Støy etter Toyotaverksted

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
tore
Sted: Oslo

Støy etter Toyotaverksted

Legg inn av tore » tor des 15, 2005 8:52 am

God morgen!

Jeg fikk tilbake 80`n fra Toyota etter et verkstedsbesøk i går. De har bytta kløtsj, kløtsjplate og alle lagrene. Jeg fikk pris på arbeidet på forhånd, 3500,-, og dette syntes jeg var veldig bra. De gikk nok på en liten smell, arbeide viste seg å ta to hele dager. Greit nok. Problemet etterpå er en veldig mye girkassestøy, langt mer enn noen seksti (med isolasjonspakninger på plass) og denne bilen skal jo være helt stille! Jeg hørte ikke girkassa før, nå er det støy!

Er det noen som har et bilde eller noen erfaringer med de forskjellige isolasjonsdelene i forbindelse med girkasse og karosseri?

Kan hende de fant en mansjett etterpå og ga pokker i å montere denne….
Tore

Brukeravatar
Even
Sted: Follo

Legg inn av Even » tor des 15, 2005 8:58 am

Rart det der. Har du snakket med Toyota-folket om det? Det kan jo hende verksmesteren har noen erfaringer med det.

Jeg har vel egentlig samme erfaring selv, da jeg byttet clutch på min bil. Det ble noe mer støy med ny clutch. Jeg har egentlig ingen idé om hvorfor...

Brukeravatar
tore
Sted: Oslo

Legg inn av tore » tor des 15, 2005 9:22 am

Nei jeg har ikke det, tenkte jeg skulle være litt forbredt på hva det kan være før jeg evnt snakker med de. Dessuten er jeg veldig lite glad i å klage..

Altså, det er ikke litt mer støy- mer som å ha hele drivverket i fanget ass..
Tore

ti-orise
Sted: oslo

Legg inn av ti-orise » tor des 15, 2005 9:37 am

Jeg mener du bør klage på det! Hvis disse mekanikerene er så ubrukelige at de bruker to dager på en clutch, er jo oddsen god for at de også har gjort noen feil underveis :D

Brukeravatar
Vegard
Sted: Nittedal

Legg inn av Vegard » tor des 15, 2005 10:01 am

Dette må du klage på Tore, enten du liker det eller ikke!!!

Og dessverre så styrkes min skepsis overfor ethvert bilverksted ytterligere. Det finnes flere gode grunner enn økonomi til IKKE å levere inn bilen på verksted.

Brukeravatar
Even

Legg inn av Even » tor des 15, 2005 10:02 am

ti-orise skrev:Hvis disse mekanikerene er så ubrukelige at de bruker to dager på en clutch
Ehhhh, har du prøvd å skifte clutch på en 60 eller 80? Det er ikke akkurat Peugot 205-størrelse vi snakker om... At det tar litt tid er greit, men støy skal det ikke bli.

ti-orise
Sted: oslo

Legg inn av ti-orise » tor des 15, 2005 3:52 pm

Har ikke prøvd det, men jeg er ikke noen mekaniker med veksted heller da even\\ :D

Brukeravatar
Even

Legg inn av Even » fre des 16, 2005 8:52 am

ti-orise skrev:Har ikke prøvd det, men jeg er ikke noen mekaniker med veksted heller da even\\ :D
Ikke jeg heller desverre.... :D

Poenget mitt var bare at jeg ikke var overrasket over at det tok litt tid, for det er en tung jobb selv for proffene. Derimot har proffene ingen unnskyldning for at det blir ulyder!

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 8x»