vel ikke ut mer en 1 dl olje maks.
Noen forslag til videre sjekking før jeg eventuelt bestiller feil deler? Oljering i nav eller lenger inn?

superbravo
Sted: Bergen

Re: Olje i nav venstre bak

Legg inn av superbravo » man jan 02, 2017 10:58 am

Hei!

Du trenger den lille tetningen rundt stikkaksling. Delenr 9031035001

Bare jekk bilen godt opp så slipper du at diffoljen din renner ut når du skal skifte den :)
Ole Morten

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 8x»